SPAR i Hasle får ny købmand

Efter mere end 25 år i spidsen for SPAR Hasle overdrager Jens Emil Jensen den 1/7 nøglerne til René Nielsen, der har været en dedikeret medarbejder i butikken siden april 2023.

Jens-Emil Jensen er familiens tredje generation i butikken. Nu giver han nøglerne videre til René Nielsen, der begejstret over, at være en del af SPAR Hasle og Bornholm.

Et generationsskifte er nu på plads i SPAR Hasle. Butikken, som har ligget der i mere end 350 år, og været ejet af den samme familie i omtrent 100 år siden, er nu klar til, at der kommer nye kræfter til og overtager butikken.

Jens-Emil Jensen er tredje generation i butikken, der har været en integreret del af Bornholms hjerte siden 1920’erne, men nu er han klar til at give nøglerne videre til en ny købmand.

René Wang Nielsen kommer med frisk energi og nye ideer til SPAR Hasle. På de 15 måneder, han har været i butikken, har René allerede gjort sig bemærket med sin passion for detailhandel og engagement i lokalsamfundet.

"Jeg er virkelig begejstret for at være en del af SPAR Hasle og ikke mindst Bornholms samfund," siger René Nielsen, der også takker Købmændenes Erhvervsdrivende Fond, KFI, for samarbejdet i forbindelse med generationsskiftet

"Jeg føler mig privilegeret over den tillid, som Jens Emil har vist mig fra dag ét, og jeg ser frem til at fortsætte vores gode samarbejde," fortsætter han.

Før René Wang Nielsen kom til SPAR Hasle, havde han en lang erfaring fra restaurationsbranchen.

Selv om René bliver købmand og får ansvaret for butikken fra den 1/7, vil kunderne stadig møde Jens Emil i butikken. Han fortsætter nemlig som medarbejder. Denne glidende overgang er et symbol på det gode samarbejde mellem den ældre generation og den nye generation, og samtidig en garanti for kontinuitet i butikken, som i øvrigt har gennemgået en større modernisering de seneste måneder.

”Vi lavede en makeover i februar. Vi gav butikken et nyt udseende indvendigt, og vi introducerede det populære ”Det Kolde Køkken”-koncept, hvor kunderne kan købe frisksmurte sandwich og andet. Det har vi gjort, fordi vi synes, at det er afgørende for os at holde trit med udviklingen og fortsat være relevante for vores kunder," siger Jens Emil, der også understreger: "Jeg har fuld tillid til René og hans evne til at lede butikken ind i fremtiden."

I forbindelse med generationsskiftet vil det blive fejret nede i butikken lørdag den 29/6, hvor alle er velkomne til at kigge forbi. Både den afgående og den kommende købmand vil være til stede på dagen, hvor der både vil være lidt til ganen, sjov for børn og barnlige sjæle samt skarpe tilbud hele weekenden i butikken.

Fra den 1. juli er det René Nielsen, der er købmand i SPAR Hasle. Jens-Emil Jensen har solgt butikken til ham, men vil stadig være medarbejder i butikken.