Fornuftig millionær: ”Jeg har en rig onkel, som hedder Danske Spil”

En fynsk kvinde har skrabet sig til grundlaget for en sund økonomi de næste 15 år: 20.000 kroner om måneden indtil 2039. ”Man kan sige, at jeg blevet fornuftig-millionær.”

Skrab kan både spilles online og i de gode, gamle pap-udgaver nede fra kiosken.

En fynsk kvinde blev for nyligt ganske paf, da hendes mobiltelefon pludseligt og helt uventet gik fra nul til 3.600.000 på få sekunder…

Hun sad med et skrabelod fra Danske Spil på telefonen, og da hun havde skrabet færdig, havde hun vundet noget, hun slet ikke vidste, at hun kunne.

”Jeg havde slet ikke luret, at man kunne vinde en gevinst med 20.000 om måneden i 15 år, da tallet på skærmen startede fra nul og begyndte at rulle deropad. Og på den måde er der altså langt op til 3,6 millioner, og jeg tænkte bare HVAD!? Normalt vinder man jo kun 100 kroner, så jeg begyndte bare at hyperventilere. Det kom så uventet!” fortæller hun.

Hovedgevinsten på skrabeloddet Quick for livet, som kvinden havde købt, er på i alt 3,6 millioner kroner – fordelt på 20.000 om måneden i 15 år. Den første rate er allerede gået ind på kontoen, og nu kan hun i ro og mag sidde og vente på de efterfølgende 179 overførsler.

”Den 26. i hver måned går der 20.000 skattefrit ind på min konto. De næste 15 år. Tænk, at jeg har en rig onkel, som hedder Danske Spil!” griner hun.

De mange rater bliver tilsammen til i alt 3,6 millioner, og kvinden mener selv, at det er en stor fordel, at hun får gevinsten i småbidder.

”Normalt vinder man et stort beløb, og så er det det, og så kommer man til at bruge dem alle på én gang. Det er ikke sådan – Bum!- så står der 3,6 millioner på konto, og så skal jeg ud og have mig en Ferrari. Nu er det mere værsgo: Her er 20.000. Og værsgo: Her er 20.000. Og værsgo… Man kan sige, at jeg blevet fornuftig-millionær. Det er ligesom at få en ekstra løn, hver måned. Jeg klager i hvert fald absolut ikke. Jeg er meget, meget glad,” siger kvinden, som stadig overvejer, hvad pengene skal gå til.

”Det er jo ikke fordi, jeg ikke kan bestille en charterrejse for pengene. Jeg kan jo bare vente to måneder med at bestille den. På denne måde er der råd til at forsøde hverdagen. Og måske til en ny cykel, en ny bil, lidt mere legetøj til ungerne, lidt mere luksus. Drinks til veninderne, lidt hundetræning til hunden…” remser hun op.

En ting, der ikke lige er planer om at bruge penge på i første omgang, er flere skrabelodder:

”Jeg har været fristet, men vi må hellere lade andre komme til også,” siger hun.

Om Quick

Quick er Danske Spils navn for de populære skrabelodder, som danskerne har kunnet købe siden 1992. Quick tilbyder spil af mange slags og størrelser - og med både mindre og store præmier på spil. Et af de mest populære Quick-skrabelodder er den klassiske røde skrabejulekalender, som er blevet en fast juletradition for over 2 millioner danskere. Man kan også skrabe alle Quick-skrabelodderne online på danskespil.dk.