Hvad skal der på menuen til en konfirmationsfest?

Skal der holdes en afslappet konfirmationsfest med pizzasnegle og pølsehorn? Skal man gå den klassiske vej med en åben buffet? Eller skal der serveres 3-retters menu på et fint opdækket bord?

Maden er med til at sætte rammerne om festen, og derfor skal man også overveje grundigt, hvad for en konfirmationsfest, som man ønsker at holde.

Læs med i denne artikel og bliv inspireret til, hvordan din mad til konfirmationen kan komme til at se ud.

Buffet eller servering?

Skal gæsterne selv have lov til at fylde tallerkenen op med deres yndlings mad fra en buffet? Eller skal hver en ret anrettes og serveres på bordet?

Buffeten er ofte det nemmeste og mere afslappede valg. Her kan både børn, unge og ældre være med. En buffet er især en god ide, hvis man ved, at man får besøg af mange kræsne gæster, som helst selv vil udvælge deres mad til konfirmationen. Når du vælger buffet, så er det vigtig at der er rigeligt med valgmuligheder både til dem, som ikke spiser kød, dem som foretrækker fisk og de kræsne, der helst bare vil spise pomfritter. En god buffet skal være en blanding af det klassiske og genkendelige samt lidt nye madindslag, der kan overraske.

Servering af en 3-retters menu er det lidt "finere" valg. Her får du selv mulighed for at skræddersy mad til konfirmationen med retter, som du synes kunne være spændende at smage på.

Premium Dining By Cortsen kan hjælpe sig med at sammensætte ægte gourmet til konfirmation, som med sikkerhed vil blæse dine gæster bagover. Deres kvalitetsmad til konfirmation kan skræddersys efter dit hjerte, og kan både fungere til servering eller buffet.

Eksempler på mad til konfirmation

Så hvordan kommer menuen til at se ud, når du bestiller mad til konfirmationen fra Premium Dining By Cortsen? Uanset om du vælger buffet eller servering, så består mad til konfirmation som oftest af en forret, hovedret og dessert - eventuelt også natmad, hvis festen fortsætter til langt ud på natten.

Forresten kunne for eksempel være noget let som fisk, skaldyr, suppe eller noget vegetarisk. Hovedretten skal fylde lidt mere, så har kan man gå efter oksekød, svinemørbrad eller torsk akkompagneret med grønt og kartofler.

De klassiske dessert er brownien med is, men med Premium Dining By Cortsen kan du være mere kreativ med den søde ret og for eksempel bestille sorbet, vafler eller chokolademousse med frisk frugt.