DEAS

PKA Ejendomme og DEAS udbygger fælles historik og målsætninger med indgåelse af ny aftale

Del

PKA Ejendommes fokus på at have tillidsfulde og stabile lejerforhold understøttes med fornyet DEAS-aftale.

PKA Ejendomme og DEAS har siden nytår arbejdet på etablering af fælles processer og målsætninger som har udmøntet sig i en ny samarbejdsaftale vedrørende ejendomsadministration og finansiel rapportering. Aftalen omfatter cirka 90% af pensionskassernes ejendomsportefølje. Formålet er at understøtte PKA Ejendommes kommercielle forvaltning og tekniske drift af porteføljen.

Udover ejendomsadministration og finansiel rapportering omfatter aftalen blandt andet også varetagelse af lejemålsmoderniseringer som skal understøtte PKA Ejendommes strategi om at tilbyde attraktive og tidssvarende bolig- og erhvervslejemål til lejere i PKA’s ejendomsportefølje.

"PKA Ejendomme ønsker at skabe en forretningsmodel, hvor vi i højere grad selv står for de værdiskabende områder af forvaltningen af vores investeringsejendomme. Vi er derfor glade for, at vi med den nye ejendomsadministrationsaftale med DEAS nu har fået etableret en leverancemodel, der matcher vores behov for effektive leverancer med fokus på service og kvalitet", fortæller administrerende direktør i PKA Ejendomme, Henrik Dahl Jeppesen.

Pensionskasserne bag PKA Ejendomme har været kunde hos DEAS siden selskabets etablering i 1989. Begge parter ser frem til at fortsætte det langsigtede samarbejde med det fælles fokus fortsat at skabe og sikre stabile, gode og trygge forhold og rammer for lejerne i PKA’s ejendomme.

Mette Seifert, Group CIO i DEAS siger: "I DEAS har vi meget engagerede medarbejdere der er både ydmyge og stolte over at bidrage til at understøtte såvel investorens ejendomsstrategier og ikke mindst at bidrage til at sikre høj lejertilfredshed. DEAS har et indgående kendskab til PKA’s ejendomsportefølje, og PKA Ejendommes og DEAS’ gensidige tillid til og forståelse for hinandens kompetencer og forretningsgange omkring administration og drift af ejendomme sikre et solidt fundament for at lykkes med den fælles målsætning."

Samtidig med indgåelse af den nye aftale overtager PKA Ejendomme cirka 20 medarbejdere fra DEAS som første step i insourcingen af opgaverne omkring driftsledelse og -tilsynsamt viceværtservices på porteføljen, som PKA Ejendomme i fremtiden selv varetager. Senere på året overtager PKA Ejendomme yderligere cirka 45 viceværter mv. fra DEAS, hvilket allerede er meldt ud i begge virksomheder.

Den nye aftale trådte i kraft d. 1. juni 2024. Parterne ønsker ikke at oplyse værdien af aftalen.

Om DEAS A/S 

DEAS A/S er en ejendomsadministrator med over 30 års erfaring. På vegne af private og institutionelle ejendomsinvestorer leverer DEAS A/S økonomisk og teknisk ejendomsforvaltning samt tilhørende tjenester til en portefølje på mere end 2.000 ejendomme fordelt over hele Danmark. DEAS A/S har et dedikeret team på flere end 900 ejendomsspecialister inden for lejeadministration, facilitetsservice, projektledelse, energistyring, klima- og bæredygtighedsrådgivning samt offentlig-private partnerskaber (OPP).  

DEAS A/S har hovedkontor i København med kontorer i Aarhus og Aalborg. 

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra DEAS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra DEAS

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye