Verdo og Dansk Fjernvarme inviterer til debat om fremtidens energi på Folkemødet.

Er fremtidens varme røgfri?

Et øget samspil mellem el og varme er afgørende for en effektiv omstilling af den danske energiforsyning. Det store spørgsmål er, hvordan vi gør det bedst.

I denne paneldebat søger vi at komme tættere på, hvordan vi bedst udnytter de mange forskellige energikilder og binder dem sammen i en intelligent energiforsyning på tværs af alle sektorer.

Vi snakker om mulighederne og udfordringerne i, at kommunerne i stigende grad er i gang med at gøre varmeforsyningen røgfri og kigger ind i, hvad vi skal forvente, hvis alle kommuner gør det samme.

Undervejs vender vi de tendenser, vi ser i øjeblikket, forsyningssikkerheden, samspillet mellem el og varme og meget andet.

Til at gøre os klogere har vi et forrygende panel bestående af:

Brian Vad Mathiesen, Professor i energiplanlægning ved Aalborg Universitet
Stine Leth Rasmussen, Vicedirektør i Energistyrelsen
Torsten Hasforth, Cheføkonom analyseenheden, Concito
Jesper Møller Larsen, Divisionsdirektør Energi og Forsyning, Verdo
Kia Marie Jerichau, Senior Director for Fleksibilitet og Balancering, Energinet

Tid: Fredag d. 14. juni kl. 13.30 - 14.15
Sted: Næsgaarden, Løsebækgade 20, Allinge

Land sharing / Land sparing – Hvor skal vi være?

Det er kun få år siden, at debatten om Danmarks areal mest var en snak om at give plads til enten biodiversitet eller vedvarende energianlæg. Siden er debatten i stigende grad blevet en snak om, hvordan det hele kan kombineres på det samme areal.

Det kan være fristende for lokalpolitikere, der slipper for at vælge mellem frøer og vindmøller, men hvor efterlader det de grønne NGO’er og energiselskaberne, der med hver deres tilgang kæmper for en grønnere fremtid?

I denne paneldebat sørger vi at blive klogere på, hvordan vi bedst bruger det sparsomme areal, der er til rådighed i Danmark, og hvilken rolle energisektoren spille i udnyttelsen af vores arealer.

Vi afdækker, hvor stort behovet egentlig er og går tæt på nogle af de konkrete eksempler, der viser, hvor udfordringerne - og også mulighederne - ligger.

Til at gøre os klogere har vi et forrygende panel bestående af:

Kristian Jensen, Adm. direktør, Green Power Denmark
Pil Christensen, Politisk medarbejder og rådgiver, Verdens Skove
Kim Mortensen, Direktør, Dansk Fjernvarme
Jakob Flyvbjerg Christensen, CEO, Verdo
Johannes Lundsfryd Jensen, Borgmester, Middelfart Kommune
Marian Kaagh, Vicepræsident for Miljø og Support, Energinet

Tid: Fredag d. 14. juni kl. 15.00 - 15.45
Sted: Næsgaarden, Løsebækgade 20, Allinge

Vi håber at se jer til spændende debat på Næsgaarden!

Elbiler og afrapporteringskrav: Mere el stiller store krav til de danske virksomheder3.7.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse