Dobbelthistorisk jackpot fra Danske Spil: Aldrig før er der vundet så meget på én aften i Danmark

Aftenens Eurojackpot trækning bød på hele to historiske begivenheder. Ikke nok med, at førstepræmien til en dansker på 760 mio. kr. er den højeste gevinst nogensinde; de to andenpræmier på hver 50 mio. kr. gik også til to danskere.

Ordet historisk dækker faktisk ikke, når man skal beskrive aftenens trækning i det europæiske lotteri Eurojackpot. Og ordet held dækker ikke det, der ramte vores klejne kongerige denne halvlune tirsdag aften.

Aldrig nogensinde før er der hevet så store gevinster hjem til Danske Spils lotterikunder.

Et styk førstepræmie på historiske og monstrøse 760.818.030 kroner – skattefrit. Og to andenpræmier på hver 50.002.197 kroner. Ligeledes skattefrit, selvfølgelig, eftersom Danske Spil betaler præmieafgiften til staten.

”Det er helt vildt, at vi er så heldige i lille Danmark, at vi skal løbe med alle de store præmier på en og samme aften. Vi kan næsten ikke forstå det her hos Danske Spil – en historisk førstepræmie på 760 mio. kr. og to andenpræmier på hver 50. mio. kr. Det er næsten uvirkeligt. Der skal lyde et kæmpestort tillykke til alle vinderne, som vi virkelig glæder os til at snakke med,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Lotteri Spil, som står bag Eurojackpot i Danmark.

Alle vindere over 1 million kroner tilbydes millionærrådgivning hos Danske Spil. En stor gevinst kan være livsomvæltende, og rådgivningen skal sikre vinderne en god start på livet som millionærer.

Da 759 mio. var historisk
Allerførste gang, Eurojackpots førstepræmiepulje nåede sin maksimale størrelse, var i 2022, og den sommer var det også en dansker, der blev historisk, idet førstepræmien på gigantiske 759.318.630 gik en heldig vinder, der havde købt sin kupon i Meny i Blåvand. Dengang sagde vinderen til Danske Spil:

”Jeg blev fuldstændig overrasket og rystede over hele kroppen. Men det føles fabelagtigt at være så heldig og at kunne sikre familien i mange generationer”.

Nu er vinderen fra Blåvand blevet overgået, og det skal blive spændende at finde ud af, hvor denne nye, historiske - og umanerligt heldige – vinder er fra, eller hvor vinderkuponen er købt.

De 11 danske Eurojackpot-førstepræmier – indtil 4. juni 2024:

1. 759.318.630 Eurojackpot, 2022 (Region Syddanmark)

2. 315.009.958 Eurojackpot, 2015 (Region Hovedstaden)

3. 310.785.127 Eurojackpot, 2021 (Region Sjælland)

4. 210.688.619 Eurojackpot, 2018 (Region Sjælland)

5. 148.183.435 Eurojackpot, 2017 (Region Nordjylland)

6. 135.177.015 Eurojackpot, 2012 (Region Hovedstaden)

7. 114.000.000 Eurojackpot, 2017 (Region Hovedstaden)

8. 107.000.000 Eurojackpot, 2022 (Region Syddanmark)

9. 69.678.692 Eurojackpot, 2021 (Region Sjælland)

10. 63.287.630 Eurojackpot, 2023 (Region Sjælland)

11. 63.257.880 Eurojackpot, 2017 (Region Sjælland)