CIFF annoncerer showcases på det italienske marked til Pitti Uomo og Milan Fashion Week som en del af 2024 International Program

Som en del af deres 2024 International Program annoncerer Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) showcases på det italienske marked forud for CIFF 63rd Edition i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august. CIFFs International Program viderefører diskursen omkring Skandinaviens voksende globale rolle inden for mode og tøjindustrien ved at showcase det bedste af regionens kreativitet og brands, skabe rum for mulige samarbejder og udvekslinger samt signalere en ny æra af international ambition med København i hjertet.

Scandinavian Manifesto til Pitti Uomo og CIFF’s debut showcase under Milan Fashion Week – med support fra Camera Nazionale della Moda Italiana – indgår som en del af CIFFs fremtidige strategiske mål for at opretholde igangværende forbindelser med den globale industri og fysiske tilstedeværelse de steder, hvor forretningen opstår gennem nøglemarkeder og den verdensomspændende modekalender.

“Italien er en af verdens bedste fashion markedspladser, og CIFF er stolte af at showcase den voksende kreativitet, styrke og betydning af skandinavisk mode inden for markedets modearv. Når vi kigger mod den store verden og bygger broer mellem København og internationale nøglemarkeder, fokuserer vi på at møde industrien lige der, hvor handlen foregår, og bringe det sammen herhjemme side om side med Copenhagen Fashion Week. Mens vi arbejder på at bygge broer til København og hubs rundt omkring i verden, ser vi frem til at møde og dele den lokale industri og venner – nye som gamle – og finde nye måder at arbejde sammen på til fordel for det bredere industriøkosystem, som vi alle er en del af”, siger CIFFs Direktør Sofie Dolva.

Scandinavian Manifesto til Pitti Uomo fra 11.-14. juni viser de mest innovative nutidige brands på Fortezza de Basso – en af Pittis mest etablerede og fremhævede partnerskaber, der i 2018 startede som en international designerudveksling og skabte en fordybende unik skandinavisk oplevelse i hjertet af Firenze. Denne sæsons kuration vil fortsat fremhæve det bedste fra regionale menswear talenter repræsenteret af ARKK, J.Lindeberg, Aveny, Woodbird, Messy Weekend, Rue de Tokyo, Isnurh, og Henrik Vibskov.

CIFFs debut til Milan Fashion Week med support fra Camera Nazionale della Moda Italiana er en showcase af regionale helte og præsenterer Henrik Vibskov SS25 i Milan Fashion Weeks officielle menswear kalender. Udover Henrik Vibskov præsenterer showcasen CDLP, Mark Kenly Domino Tan, Envelope 1976, Aiayu, Adnym og Isnurh, som for første gang samler “a who’s who” af det bedste i dansk kreativitet og talent i byen.

For yderligere information kontakt: Sophie Noreng på sono@ciff.dk.

Direktør i CIFF, Sofie Dolva

Om CIFF

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er Nordeuropas førende og mest innovative modeplatform. Her præsenterer de førende brands deres bud på trends og tendenser på kuraterede områder. CIFF er en fagmesse, der finder sted hvert halve år med brands fra hele verden.

CIFF opstod på den danske modescene i 1993 og har siden da gennemgået en rivende udvikling.

CIFF fejrer den nye tyske designbølge med markant showcase kurateret af Julian Daynov10.6.2024 07:42:50 CEST | Pressemeddelelse

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) annoncerer stolt deres partnerskab med det fremadstormende tyske talenter og præsenterer NEUDEUTSCH. Over 30 nye, kreative talenter og brands inden for mode, smykker, interiør, brugskunst, skønhed, kunst og ernæring vil deltage i CIFF's 63. udgave i København fra den 7. til 9. august 2024. Projektet er kurateret af Julian Daynov, modeekspert og forretningskonsulent, og styrker forholdet til Europas mest folkerige land, største økonomi og mest værdifulde marked for import af tøj og sko. Samarbejdet markerer også CIFF’s fortsatte bestræbelser på at skabe stærke kreative og forretningsmæssige samarbejder mellem den danske modehovedstad, København, og resten af verden. "Danmark har altid været et lille land med stor åbenhed overfor innovation; I skiller jer ud med en visionær kultur, der støtter og styrker visionære kreative. I Danmark formår I at forene æstetisk ekspertise, exceptionelt design, udtryksfuld avantgarde, kunstnerisk individualitet

Bellagroup når vigtige milepæle i arbejdet med bæredygtighed og sætter ambitiøse mål for fremtiden2.5.2024 07:40:20 CEST | Pressemeddelelse

Trods travlhed i forretningen har Bellagroup i 2023 holdt fokus på arbejdet med bæredygtighed, og hospitalityvirksomheden er efter blot fire år nu kvart i mål på vejen mod at blive net zero i 2050. Hertil kommer en række nyimplementerede klimamålingsinitiativer og en dugfrisk dobbeltcertificering indenfor flere ISO-standarder. Næste skridt bliver en B Corp-certificering, samt arbejdet med at få kunder og leverandør med dybere ind i bæredygtighedsmaskinrummet.