Ny busbillet gør det lettere at komme til NorthSide

Midttrafik introducerer en ny NorthSide billet, der giver adgang til bus, letbane og natbusser i 16 timer for 49 kr. Igen i år vil linje 1A, 2A og 4A standse ekstraordinært ved stoppestedet på Marselis Boulevard - i gåafstand til de musikalske oplevelser på NorthSide.

En NorthSide billet giver adgang til ubegrænset rejse i 16 timer i hele Aarhus Kommune Alec Andreev

Aarhusianerne hopper gerne på bussen, når de skal ud og hjem fra koncerter i Aarhus. Midttrafik har tælleudstyr i alle busser og letbanetog. Tidligere i år er der registreret flotte passagertal i forbindelse med Fed Fredag koncerter i Tivoli Friheden, ligesom der blev slået passagerrekord sidste år ved Grøn Koncert.

Busser til NorthSide
Nu gælder det NorthSide, der afholdes i Eskelunden fra 6.- 8. juni. Her vil en række buslinjer standse ekstraordinært ved stoppestedet på Skanderborgvej (før Marselis Boulevard) alle dage:

• Linje 1A kører med op til seks afgange i timen mellem Kolt – Vejlby/Skejbyparken
  • Linje 2A kører med op til seks afgange i timen mellem Holme – AUH Skejby/Trige
  • Linje 4A kører med op til otte afgange i timen mellem Brabrand – Viby Syd/Tranbjerg

Se køreplanerne

Natbus fra NorthSide
Som noget nyt vil natbuslinje 48 køre fra Skanderborgvej (efter Marselis Boulevard) til Banegårdspladsen. Se køreplan for linje 48

Midttrafik anbefaler, at man tjekker i Rejseplanen for at finde den letteste vej til og fra NorthSide.

Ny NorthSide billet til busser og letbane
En NorthSide billet giver adgang til ubegrænset rejse i 16 timer i hele Aarhus Kommune (zone 301-313) for 49 kr.

Billetten skal købes i Midttrafik app og er gyldig i alle Midttrafiks busser – også natbusser og Letbanen.

Midttrafik har lavet en særlig infoside om NorthSide Tag bussen til og fra NorthSide (midttrafik.dk)