Ka-tjiiing! Heldig dansker løber med vanvittige og historiske 760 millioner kroner i Eurojackpot

For kun anden gang i Danmarkshistorien løber en superheldig dansker med maks. puljen, da aftenens trækning bød på en heldig vinder af førstepræmien i Eurojackpot. Førstepræmien er denne gang på historiske 760.818.030 kroner.

Danmarkshistoriens største gevinst nogensinde i Eurojackpot er blevet udtrukket ved trækningen tirsdag aften. Den lille og yderst eksklusive klub af danskere, der har vundet over 100 millioner kroner i Eurojackpot fik her til aften sit niende medlem, da en usandsynligt heldig dansker vandt helt utrolige 760.818.030 skattefrie kroner.

Den nybagte millionær og kan nu se frem til at få et stort, skattefrit beløb, der slår alle rekorder, ind på kontoen. Hos Danske Lotteri Spil, som står bag Eurojackpot i Danmark, er man meget glad for nyheden, og kipper med flaget.

”Det er for vildt! For anden gang er det en dansker, der løber med maksimumpuljen i Eurojackpot, og igen er det et historisk højt beløb. Det er en kæmpe festdag - eller aften - her hos os, ligesom jeg går ud fra, det er hos vinderen. Det er helt vildt, at en dansker for anden gang har vundet mere end 750 millioner kroner, og at vi endnu engang her i Danmark har snuppet den helt store gevinst foran næsen på de andre lande. Vi har ventet i spænding på, at det skulle ske igen, og det lykkedes allerede små 2 år efter, den sidste kæmpegevinst blev vundet i Blåvand. Der skal lyde et stort tillykke herfra, og vi glæder os til at tale med vinderen,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Lotteri Spil.

Millionærrådgivning til store vindere
Danske Spil er altid i kontakt med heldige danskere, når de vinder store beløb, og tilbyder dem såkaldt millionærrådgivning. Her taler vindere med en særligt uddannet Danske Spil-ansat om, hvordan man kan forholde sig og administrere en stor gevinst.

”Vi bliver her i Danske Spil altid glade, når danskerne vinder i vores lotterier. Som alle vores store vindere vil også denne vinder blive tilbudt særlig rådgivning, som skal sikre en god start på den nye tilværelse som mangemillionær. Det kan være en stor omvæltning at vinde så mange penge, og vi ønsker hos Danske Spil at hjælpe nye millionærer godt på vej,” siger Malene Mølgaard.

Det er en livsomvæltende begivenhed
Harry Aamann har rådgivet utallige mangemillionærer, som tilsammen har vundet flere milliarder kroner, men alligevel var det også for ham helt specielt, da han for næsten to år siden satte sig til rette over for vinderen af Danmarkshistoriens på det tidspunkt suverænt største gevinst nogensinde: Gevinsten i Eurojackpot på 759.318.630 kroner, der blev vundet i vestjyske Blåvand i sommeren 2022.

”Det var specielt, for det var jo et svimlede stort beløb. 759 millioner kroner giver nærmest ubegrænsede muligheder for at købe ting, man vil have, og for at investere penge. Det er en livsomvæltende begivenhed, hvor man får alle de muligheder, man kan tænke sig,” siger Harry Aamann, der i 18 år har rådgivet de af Danske Spils kunder, der har vundet millioner i for eksempel Lotto og Eurojackpot.

Danske Spil har endnu ikke yderligere informationer om vinderkuponen, og har endnu ikke været i kontakt med vinderen.

Se vindertallene her.

Om Eurojackpot

Eurojackpot er det store, europæiske lotteri, hvor deltagere fra 17 lande udover Danmark siden 2012 har kunnet drømme om at vinde de allerstørste præmier. Der er trækninger hver tirsdag og fredag.

Danske Spil ser tilbage til 1992 og spørger: Kan vi gøre det igen?29.6.2024 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmark er klare underdogs før 1/8-finalen mod Tyskland: Men det var de også en magisk sommeraften i Göteborg for 32 år siden – og det får nu Danske Spil til at kigge tilbage til EM 1992, og inviterer kunderne til at gøre det samme. Lige nu tipper stemningen hos Danske Spils kunder klart til en gentagelse af sejren over tyskerne, hvilket forventet vil give kunderne 13 mio. kr. i lommerne.