Bellagroup A/S

CIFF fejrer den nye tyske designbølge med markant showcase kurateret af Julian Daynov

Del
NEUDEUTSCH X CIFF
NEUDEUTSCH X CIFF

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) annoncerer stolt deres partnerskab med det fremadstormende tyske talenter og præsenterer NEUDEUTSCH. Over 30 nye, kreative talenter og brands inden for mode, smykker, interiør, brugskunst, skønhed, kunst og ernæring vil deltage i CIFF's 63. udgave i København fra den 7. til 9. august 2024.

Projektet er kurateret af Julian Daynov, modeekspert og forretningskonsulent, og styrker forholdet til Europas mest folkerige land, største økonomi og mest værdifulde marked for import af tøj og sko. Samarbejdet markerer også CIFF’s fortsatte bestræbelser på at skabe stærke kreative og forretningsmæssige samarbejder mellem den danske modehovedstad, København, og resten af verden.

"Danmark har altid været et lille land med stor åbenhed overfor innovation; I skiller jer ud med en visionær kultur, der støtter og styrker visionære kreative. I Danmark formår I at forene æstetisk ekspertise, exceptionelt design, udtryksfuld avantgarde, kunstnerisk individualitet og personlig stil med miljøbevidsthed og bæredygtighed; det er en ærlig tilgang til livet, som ikke kun industrien, men også som andre samfund generelt kan tage ved lære af. Kernen i NEUDEUTSCH er ideen om, at vi skal nære den kulturelle pluralisme, så det tyske designsprog beriges gennem diversitet og nye, progressive talenter," siger Julian Daynov, kurator af NEUDEUTSCH, og tilføjer: 

“Med dette initiativ skaber vi en platform for en helt ny bølge af designæstetikere og kreative, der afliver den forældede kliché om, at tysk design kun er funktionelt og regelret. Gennem deres værker skaber talenterne et nutidigt manifest om modernitet og demonstrerer samtidig, at tysk design har transcenderet sine utilitaristiske rødder og nu omfavner et bredt spektrum af globale påvirkninger."

"Tyskland er et nøglemarked for en betydelig del af de brands, der udstiller hos os på CIFF, og CIFF bliver i stigende grad den foretrukne messe for tyske brands, der ønsker at ekspandere internationalt. Vi har oplevet en stabil vækst i antallet af tyske branchefolk, der deltager i messen i de seneste sæsoner, og en fordobling af antallet af indkøbere. Som organisation er vi derfor særligt interesserede i at skabe stærke bånd til vores dygtige naboer, og vi har stor tiltro til det tyske markeds styrke og kreative potentiale," siger Sofie Dolva, administrerende direktør for CIFF.

"Vores vision er at løfte livsstils-industrien med København i centrum, og vi er stolte af at samarbejde med en ægte visionær som Julian Daynov. Sammen er vi med til at hylde den kreative energi og de æstetiske ambitioner hos en af vores nærmeste, globale naboer og vi glæder os til at vise resultatet af NEUDEUTSCH frem til resten verden.”

Det tyske marked for import af beklædning og sko er Europas største og verdens sjette største, med en værdi på over 42 milliarder euro. Markedet udgør over 10% af al intern beklædningshandel i EU, og Tyskland huser samtidig Europas største onlineforhandler og største luksus-onlineforhandler. Med den nylige mangel på solide tyske modemesser, er der opstået et akut behov for en ny handelsinfrastruktur blandt tyske brands og indkøbere, og her er samarbejdet med CIFF helt afgørende. CIFF er i dag den mest centrale handelsplatform i Nordeuropa, og med dette nye samarbejde er CIFF med til at konsolidere sin markante position og honorere sin erklærede forpligtelse på at støtte brands, samhandel og forretningsudvikling i den Nordiske region specifikt og videre ud i verden generelt.

Udvalgte brands der præsenteres i NEUDEUTSCH-området:

ANNA ZIMMERMANN, AVENIR, BALLETSHOFER, BUDDE, DALUMA, EQUALITY FRAGRANCES, FRNKOW, GITTI, GESTALTEN, HADERLUMP,HERNÁN, INTERNATIONAL CITIZEN, KESS, MARKE, MILENA KLING,NANDO STUDIO, NOAM, NOWRUBI, NTHIRTYTHREE, OBJEKTE UNSERER TAGE,OOR, OFTT, RAER SCENTS, REALITY CHECK, ROHLING, SARAH ILLENBERGER,SLEEK, SOCIÉTÉ ANGELIQUE, SPSR, STAINLESS STUDIOS, TINA BOBBE,UNCOMMON MATTERS, VAUST, ZWINGENBERG ... (FLERE NAVNE VIL LØBENDE BLIVE OFFENTLIGGJORT)

For yderligere information kontakt: Sinem Basaran, SIPR@ciff.dk.

