Nye udbudstal for maj: Sådan er boligmarkedet lige nu

Boliga præsenterer de nyeste udbudstal for maj 2024, og tallene viser en betydelig stigning sammenlignet med samme periode sidste år.

Så er der dugfriske udbudstal fra Boliga!
Så er der dugfriske udbudstal fra Boliga! Foto: AdobeStock

Samlet set er antallet af boliger til salg steget fra 9444 i maj 2023 til 11351 i maj 2024, hvilket svarer til en procentvis stigning på 20%.

Villaer og ejerlejligheder

De mest markante stigninger ses inden for villaer og ejerlejligheder. Antallet af villaer til salg er steget fra 4990 til 6147, hvilket udgør en imponerende stigning på 23%. Ejerlejligheder har også set en betydelig vækst med en stigning fra 1555 til 1821 – svarende til 17%.

Fritidshuse og rækkehuse

Fritidshuse og rækkehuse rider også på bølgen af vækst. Udbuddet af fritidshuse er vokset fra 1102 til 1526, hvilket repræsenterer en massiv stigning på 38%. Ligeledes har rækkehuse oplevet en stigning fra 797 til 909, en vækst på 14%.

Helårsgrunde falder

Ikke alt er stigende. Helårsgrundene oplever en bemærkelsesværdig nedgang fra 339 til 229 – et fald på hele 32%. Samtidig har andelsboliger set et let fald fra 231 til 215, hvilket svarer til en nedgang på 7%.

Villalejligheder i fremgang

Villalejligheder viser også en positiv udvikling. Antallet af villalejligheder til salg er steget fra 64 til 79, en stigning på 23%.

Boligas data viser et boligmarked i fuld fart fremad med betydelige stigninger på tværs af de fleste boligtyper.

Her kan man udbudstallene for maj 2024 Foto: Boliga

Her kan du se udbudstallene for maj 24