Emirates tager syv priser ved Skytrax World Airline Awards 2024

• ice, Emirates' underholdningssystem ombord, kåres igen, igen til verdens bedste

• Der var også priser til Emirates First Class og Premium Economy Class

• Skytrax anerkendte desuden luftfartsselskabets familievenlige service

Graham Pepe, Emirates’ Corporate Sales Manager, UK, tog i mod de mange priser på Emirates' vegne.

Emirates blev tildelt i alt 7 imponerende priser ved Skytrax World Airline Awards 2024, der blev afholdt mandag d. 24. juni i London. De prestigefyldte priser afspejler luftfartsselskabets målrettede indsats for at levere førsteklasses produkter og tjenester på alle rejseklasser. De syv priser inkluderer; Verdens bedste underholdningssystem ombord, Bedste komfort-produkter på First Class, Bedste First Class luftfartsselskab i Mellemøsten, Bedste First Class catering ombord i Mellemøsten, Mest familievenlige luftfartsselskab i Mellemøsten, Bedste Premium Economy Class luftfartsselskab i Mellemøsten og Bedste Premium Economy Class catering ombord i Mellemøsten.

Skytrax-priserne tillægges sædvanligvis høj værdi, da de fordeles på baggrund af afsteminger blandt tusindvis af forretnings- og ferierejsende i mere end 100 lande. Det er således kunderne selv, der bedømmer selskabernes produkter og service.

Verdens bedste underholdningssystem

Igen er det Emirates' berømte underholdningssystem ombord, ice, som topper Skytrax-listerne for 18. gang. ice har i årevis budt på et imponerende bibliotek af indhold og mere end 6.500 kanaler med underholdning på mere end 40 sprog. De er med andre ord noget for enhver smag. Tæller vi indholdet i timer og minutter, så er der 4.000 timer film og serier, op til 3.500 timer med musik og podcasts, mere end 2.000 internationale topfilm - blandt andet kendte Hollywoodfilm, 250 dedikerede børne- og familiekanaler og hundredvis af tv-serier og fulde bokssæt inklusive de nyeste shows fra Paramount+, HBO Max, Discovery+, BBC, Bloomberg Originals og Shahid.

Prisvindende First Class oplevelse

Emirates' First Class fortsætter med at sætte standarden for luftfartsindustrien og rejseklassen har vundet hele 3 priser – og her tager vi dem på engelsk af hensyn til præcisionen – 'Best First-Class Airline Comfort Amenities’, ‘Best First-Class Airline in the Middle East’ and ‘Best First-Class Onboard Catering in the Middle East’.

Rejsende på Emirates First Class kan fx glæde sig til en gnidningsfri rejseoplevelse fra dør-til-dør med Emirates' chaufførservice til og fra lufthavnen samt adgang til mere end 39 premium lufthavnslounger verden over. Derudover er der selvfølgelig selve oplevelsen ombord med fuldt lukkede private suiter, 'spis-når-det-passer-dig' service (inklusive ubegrænset kaviar og Dom Pérignon champagne), luksuriøs pyjamas med hudplejende egenskaber, Byredo hudpleje og bæredygtige Voya showerprodukter samt toiletartikler fra italienske Bulgari, så man kan ankomme til sin destination frisk, velplejet og veludhvilet.

Bedste Premium Economy

Emirates blev tildelt 'Bedste Premium Economy Class luftfartsselskab i Mellemøsten' og 'Bedste Premium Economy Class catering ombord i Mellemøsten' for selskabets relativt nye Premium Economy Class – et produkt, der næsten er på højde med Business Class produkter på mange andre luftfartsselskaber. Emirates Premium Economy Class har således lædersæder med en komfortabel sædeafstand på op til 101 centimeter, et 50 cm bredt sæde med en hældning på lidt over 20 cm. Der er desuden læg- og fodstøtte for ekstra komfort – plus mange andre gennemtænkte detaljer såsom let tilgængelige opladning af it-udstyr i selve sædet samt et cocktailbord og naturligvis en 13,3” tv-skærm til visning af underholdning på ice.

Ombord venter desuden et slumretæppe produceret af genbrugsplastikflasker, en dejlig stor pude, gratis toiletartikler og et glas Chandon Vintage Brut 2017, som Emirates har eneret på i hele verden. Den prisvindende catering ombord indeholder et udvalg af lækre måltider bestående af bl.a. sæsonbetonede råvarer og regional inspiration - alt serveret på porcelæn med bestik i rustfrit stål indpakket i en linnedserviet 'restaurant-style'.

Premium Economy Class er i øjeblikket ikke en valgmulighed på ruten mellem København og Dubai, men rejseklassen findes på 15 andre ruter fra Dubai og videre ud i verden. Det gælder London Heathrow, Sydney, Melbourne, Christchurch, Auckland, Singapore, Los Angeles, New York, Houston, San Francisco, Mumbai, Bengaluru, Tokyo Narita, Sao Paulo, Osaka og Dubai.

Mest familievenlige

Emirates vandt ydermere Skytrax prisen som 'Mest familievenlige luftfartsselskab i Mellemøsten' for sine mange produkter og tjenester, der henvender sig til familier og børn. Emirates har fx prioriteret boarding for familier i alle internationale lufthavne, sundere børnemåltider ombord, sjove legemuligheder, et væld af børneunderholdning på ice. Emirates har desuden indført ekstra service for uledsagede mindreårige og faciliteter, der gør det lettere at rejse med Emirates for familier med neurodivergente børn.

______

Emirates begyndte deres europæiske aktiviteter i 1987 og har siden udvidet i takt med den stigende efterspørgsel. Luftfartsselskabet har spillet en vigtig rolle i at fremme turisme, økonomisk udvikling og jobmuligheder på de markeder, hvor de opererer. Emirates aktiviteter i Europa dækker 39 destinationer i 22 lande samt yderligere 403 destinationer via codeshare, intermodale og interline-aftaler med 51 partnere.

I løbet af det seneste år har Emirates fløjet mere end 17,2 millioner passagerer mellem Dubai og luftfartsselskabets europæiske destinationer - heraf rejser mange videre fra Dubai til andre destinationer i Emirates' globale netværk.