Nøgleord

Billeder

Direktør i CIFF, Sofie Dolva
Direktør i CIFF, Sofie Dolva
Download

OM NEUDEUTSCH

NEUDEUTSCH blev oprindeligt lanceret i samarbejde med PITTI IMMAGINE UOMO i Firenze. Det er et omrejsende kurateringsprojekt, initieret af modeeksperten Julian Daynov, som præsenterer værker af tyske kreative talenter inden for mode, accessoires, interiør, objekt- og produktdesign, skønhed, kunst og mobilitet. Kollektivets mission er at skabe opmærksomhed om den kulturelle pluralisme i moderne design fra samtidens tyske æstetikere, hvis visionære arbejde skaber et nutidigt visuelt sprog, der rækker ud over gængse opfattelser af tysk design, som værende drevet af pragmatisme og funktionalitet, og i stedet vise nye, overraskende sider tysk design.

Selve ordet NEUDEUTSCH refererer til den konstante udvidelse og berigelse af det tyske sprog gennem tilkomsten af nye fremmedord og moderne slang, og begrebet fungerer samtidig som en metafor for den levende, sprudlende og eklektiske udvikling, der præger Tysklands moderne designkultur.

OM CIFF

Siden lanceringen i 1993 har CIFF etableret sig som en fast, markant begivenhed på den internationale modekalender, og er tilmed blevet den primære modemesse for hele det Nordeuropæiske marked. CIFF bygger bro mellem regionen og det globale marked, og danner et centrum for samhandel, kreativitet, uddannelse og kulturudveksling.

CIFF er i løbet af det sidste årti blevet en af de vigtigste globale aktører inden for mode- og beklædningsmesser og har realiseret visionen om "One Copenhagen" ved at samle handelsinfrastrukturen i København under ledelse af CEO Sofie Dolva. CIFF afholdes to gange årligt i Bella Centeret, hvor mere end 1000 brands samles på over 26.000 kvadratmeter udstillingsareal og tiltrækker flere end 17.000 besøgende pr. sæson. Desuden råder CIFF over 20.000 kvadratmeter moderne, permanente showrooms, som huser over 350 mærker og udgør Nordeuropas største og mest mangfoldige permanente knudepunkt for engrossalg.

OM JULIAN DAYNOV

Gennem sin karriere som indkøber, moderedaktør, trendanalytiker og brand scout har Julian Daynov rådgivet internationale modemærker og store detailkæder og sikret, at de frembyder en relevant og inspirerende blanding af etablerede designere og lovende nye mærker fra hele verden. Julian Daynov har ofte samarbejdet med flere brands fra forskellige livsstilsrelaterede industrier, hvor han rådgiver virksomheder og kreative kollektiver om samarbejder, og selv fungerer som bindeleddet, der sikrer målrettet markedsføring, innovation i detailledet og sammenhængende kommunikationsstrategi. Hans særlige ekspertise er forankret i hans evne til at forny og skærpe brand-identiteter og tilpasningen af et brands produkter, markedsføring og tone til nutidens forbrugsmønstre og det kulturelle landskab. I sin egenskab af modeekspert og passioneret fortaler for en redefinering af traditionelle kønsideologier, er han blevet inviteret til at være gæstedesigner for adskillige modemærker; og her skaber Julian Daynov looks, der inkarnerer hans personlige filosofi om at mode kan række ud over stereotype kønskonstruktioner.

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Ny sæsonhalvdel af podcasten Den Grønne Elevator med Ane Cortzen byder på flere indsigter og erfaringer om den svære bæredygtighed14.11.2024 09:27:53 CET | Pressemeddelelse

Efter en stærk start før sommerferien, er vært Ane Cortzen i anden halvdel af podcasten ’Den Grønne Elevator’s første sæson nu klar til at løfte flere ærlige samtaler om fejltagelser og udfordringer i danske virksomheders arbejde med bæredygtighed og socialt ansvar. Podcasten, produceret af Heartbeats og sponsoreret af Bellagroup og Carlsberg, fortsætter sin mission om at afdække, udfordre og inspirere gennem samtaler om bæredygtighedens komplekse realiteter – og de fejl, vi alle kan lære af undervejs.

Første del af programmet til Copenhagen Gaming Week 2025 er landet4.11.2024 17:24:09 CET | Pressemeddelelse

Gaming-ikoner, populære creators, vilde spiluniverser og interaktive oplevelser venter i Bella Center Copenhagen i vinterferien. Første programlancering byder på navne som Alexander Husum, Dingo, Lakserytteren, Eiqu Miller og Agge, endnu mere Fortnite, brætspil i lange baner, en kæmpe samlerkortshal, gadesport med GAME og fodbold i alle afskygninger - lige fra skærmen til Superligaen.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye