TV 2 vil nyhedsdække 3F Superliga med klubkorrespondenter
TV 2 vil bringe 3F Superliga tættere på danskerne ved at bruge faste korrespondenter til at nyhedsdække landets bedste fodboldklubber.
3F Superliga skal leve hele ugen - hele året og i hele landet. Det er ambitionen hos TV 2, som fra denne sommer får rettigheder til landets bedste fodboldrække. Det vil TV 2 opnå i et stærkt samspil mellem Sporten, Nyhederne og ved at styrke samarbejdet med TV 2 Regionerne, der flere steder får en dedikeret Superliga-korrespondent.
- 3F Superliga handler om nærhed, tradition og følelser og er for mange danskere mere end fodbold. TV 2 ønsker at være hele Danmarks hjemmebane, og det bliver vi ved at udnytte vores store rækkevidde i befolkningen og vores lokale forankring, som vi nu styrker ved at øge samarbejdet med størstedelen af TV 2 Regionerne omkring vores Superliga-dækning, siger Kristian Bech Josefsen, chefredaktør, TV 2 Sport.
Fire af de selvstændige otte TV 2 Regioner får en Superliga-korrespondent. Der er tale om TV2 Nord, TV SYD, TV MIDTVEST og TV 2 Kosmopol, som kommer til at bidrage til nyhedsdækningen på TV 2s platforme.
De dedikerede Superliga-korrespondenter fra TV 2s regioner skal lave reportager fra træningspas, skrive artikler og kommentarer, lave lynanalyser, tippe nyheder, være med live på TV 2 News og dele lokal viden om de forskellige klubber med TV 2 Sports fodboldeksperter.
- Superliga-korrespondenterne bliver TV 2s øjne og ører i klubberne på ugentlig basis. Det bliver et bredt samarbejde, som vi har høje forventninger til, siger Kristian Bech Josefsen.
Dan Sørensen fra TV MIDTVEST dækker de nykårede mestre fra FC Midtjylland, Silkeborg IF og Viborg FF. Simon Brix fra TV2 Nord dækker oprykkerne AaB fra landets fjerdestørste by, mens Daniel Just Schram fra TV SYD dækker den anden oprykker fra SønderjyskE og Vejle Boldklub.
Magnus Dam Nielsen fra TV 2 Kosmopol dækker FC Nordsjælland og Lyngby Boldklub i hovedstaden, hvor TV 2 Sports egne medarbejdere Ulrik Jönsson og Marie Juul Jørgensen er klubkorrespondenter i henholdsvis Brøndby IF og F.C. København. Allan Hvid dækker AGF og Randers FC som freelancer.
Samarbejdet mellem TV 2 og halvdelen af de selvstændige TV 2 Regioner indebærer foruden udveksling af redaktionelt materiale, interview, artikler også udveksling af kampbilleder fra 3F Superliga.
Nøgleord
Kontakter
Jacob PanumPR-konsulent
Nyheder og sport
Billeder
TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
TV 2 samler danskerne til det hidtil største EM i kvindehåndbold13.11.2024 08:58:51 CET | Pressemeddelelse
Der ventes over en million seere i snit til samtlige Danmarks kampe på TV 2, når der i den travle juletid transmitteres fra et rekordstort EM i kvindehåndbold.
Danskerne er vilde med fiktion på TV 27.11.2024 10:00:03 CET | Pressemeddelelse
Thomas Vinterberg-serien 'Familier som vores', komedieserien 'De bedste år' og sjette sæson af den populære, historiske føljeton 'Sygeplejeskolen' optager danskerne allermest i øjeblikket.
Erik Clausen medvirker i 'Det sidste ord'1.11.2024 11:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den folkekære filminstruktør, skuespiller og samfundsrevser Erik Clausen medvirkede inden sin død i et interview med Mikael Bertelsen i 'Det sidste ord', der sendes på TV 2 og TV 2 Play søndag 10. november.
TV 2 ansætter ny marketingdirektør30.10.2024 15:30:15 CET | Pressemeddelelse
Frederik Scholten, der kommer med erfaring fra både tele-, tech- og mediebranchen, er ny marketingdirektør på TV 2.
Knæk Cancer: 132.722.620 kroner til forskning i kræft26.10.2024 22:55:10 CEST | Pressemeddelelse
Danmark bakker op om Knæk Cancer og samler mere end 130.000.000 kroner ind til kræftsagen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum