International Transport Danmark ansætter ny chef for Public Affairs

Det er en stærk og erfaren profil, der den 1. juni tiltræder i stillingen som chef for Public Affairs i International Transport Danmark (ITD). Berit Toft Fihl skal være med til at få italesat de politiske dagsordener for vejgodstransporten, og arbejdet med politiske agendaer er en rolle hun kender rigtig godt.

For med en baggrund som vicedirektør i St. Jørgen Holding, Public Affairs-chef i brancheorganisationen Lederne og chefkonsulent i Dansk Arbejdsgiverforening, er Berit Toft Fihl fagligt godt klædt på til de nye udfordringer.

”Jeg ser virkelig frem til samarbejdet med alle medlemmerne i en topprofessionel organisation, hvor vi i fællesskab skal skabe endnu bedre rammer for at kunne være transportvirksomhed, f.eks. i forhold til hele den grønne omstilling, både herhjemme og ude i Europa” fortæller Berit Toft Fihl.

International Transport Danmark (ITD) har hovedkontor i Padborg og kontorer i både København og Bruxelles, og der er nok at tage fat på for den nye Public Affairs-chef, fortæller ITD´s direktør.

”Med Berit på holdet står vi godt rustet til at få sat de dagsordener, som betyder noget for vores medlemmer. Først og fremmest skal det være lettere at være vognmand med færre regler og gebyrer, og så skal vi være sikre på, at der er penge at tjene for vognmænd med en grøn omstilling af flåden”, fortæller Stefan K. Schou.

ITD´s nye Public Affairs-chef vil til daglig sidde på brancheorganisationens kontor i København, men vil også jævnligt være at finde i både Bruxelles og Padborg.

Berit Toft Fihl er 50 år, bosiddende i København og uddannet Cand. Oecon fra Aarhus Universitet

Stefan K. Schou, adm. direktør, International Transport Danmark: Tlf.: 2387 9090

Berit Toft Fihl, Public Affairs-chef, International Transport Danmark: Tlf. : 6014 6465