Ny milliard-strategi skal være med til at løfte det sjællandske erhvervsliv

En ny strategi for virksomhedsudvikling de næste fire år er netop lanceret. Den skal være katalysator for det danske erhvervsliv gennem fire strategiske målsætninger og indsatser for mere end 2 mia. kr. Det glæder direktør i Erhvervshus Sjælland, Line Fossing Riel.

Line Fossing Riel, Direktør i Erhvervshus Sjælland. PR-foto

Erhvervsminister Morten Bødskov og Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har netop lanceret en ny strategi, der skal sikre udvikling af de danske virksomheder frem til 2027. I alt forventer Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse at igangsætte indsatser for mere end 2 mia. kr.

“Vi er glade for den nye strategi, som skal være løftestang for erhvervslivet i Danmark. Her er vi jo særligt interesserede i de virksomheder, vi har i Region Sjælland, som har stort potentiale for endnu mere udvikling de kommende år,” siger Line Fossing Riel, direktør i Erhvervshus Sjælland, som har været inputgiver til den nye strategi, Virksomhedsudvikling i hele Danmark 2024-2027.

Strategien bygger videre på positive erfaringer fra tidligere indsatser og frem mod de muligheder og udfordringer, Danmark og regionerne står over for de kommende år. Den viser, at Region Sjælland er i økonomisk fremdrift efter corona-pandemien, og beskæftigelsen boomer. Men nu skal de opsving gerne bredes ud på flere områder af det sjællandske erhvervsliv.

“Selvom vi mærker en tiltrængt fremgang, så er situationen lige nu også, at vi i Region Sjælland på flere områder er bagud i forhold til de andre regioner. Det ser vi hos os som et stort potentiale, som vi vil være med til at udnytte endnu mere de kommende år. Bl.a. skal flere af virksomhederne i vores region på banen inden for digitalisering og bæredygtighed for at følge med udviklingen, og det ser vi frem til at hjælpe dem med,” afslutter Line Fossing Riel.

Dyk ned i strategien på Danmarks Erhvervsfremmebestyrelses hjemmeside her: https://erhvervsfremmebestyrelsen.dk/lancering-af-strategi-virksomhedsudvikling-i-hele-danmark-2024-2027

Line Fossing Riel, Direktør i Erhvervshus Sjælland. PR-foto
Line Fossing Riel, direktør, Erhvervshus Sjælland