Danskernes forbrug af mobildata fortsætter med at stige

Efter endnu et år med markant vækst målt på danskernes forbrug af mobildata, tilbyder TDC Erhverv for tredje år i træk fri data i hele Danmark fra d. 1. juni til 31. august på Danmarks bedste mobilnet. Det skal ifølge virksomheden være med til at understøtte kundernes øgede dataforbrug og mobilitet i de varme sommermåneder – helt uden begrænsninger.

PR

Hos TDC Erhverv kan man igen i år konstatere, at danskerne fortsat er storforbrugere af mobildata. I perioden fra sommeren 2022 til sommeren 2023 er der målt en stigning på hele 12 procent i kundernes samlede dataforbrug. Det øgede dataforbrug tegner et tydeligt billede af, at danskerne fortsat anvender meget tid på de digitale enheder uden for arbejdspladsen eller hjemmet. I dag bliver mange telefonsamtaler og online-møder taget fra bilen, mails bliver sendt på farten og dokumenter gennemlæst i toget på vej fra A til B. Digitaliseringens betydning for arbejdspladsen er simpelthen ikke til at tage fejl af – og det er noget, der har indflydelse på danskernes behov og ikke mindst det samlede dataforbrug.

Sommermånederne øger det samlede dataforbrug

Hos TDC Erhverv oplever man, at kundernes dataforbrug er ekstra højt i sommermånederne, hvor mange danskere ferierer i sommerlandet. Derfor har TDC Erhverv igen i år valgt at tilbyde kunderne fri data i hele Danmark hen over sommeren*:

”Vi overvejer hele tiden, hvordan vi kan skabe mest mulig værdi for vores kunder ved at understøtte deres efterspørgsel og behov. Vi kan konstatere, at dataforbruget stiger betydeligt hen over sommeren, hvor folk er mere væk hjemmefra end de plejer. Derfor er jeg glad for, at vi igen i år kan tilbyde vores kunder – eksisterende såvel som nye – fri data hele sommeren”, siger direktør hos TDC Erhverv, John Henriksen.

I år er det 9. gang i streg, at TDC Erhvervs 5G mobilnet fra TDC Net er blevet målt som Danmarks bedste mobilnet af Teknologisk Institut. Så hvad end der er behov for at downloade film fra sommerhuset, streame sommerens mange sportsbegivenheder fra campingpladsen, høre podcasts på vejene gennem det danske landskab elle tjekke en enkelt arbejdsmail kan kunderne nu frit og helt uden at bekymre sig bruge løs af det hurtige og stabile mobilnetværk gennem hele sommeren.

*Alle TDC Erhvervs mobilkunder (nye såvel som gamle) med et One+ eller Teams mobilabonnement med data får automatisk adgang til fri data fra den 1. juni frem til den 31. august 2024. Fri data koster ikke ekstra og gælder over hele landet.

John Henriksen, Direktør i TDC Erhverv

TDC Erhverv tilbyder en bred portefølje af løsninger inden for kommunikationsteknologi, digitalt samarbejde og it-sikkerhed. Med end-to-end løsninger, der dækker virksomheders behov uanset størrelse og kompleksitet, forbinder TDC Erhverv kunder, medarbejdere og omverden. Også når de digitale behov ændrer sig i takt med udviklingen og ambitionerne, giver TDC Erhverv virksomheder, store som små, friheden til at se fremad.

TDC Erhverv vil sætte nye cyberstandarder: Introducerer branchens mest komplette sikkerhedsportefølje til virksomheder20.6.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Cybertruslen mod danske virksomheder stiger og stiger. For at holde hackerne på afstand er der behov for investering i integrerede og mere omfattende sikkerhedsløsninger. Derfor udvider TDC Erhverv nu deres cybersikkerhedsforretning og lancerer TDC Erhverv Security Suite, for at kunne tilbyde den mest komplette beskyttelse til virksomheder, der dækker alt fra internet-forbindelsen til brugerne i applikationerne.

TDC Erhverv henter international Microsoft-profil til at accelerere salg af end-to-end løsninger19.6.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks førende leverandør af ICT- og sikkerhedsløsninger til erhvervslivet opruster med en markant international topprofil: Annbritt Andersen skal transformere salget af end-to-end løsninger og advanced services til enterprise og public-kunder, så TDC Erhverv kan cementere det horisontale lederskab i markedet ved at levere på tværs af alle teknologier. Hun kommer fra et topjob i Microsoft, som EMEA-direktør for Device Partner Sales herunder salg af Microsoft Teams & Devices. Ifølge direktør John Henriksen understreger ansættelsen, at TDC Erhverv nu kan tiltrække de største IT-profiler til at være med på den strategiske rejse fra telco til techco.

Nu lancerer TDC Erhverv fremtidens netværk 5G+23.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Næste generation af 5G er klar: Som den første leverandør i Danmark lancerer TDC Erhverv 5G+. Et landsdækkende netværk, som er uafhængig af 4G infrastruktur, kan realisere det fulde potentiale i 5G-teknologien og vil rykke grænserne for, hvad der er muligt for dansk erhvervsliv. I næste måned åbner TDC Erhverv op for adgang til 5G+ netværket, og de første digitale løsninger til virksomheder på netværket er snart klar til at blive udrullet.