KALEO UDGIVER NY SINGLE, ”ROCK N ROLLER” OG ANNONCERER DERES ”PAYBACK TOUR” I EFTERÅRET I UK OG EUROPA: DE INDTAGER K.B. HALLEN 8. DECEMBER 2024

KALEO: PAYBACK TOUR

SPECIAL GUEST: JÚNÍUS MEYVANT

8. DECEMBER 2024

K.B. HALLEN

I dag annoncerer det multiplatinsælgende og GRAMMY-nominerede islandske rockband, KALEO, deres nye single ”Rock N Roller”, som er ude på alle streamingplatforme. Sangen, som er blevet en fanfavorit, har været fast inventar som ekstranummer til mange af deres shows lige siden de startede. Nu har bandet besluttet sig for at indspille, og udgive, sangen for deres fans rundt omkring i verden.

Om ”Rock N Roller” udtaler KALEOs JJ Julius Son: “I wrote it during the early days of KALEO. We started playing it right away and have been performing it in our set ever since, usually as the last song at our shows. When we went into the studio for our upcoming album, we all decided it was time to record a proper version of the track and finally release it to the world.”

Derudover har KALEO annonceret den britiske og europæiske del af deres Payback Tour, hvor de vil levere headline shows på tværs af kontinentet, inkl. det ikoniske OVO Arena Wembley i London. Efterårs-touren starter i Sagres Campo Pequeno i Lissabon, Portugal den 2.. november og fortsætter indtil midten af december. På den kommende tour vil Júníus Meyvant være support til alle shows, inkl. i K.B. Hallen.

Billetsalget starter 7. juni. For mere info om KALEOs kommende tour kan man besøge www.officialkaleo.com.

"Rock N Roller" udkommer efter bandets forrige single, "Lonely Cowboy", som blev ledsaget af en imponerende video, hvor de optrådte med nummeret inden i Roms historiske Colosseum – se den HER. Sangen var gruppens første nye originale udgivelse i tre år. "Lonely Cowboys" lydbillede er båret af en blød akustisk guitar og simpel orkestrering, mens den grove og varme vokal driver nummeret frem. “Guess it’s time to say goodbye to the rider of the night”, synger vokalist, guitarist, pianist, sangskriver og producer i bandet, JJ Julius Son, mens han maler et levende billede, understreget af en hyldest til Ennio Morricone.

KALEO fejrede for nyligt deres 10-års jubilæum med at levere en imponerende live-optræden foran 250 af deres største fans ved Colosseum i Rom, i skyggen af det verdenskendte amfiteater. Med denne optræden kom KALEO med i en eksklusiv klub af artister, bl.a. Ray Charles, Stevie Wonder, Billy Joel, The Cure, Elton John og Paul McCartney, som de eneste kunstnere, der nogensinde har optrådt med anlæg foran det ikoniske monument. Præsenteret af VERTIGO LIVE, en af de førende producenter af filmiske live-oplevelser, blev den betydningsfulde aften fanget på video og vil blive udgivet under titlen KALEO: Viva Roma in the Shadow of the Colosseum senere på sommeren – se en officiel teaser HER.

Billetpriser: PL1 405,- + geby / GA (Stå) 375,- + gebyr.

Det officielle billetsalg starter 7. juni kl. 10.00 via livenation.dk og billetlugen.dk.

Live Nation presale starter torsdag 5. juni kl. 10.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

Comedy Stop er klar med nye navne til plakaten i 2024 og løfter sløret for dette års presenter – Conrad Molden!21.6.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den britiske komiker Conrad Molden har med sin unikke engelsksprogede stand-up taget det danske comedy-publikum med storm. Efter at have boet i Danmark i en årrække, har han med sit særegne take på det danske sprog og kultur udsolgt tre turnéer rundt i landet. Nu er han klar til at indtage dette års Comedy Stop i København og Aalborg, både som vært på festivalen, og som en del af årets line up med sit eget show, der har titlen ”ÆØÅ”. Derudover løfter Comedy Stop sløret for endnu flere nye stærke comedy-navne på dette års plakat, heriblandt Sofie Hagen, Troy Hawke, Paul Taylor, m.fl. Desuden vil The Comedy Store endnu engang stå for åbningsgallaen både i København og Aalborg, hvor man vil kunne opleve en række komikere samme aften. Nye shows tilføjet til Comedy Stop 2024: Abby Wambaugh 6. september 2024 - Fakultetet, Aalborg 7. september 2024 – Del Boca Vista Comedy Club på Kolme, København Conrad Molden 7. september 2024 – Bremen Teater, København 6. september 2024 – Europahallen, Aalb

October Drift spiller torsdag 5. december på BETA17.6.2024 17:00:00 CEST | Pressemeddelelse

October Drift er et britisk indierock-band, der blev dannet i 2014. Bandet består af Kiran Roy (vokal og guitar), Chris Holmes (guitar), Alex Bispham (bas) og Daniel Young (trommer). Med en DIY-mentalitet og en vedholdende indsats for at skabe deres egen vej i musikindustrien, begyndte de hurtigt at opbygge en loyal fanbase. Bandet har udgivet flere EP'er, og deres debutalbum, "Forever Whatever", blev udgivet i 2020 til positive anmeldelser. Albummet blev rost for dets dybe følelsesmæssige resonans og dynamiske kompositioner.