Det irske folk-/ poptalent, Darren Kiely, kommer til Pumpehuset

DARREN KIELY: THE NEVER BEEN HERE BEFORE TOUR

5. FEBRUAR 2025

PUMPEHUSET

Darren Kiely er født i den lille by Co. Cork i Irland. Hans folk-inspirerede poplyd stammer fra hans forkærlighed til traditionel irsk musik kombineret med moderne artister som The Lumineers, Mumford & Sons og Noah Kahan. Allerede som femårig lærte Darren at spille tinfløjte. Da han var otte år begyndte han på violin og lærte senere sig selv at spille guitar. Darren begyndte at synge i 2019 og fik hurtigt opmærksomhed for sine rå og lidenskabelige vokaler og følelsesladede levering. Efter at have vundet adskillige hædersbevisninger på nationalt niveau i irsk traditionel musik, fandt Darren vej til NYC i 2022 for at fortsætte med at udvikle sin egen musik og lyd, og kort efter endte han i Nashville.

Hans debut-EP, ”Lost”, udkom sidste efterår. På ”Lost” finder man, udover fanfavoritten ”Sunrise”, det nye nummer "Mom & Dad", som debuterede i Top-40 på den irske singlehitliste og landede en plads i Top-5 på den irske Homegrown chart. Efter at have turneret Irland rundt med debut-EP’en udgav han sin anden EP ”From The Dark” tidligere i år. I den forbindelse er Darren Kiely klar til sine første internationale headline shows, og kommer forbi Pumpehuset til februar.

Billetpriser: 230 kr. + gebyr.

Billetsalget starter 7. juni kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

Comedy Stop er klar med nye navne til plakaten i 2024 og løfter sløret for dette års presenter – Conrad Molden!21.6.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den britiske komiker Conrad Molden har med sin unikke engelsksprogede stand-up taget det danske comedy-publikum med storm. Efter at have boet i Danmark i en årrække, har han med sit særegne take på det danske sprog og kultur udsolgt tre turnéer rundt i landet. Nu er han klar til at indtage dette års Comedy Stop i København og Aalborg, både som vært på festivalen, og som en del af årets line up med sit eget show, der har titlen ”ÆØÅ”. Derudover løfter Comedy Stop sløret for endnu flere nye stærke comedy-navne på dette års plakat, heriblandt Sofie Hagen, Troy Hawke, Paul Taylor, m.fl. Desuden vil The Comedy Store endnu engang stå for åbningsgallaen både i København og Aalborg, hvor man vil kunne opleve en række komikere samme aften. Nye shows tilføjet til Comedy Stop 2024: Abby Wambaugh 6. september 2024 - Fakultetet, Aalborg 7. september 2024 – Del Boca Vista Comedy Club på Kolme, København Conrad Molden 7. september 2024 – Bremen Teater, København 6. september 2024 – Europahallen, Aalb

October Drift spiller torsdag 5. december på BETA17.6.2024 17:00:00 CEST | Pressemeddelelse

October Drift er et britisk indierock-band, der blev dannet i 2014. Bandet består af Kiran Roy (vokal og guitar), Chris Holmes (guitar), Alex Bispham (bas) og Daniel Young (trommer). Med en DIY-mentalitet og en vedholdende indsats for at skabe deres egen vej i musikindustrien, begyndte de hurtigt at opbygge en loyal fanbase. Bandet har udgivet flere EP'er, og deres debutalbum, "Forever Whatever", blev udgivet i 2020 til positive anmeldelser. Albummet blev rost for dets dybe følelsesmæssige resonans og dynamiske kompositioner.