Brøchner Hotels A/S

Brøchner Hotels opnår anerkendt bæredygtighedscertificering

Brøchner Hotels har fra maj 2024 opnået den omfattende B Corp-certificering, der er en global standard for, hvilken forskel virksomheder gør for samfundet. Med certificeringen forpligter Brøchner Hotels sig til at leve op til høje standarder både socialt, miljømæssigt og i forhold til gennemsigtighed.

Brøchner Hotels opnår anerkendt bæredygtighedscertificering Brøchner Hotels

Brøchner Hotels har siden 2022 arbejdet målrettet på at opnå B Corp-certificeringen, som kun 95 danske virksomheder kan bryste sig af i dag. For at opnå certificeringen har Brøchner Hotels skulle dokumentere virksomhedens resultater på tværs af fem områder: ledelse, medarbejdere, samfund, miljø og kunder. Og kun ved at kunne dokumentere nok resultater, kan virksomheder opnå certificeringen.

”B Corp-certificeringen er det oplagte næste skridt for Brøchner Hotels. Vi er en familieejet hotelkæde, som altid har haft langsigtede beslutninger for øje i vores måde at drive hotelforretning på, og det er centralt for os at drive hoteller med omtanke for omverdenen. Samfundet omkring os bliver også mere og mere optaget af de samme værdier, derfor er det vigtigt for os at kunne vise og dokumentere, hvad vi gør. Det har vi nu opnået med B Corp-certificeringen, og det er vi meget stolte af,” siger Stine Skouborg, der er Chief Sustainability Officer hos Brøchner Hotels.

Brøchner Hotels har derudover sat 69 målsætninger inden for bæredygtige standarder frem mod 2028, som handler om alt fra at nedbringe madspild, forbedre genanvendelse og blive CO2-neturale.

Investering i kollegaer gør en forskel

Brøchner Hotels sudmærker sig især i kategorierne ledelse og medarbejdere. Der investeres i træning og uddannelse af kollegaer, og organisationen gør en dyd ud af at have en flad ledelsesstruktur, hvor forandringerne drives ved at give kollegaerne ansvar og mulighed for initiativ. Tilgangen har blandt andet resulteret i en reduktion af madspildet fra gæsternes morgenmad med næsten 40 %. Og så ligger sygefraværet mere end 60% under resten af branchen (Kilde: Dansk Erhverv) per kollega.

Hotellerne skal løfte lokalmiljøet og skabe liv

En del af Brøchner Hotels DNA er også at styrke lokalmiljøet, bevare historien i bygningerne og være noget for de omkringliggende borgere. Hotellerne skal række ud over at være et standard overnatningssted, og derfor bliver der arrangeret alt fra koncerter og events, hvor naboer inviteres ind og får særlige nabo-tilbud.

To gange om året bliver der gennemført tøjindsamlinger, som doneres til gode formål. I 2023 blev der holdt Love fest for at hylde mangfoldigheden, og i 2024 er et lignende koncept i støbeskeen, hvor både lokale erhvervsdrivende, borgere og turister inviteres til gadefest med diverse aktiviteter. Det er blot nogle af initiativerne.

Frem mod 2028 er der mange ambitiøse målsætninger, hvor én af dem er, at alle leverandører skal leve op til Brøchner Hotels bæredygtighedspolitik, da en stor del af hotellers klimaaftryk kommer fra leverandører. Og et andet mål er, at hotellerne skal have etableret deres egne klimavenlige energikilder.

null
Stine Skouborg er Chief Sustainability Officer for Brøchner Hotels. Siden 2022 har hun sammen med sine teams i kæden arbejdet fokuseret på at opnå B Corp-certificeringen. Brøchner Hotels

Om Brøchner Hotels

Brøchner Hotels er Nordens førende boutique-hotelkæde med fire luksuriøse boutiquehoteller i København. Med sætningen »We don't do ordinary« sætter Brøchner Hotels scenen for ekstraordinære gæsteoplevelser. Særprægede bygninger, unik arkitektur og design er nøglen. Hvert sted har sin egen karakter og relation til det omgivende samfund, med signaturer som »Good Morning. It’s Organic!”, Brøchner Premium og Wine Hour der forbinder boutiquehotellerne. Brøchner Hotels og dets boutiquehoteller er blevet anerkendt af Wallpaper*, Condé Nast Traveler og AHEAD Awards med forskellige design- og hotelpriser samt -nomineringer. Læs mere om Brøchner Hotels her.

Følg pressemeddelelser fra Brøchner Hotels A/S

Flere pressemeddelelser fra Brøchner Hotels A/S