Coor

AI tegner et nyt landkort for nordiske FM-beslutningstagere

Del

Nordiske virksomheder indfører i stigende grad teknologier som AI og Workplace Apps for at skabe værdi for arbejdspladser og FM. Det viser resultaterne fra dette års rapport "Join the Workplace Revolution – Udforsk teknologiske trends i bygninger og facility management", hvor Coor har spurgt 400 beslutningstagere inden for fast ejendom og Facility Management i Norden.

"Teknologier, der forbedrer og effektiviserer arbejdspladsoplevelsen, f.eks. arbejdspladsapps, kan fjerne forhindringer, fremme samarbejde, give dataindsigt og skabe sikkerhed og tryghed for medarbejderne," siger Jørgen Utzon, administrerende direktør, Coor, Danmark
"Teknologier, der forbedrer og effektiviserer arbejdspladsoplevelsen, f.eks. arbejdspladsapps, kan fjerne forhindringer, fremme samarbejde, give dataindsigt og skabe sikkerhed og tryghed for medarbejderne," siger Jørgen Utzon, administrerende direktør, Coor, Danmark Foto: Aisha Irma van Veen

AI transformerer FM-teamets dataanalyse

Innovativ teknologi med AI, sensorer, droner og VR/AR vil snart blive hverdagskost for FM-teams. Ifølge Coor´s undersøgelse overvejer mere end 50 % af de adspurgte virksomheder at indføre disse teknologier inden for de næste tre år. AI's evne til at syntetisere store datasæt og forudsige fremtidig adfærd eller konsekvenser vil gøre det muligt for FM-teams at fokusere mere på beslutningstagning og mindre på manuel dataanalyse.

"Det viser, at branchen har en øget bevidsthed om fordelene og de mulige fordele ved at investere i ny teknologi. Ved hjælp af et økosystem af teknologier og værktøjer til indsamling af data gør organisationer det muligt for deres FM-teams at indføre en mere datadrevet – i nogle tilfælde prædiktiv – måde at arbejde på og arbejde mere effektivt", siger Toke Platz, CCO og Direktør for IFM, Coor, Danmark.

App-teknologi skal forbedre medarbejderoplevelsen

Nordiske virksomheder forventer, at medarbejderne vender tilbage til kontoret oftere sammenlignet med tidligere år, hvilket afspejler en ændring tilbage til kontorarbejde. Sikkerhed og tryghed topper listen over de fleste områder, der skal adresseres, og den aktuelle anvendelse med fokus på teknologier, der understøtter medarbejdersamarbejde. Derfor sigter virksomheder mod at forbedre medarbejderoplevelsen med nye teknologier som Workplace-apps og mødeværktøjer. Disse områder, der er blevet udforsket kraftigt siden pandemien, er fortsat topprioriteter i forhold til implementering ifølge undersøgelsen.

"Teknologier, der forbedrer og effektiviserer arbejdspladsoplevelsen, f.eks. arbejdspladsapps, kan fjerne forhindringer, fremme samarbejde, give dataindsigt og skabe sikkerhed og tryghed for medarbejderne," siger Jørgen Utzon, administrerende direktør, Coor, Danmark. "Nordiske virksomheder skal turde investere i ny teknologi for at understøtte dette."

Øget fokus på tryghed og sikkerhed

Indsigter fra undersøgelsen afslører også, at tryghed, sikkerhed og adgangskontrol topper listen over prioriteringer for beslutningstagere inden for fast ejendom og FM. Arbejdsgiveren spiller dermed en væsentlig rolle i at sikre, at medarbejderne føler sig trygge og sikre, mens de har en positiv oplevelse af at arbejde, uanset hvorfra arbejdsdagen finder sted.

 

Kontakter

Billeder

"Teknologier, der forbedrer og effektiviserer arbejdspladsoplevelsen, f.eks. arbejdspladsapps, kan fjerne forhindringer, fremme samarbejde, give dataindsigt og skabe sikkerhed og tryghed for medarbejderne," siger Jørgen Utzon, administrerende direktør, Coor, Danmark
"Teknologier, der forbedrer og effektiviserer arbejdspladsoplevelsen, f.eks. arbejdspladsapps, kan fjerne forhindringer, fremme samarbejde, give dataindsigt og skabe sikkerhed og tryghed for medarbejderne," siger Jørgen Utzon, administrerende direktør, Coor, Danmark
Download
Ved hjælp af et økosystem af teknologier og værktøjer til indsamling af data gør organisationer det muligt for deres FM-teams at indføre en mere datadrevet – i nogle tilfælde prædiktiv – måde at arbejde på og arbejde mere effektivt", siger Toke Platz, CCO og Direktør for IFM, Coor, Danmark.
Ved hjælp af et økosystem af teknologier og værktøjer til indsamling af data gør organisationer det muligt for deres FM-teams at indføre en mere datadrevet – i nogle tilfælde prædiktiv – måde at arbejde på og arbejde mere effektivt", siger Toke Platz, CCO og Direktør for IFM, Coor, Danmark.
Download
Download

Links

Om Coor:

Coor er en ledende nordisk facility management-leverandør, både inden for integrerede og komplekse serviceløsninger (IFM) og single services. Ved at udføre, lede, udvikle og effektivisere kundernes servicevirksomheder, understøtter Coor kundernes kerneforretning samt skaber merværdi over tid. Coor vil skabe Nordens bedste arbejdspladser med den højeste trivsel og sundhed. Vi bestræber os på at sammensætte de bedste teams og serviceløsninger, så vores kunder kan fokusere på det, de gør bedst. I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere rundt i hele Danmark. I Coor koncernen er der mere end 10.000 medarbejdere ansat, hvor de ca. 4.000 er ansat i Danmark. Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.

