Microcement er yderst populært – her er fordelene ved det alsidige materiale

Hvis du er på udkig efter et materiale, der kan tilføre din indretning et råt og industrielt udtryk, er du sikkert stødt på microcement.

Foto : Pexels

Takket være sin alsidighed og lange holdbarhed har materialet nemlig opnået stor popularitet herhjemme.

Men hvad er microcement egentlig, og hvilke fordele har materialet? Det får du svar på her.

Hvad er microcement?

Det rå og urbane look har i de senere år indtaget en prominent plads i de danske hjem. Den moderne trend har resulteret i, at flere vælger at udskifte de klassiske overflader ud med microcement.

Microcement er en type overfladebehandling, der bruges på en lang række overflader som beton, træ, klinker, gips samt malede overflader. Det bliver typisk fremstillet af tre forskellige blandingsprodukter: cement, vand og farvestof til at skabe den ønskede farvenuance.
Det bruges ofte til at opnå en minimalistisk og industriel stil, og derfor vælger mange materialet i hele hjemmet for at få et råt udtryk på tværs af boligens rum.

Fordelene ved microcement

Udover at skabe et moderne og industrielt look i indretningen er der en lang række fordele ved microcement.

Meget slidstærkt og holdbart

Når du vælger microcement, får du en meget slidstærk og holdbar overflade, der har en god modstandsdygtighed overfor slid, ridser og revner. Du er dermed sikret et microcement gulv, der kan holde sig flot i op til 20 år – eller mere, hvis materialet vedligeholdes korrekt.

Heldigvis stiller materialet ikke store krav til vedligeholdelsen.

Nemt at rengøre

Med en overflade i microcement får du ikke de store kvaler med rengøringen og vedligeholdelsen. Den almindelige rengøring kan klares med vand og en mild sæbe. Den glatte overflade gør, at du slipper for ujævnheder, hvilket gør rengøringen nem og problemfri.

For at beholde den skinnende overflade er det en god idé at smøre gulvet med voks én gang om året.

Fås i en lang række farver

Hvis du har en helt speciel farvenuance i tankerne, er der gode chancer for, at microcement kan opfylde dit ønske. Microcement fås i en lang række farver, og hos Betonlook er du sikret præcis den farve, du ønsker.

Derudover kan der skabes forskellige changeringer i overfladen alt efter påføringsmetode, slibning og farvevalg. Jo mørkere farve, jo mere changering kan der laves. Det er således et rigtig godt materialevalg, hvis du har forelsket dig i en bestemt farve eller ønsker en flot farvet væg.

Cykeloverdækninger og affaldshuse med sedumtag11.6.2024 12:50:22 CEST | Pressemeddelelse

Cykeloverdækninger og affaldshuse spiller en vigtig rolle, når der skal være orden og system på fællesområderne i en boligforening eller ved virksomheder og kommunale institutioner. Overdækninger skal gerne være funktionelle og æstetisk tiltalende, så de bidrager med noget positivt til fællesskabet i boligforeningen. En overdækning med grønne tage giver en mere inspirerende udsigt til kønne planter fremfor kanalplast, tagpap eller andre mere traditionelle tagbeklædninger. Biobag Zenzo tilbyder et bredt udvalg af overdækkede cykelparkeringer og affaldsskure, der er yderst velegnede til boligforeninger og kommunale områder. Mange af modellerne leveres med mulighed for sedumtag, som tilføjer et grønt element til boligområderne, hvilket kan forbedre beboeres og borgeres trivsel. Sedumtag på cykeloverdækninger og affaldshuse Et sedumtag er et grønt tag beplantet med sukkulent planter. Udover at Sedumtag er pænt, har det en række fordele: Sedumtag tiltrækker bier og andre insekter og forbedr

Et hjerte til den du elsker7.6.2024 12:24:08 CEST | Pressemeddelelse

Når sommeren kommer, mærker man sommerfuglene i maven på ny. Kærligheden kigger frem, og måske har du en person i dit liv, som betyder noget helt særligt for dig. Det kan du vise for personen på mange forskellige måder, du kan fortælle, du kan synge, og du kan sågar forære en sød gave. Måske har du overvejet at forære et smykke, og så er en hjerte halskæde oplagt, som hver eneste dag kan minde personen om, hvor meget du elsker og holder af vedkommende. Du kan læse lidt med i artiklen her og få inspiration til, hvorfor du bør overveje at forære en smuk og symbolsk hjerte halskæde. Hjertet symboliserer kærlighed En hjertehalskæde er nemlig helt oplagt til at vise din kærlighed og omsorg. Hjertet har for altid været symbol på både kærlighed, det livsvigtige organ, det skriftlige symbol og den smukke figur rummer flere ord end man kan forestille sig. Hjertet symboliserer kærlighed, omsorg, tillid og meget mere, og er således et oplagt symbol på din kærlighed til en helt særlig person. Et m