Hvad skal der på menuen til en konfirmationsfest?

Skal der holdes en afslappet konfirmationsfest med pizzasnegle og pølsehorn? Skal man gå den klassiske vej med en åben buffet? Eller skal der serveres 3-retters menu på et fint opdækket bord?

Maden er med til at sætte rammerne om festen, og derfor skal man også overveje grundigt, hvad for en konfirmationsfest, som man ønsker at holde.

Læs med i denne artikel og bliv inspireret til, hvordan din mad til konfirmationen kan komme til at se ud.

Buffet eller servering?

Skal gæsterne selv have lov til at fylde tallerkenen op med deres yndlings mad fra en buffet? Eller skal hver en ret anrettes og serveres på bordet?

Buffeten er ofte det nemmeste og mere afslappede valg. Her kan både børn, unge og ældre være med. En buffet er især en god ide, hvis man ved, at man får besøg af mange kræsne gæster, som helst selv vil udvælge deres mad til konfirmationen. Når du vælger buffet, så er det vigtig at der er rigeligt med valgmuligheder både til dem, som ikke spiser kød, dem som foretrækker fisk og de kræsne, der helst bare vil spise pomfritter. En god buffet skal være en blanding af det klassiske og genkendelige samt lidt nye madindslag, der kan overraske.

Servering af en 3-retters menu er det lidt "finere" valg. Her får du selv mulighed for at skræddersy mad til konfirmationen med retter, som du synes kunne være spændende at smage på.

Premium Dining By Cortsen kan hjælpe sig med at sammensætte ægte gourmet til konfirmation, som med sikkerhed vil blæse dine gæster bagover. Deres kvalitetsmad til konfirmation kan skræddersys efter dit hjerte, og kan både fungere til servering eller buffet.

Eksempler på mad til konfirmation

Så hvordan kommer menuen til at se ud, når du bestiller mad til konfirmationen fra Premium Dining By Cortsen? Uanset om du vælger buffet eller servering, så består mad til konfirmation som oftest af en forret, hovedret og dessert - eventuelt også natmad, hvis festen fortsætter til langt ud på natten.

Forresten kunne for eksempel være noget let som fisk, skaldyr, suppe eller noget vegetarisk. Hovedretten skal fylde lidt mere, så har kan man gå efter oksekød, svinemørbrad eller torsk akkompagneret med grønt og kartofler.

De klassiske dessert er brownien med is, men med Premium Dining By Cortsen kan du være mere kreativ med den søde ret og for eksempel bestille sorbet, vafler eller chokolademousse med frisk frugt.

Cykeloverdækninger og affaldshuse med sedumtag11.6.2024 12:50:22 CEST | Pressemeddelelse

Cykeloverdækninger og affaldshuse spiller en vigtig rolle, når der skal være orden og system på fællesområderne i en boligforening eller ved virksomheder og kommunale institutioner. Overdækninger skal gerne være funktionelle og æstetisk tiltalende, så de bidrager med noget positivt til fællesskabet i boligforeningen. En overdækning med grønne tage giver en mere inspirerende udsigt til kønne planter fremfor kanalplast, tagpap eller andre mere traditionelle tagbeklædninger. Biobag Zenzo tilbyder et bredt udvalg af overdækkede cykelparkeringer og affaldsskure, der er yderst velegnede til boligforeninger og kommunale områder. Mange af modellerne leveres med mulighed for sedumtag, som tilføjer et grønt element til boligområderne, hvilket kan forbedre beboeres og borgeres trivsel. Sedumtag på cykeloverdækninger og affaldshuse Et sedumtag er et grønt tag beplantet med sukkulent planter. Udover at Sedumtag er pænt, har det en række fordele: Sedumtag tiltrækker bier og andre insekter og forbedr

Et hjerte til den du elsker7.6.2024 12:24:08 CEST | Pressemeddelelse

Når sommeren kommer, mærker man sommerfuglene i maven på ny. Kærligheden kigger frem, og måske har du en person i dit liv, som betyder noget helt særligt for dig. Det kan du vise for personen på mange forskellige måder, du kan fortælle, du kan synge, og du kan sågar forære en sød gave. Måske har du overvejet at forære et smykke, og så er en hjerte halskæde oplagt, som hver eneste dag kan minde personen om, hvor meget du elsker og holder af vedkommende. Du kan læse lidt med i artiklen her og få inspiration til, hvorfor du bør overveje at forære en smuk og symbolsk hjerte halskæde. Hjertet symboliserer kærlighed En hjertehalskæde er nemlig helt oplagt til at vise din kærlighed og omsorg. Hjertet har for altid været symbol på både kærlighed, det livsvigtige organ, det skriftlige symbol og den smukke figur rummer flere ord end man kan forestille sig. Hjertet symboliserer kærlighed, omsorg, tillid og meget mere, og er således et oplagt symbol på din kærlighed til en helt særlig person. Et m