Avanceret enhed med medicinsk godkendt luftteknologi sikrer renere luft i førerkabiner og forbedrer arbejdsmiljøet

I en verden, hvor udryknings- og sundhedsmedarbejdere hver dag står på frontlinjen for at beskytte og redde andre, er det afgørende at sikre, at de har de bedst mulige arbejdsforhold og beskyttelse mod sundhedsskadelige partikler og stoffer.

beredskabsinfo.dk

Netop denne udfordring har Airgle® Medical Grade taget op med deres banebrydende luftrensesystem designet til udrykningskøretøjer og beslægtede erhverv. I samarbejde med eksperter og branchepartnere har man udviklet et avanceret, men let integrerbart luftrensesystem, der er specielt designet til at bekæmpe de sundhedsskadelige virkninger af ultrafine partikler og VOC'er, som udryknings- og sundhedspersonale udsættes for under deres daglige arbejde.

Ultrafine partikler udgør en betydelig sundhedsrisiko for udrykningspersonale, og partiklerne har været knyttet direkte til sygdomme som kræft, KOL, astma og hjertesygdomme. Desværre er disse partikler så små, at de er usynlige for det blotte øje og derfor svære at beskytte sig imod. Det nye system er imidlertid ikke blot et forsvar mod disse farlige partikler. Det er også en investering i helbredet og sikkerheden for vores samfunds helte. Ved hjælp af avancerede teknologier som højaktivt kul og fotokatalytisk oxidation fjerner enhederne over 99% af ultrafine partikler og VOC'er fra luften, hvilket skaber et sundere og sikrere arbejdsmiljø for udrykningspersonale og andre beslægtede erhverv.

Løsningerne er ikke kun begrænset til udrykningskøretøjer. Med en stigende bevidsthed om sundhedsrisiciene forbundet med ultrafine partikler, mikroorganismer, forurenende stoffer og VOC'er, har Airgle® Medical Grade set potentialet for at udvide deres innovative løsninger til andre brancher såsom skraldemænd, slamsugere, flextrafik, sygetransporter og taxaer.

Med den kommende lancering af løsningerne i Skandinavien håber man ikke kun at forbedre arbejdsmiljøet for udrykningspersonale, men også at sætte en ny standard for sikkerhed og sundhed på tværs af beslægtede erhverv.

Vi ser frem til at dele flere detaljer om denne spændende lancering og dens potentielle indvirkning på vores samfund.

Udenlandsk delegation skal skabe fokus på ny velfærdsteknologi til bedre indeklima og luftkvalitet i de offentlige bygninger.4.6.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Der står demokrati, velfærdsteknologi og sundhed på programmet, når en større delegation fra en af verdens førende producenter af ventilations- og luftrensnings systemer Airgle® Corp. besøger Danmark i denne uge. Delegationen skal bl.a. besøge Folketinget og Københavns Rådhus, og møde tre folkevalgte, der vil give dem et indblik i vores politiske system i Danmark.

Lancering af mobil Indeklimaløsning til sikring af luftkvalitet i kritiske områder på dyreklinikker- og hospitaler.16.5.2024 08:03:42 CEST | Pressemeddelelse

I hjertet af hver dyreklinik og dyrehospital er der en konstant strøm af aktivitet. Dyr i nød, bekymrede ejere og dedikerede dyrlæger, der arbejder utrætteligt for at sikre, at hver eneste patient får den bedst mulige pleje. Men med denne konstante aktivitet følger også en række udfordringer – især når det kommer til luftkvaliteten i faciliteterne. Bakterier, vira, støv, kemikalier, lugte og potentielt smitsomme sygdomme kan gøre luften tung og usund at indånde. Det er netop derfor, vi med stolthed annoncerer lanceringen af Airgle® Medical Grade enheder, som snart bliver tilgængelig for dyrehospitaler og dyreklinikker.