Følg pressemeddelelser fra Coor

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coor

FOOD by Coor skal tanke elbilisternes maver op på Clevers lynladestationer13.5.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Clever har udviklet et nyt cafékoncept til sine lynladestationer, hvor FOOD by Coor – Coor´s stærke kantinedivision – nu skal hjælpe med at udfordre vejkantens traditionelle måltider. Ingredienser som æblekompot og pisket smør til morgenbollen, sammen med bæredygtig kvalitetskaffe, skal få elbilisternes tænder til at løbe i vand og skabe en meningsfuld pause. Første café med det nye koncept åbner i september på Clevers nye ladestation i Aabenraa.

Forlænget Coor-partnerskab skal styrke den daglige drift og bæredygtighed i MAN Energy Solutions2.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Stærkt samarbejde, stabil drift med høj kvalitet og fælles strategisk fokus på bæredygtighed gør, at MAN Energy Solutions og Coor nu forlænger partnerskabet frem til 2028. Siden 2018 har Coor været MAN Energy Solutions IFM-partner. Nu er de to virksomheder blevet enige om at forlænge samarbejdet i yderligere fem år. Den nye aftale løber frem til sensommeren 2028 og inkluderer løsninger på alt fra reception og kantine til vedligeholdelse af bygninger, udearealer og affaldshåndtering på Man Energy Solutions’ seks danske sites. Udover at servicere 82.500 kvm skal Coor yde rådgivning i forhold til at optimere driften og udvikle den fælles ambition om at skabe flere bæredygtige alternativer i hverdagen. ”Vi har et stærkt partnerskab med Coor på alle vores lokationer og en klar, fælles interesse om at lykkes. Derudover har Coor været med til at sikre en god og stabil drift af høj kvalitet. Derfor faldt det os helt naturligt at fortsætte kontrakten,” siger Peter Jacobsen, facility manager, MA

Coor udvider samarbejdet med TOPSOE31.1.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coor´s IFM-aftale med TOPSOE er blevet udvidet. Aftalen rummer pt. serviceydelser inden for rengøring, kantine og reception. Men d. 1.1. 2024 overtog Coor også et antal ejendomsfunktionærer, som arbejder med post, pakker og lager. Coor har desuden fået en option på 1 + 1 år på kontrakten. Kontrakten løber i forvejen til udgangen af 2025, så det er derefter, at Coor og TOPSOE kan fortsætte og udvide samarbejdet. Kontrakten er et stærkt eksempel på, hvad Coor kan, når vi starter single-service kontrakter op, fortæller Line Pilgaard Caspers, Kontraktdirektør, IFM: - Det gode samarbejde betyder, at vi over tid har udvidet kontrakten fra en kantinekontrakt til en fuld IFM-kontrakt. Vi har sammen med vores gode kunde altid haft et strategisk fokus på, hvordan vi bedst kan gøre en forskel for dem i hverdagen, og det bliver vi ved med i det udvidede samarbejde. Kantinen nytænkt fra A til Z af FOOD by Coor og TOPSOE Coor skal desuden renovere en af kantinerne hos TOPSOE og nytænke menuen. Coor

Kundeværdien i fokus for Coor ved partnerskabet med Nordic Proptech Awards7.12.2023 09:30:00 CET | Pressemeddelelse

Ambitionen med partnerskabet for Coor er at fastholde positionen som en af de førende udbydere af serviceløsninger med fokus på bæredygtighed til både offentlige og private virksomheder. Markedet inden for innovative FM-løsninger udvikler sig med rivende hast, og det hilser Anders Kjellerup, Divisionsdirektør, Property & Soft, Coor Danmark, velkommen. Via Nordic Proptech Awards kan Coor source nye samarbejder med startups, som kan være med til at fastholde Coor´s stærke position i branchen og skabe afgørende værdi for kunderne. Forløbet omkring Nordic proptech Awards kan også give inspiration til udvikling af eksisterende løsninger hos Coor, fortæller han: - Ved at være partnere på NPA får vi et unikt og eksklusivt kig ind i fremtidens FM-løsninge og branchens stærkeste og mest innovative startups, der kan understøtte os som branchens bedste FM leverandør med et kompromisløst kundefokus, både via nuværende løsninger og kommende samarbejder. Vi vil levere endnu mere bæredygtige løsninge

Coor genforhander aftale med MCH A/S´ faciliteter Messecenter Herning og Jyske Bank Boxen5.12.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Det 17 år lange samarbejde forlænges nu yderligere 3 år. Drivkraften er fælles værdier, et godt partnerskab og høj kvalitet. Når der skal spilles ishockey, håndbold, eller holdes hingstekåringer messer, fester og koncerter i Herning, så er der fuld tryk på i både Jyske Bank Boksen og Messecenter Herning, som er en del af MCH A/S. De sælger gode oplevelser til danskerne, og her er Coor serviceleverandør på rengøring og vinduespolering i yderligere tre år, takket være den enestående indsats fra Coor-teamt, fortæller Sandie Juelsgaard, Divisionschef, Cleaning: - Det er en sjov arbejdsplads, hvor vi får lov til at levere service på første række til danskerne. Når der både er messe og arrangement i Jyske Bank Boxen, til fx sport og koncerter, har vi over 120 medarbejdere på arbejde i døgndrift. Vores team gør en stor indsats, fordi de ved, at deres arbejde er en essentiel del af den oplevelse, som Messecenter Herning giver deres kunder. Hos MCH A/S lægger Driftchef Henrik Munksgaard vægt på

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye