Salling Group

Salling åbner nye BOSS- og HUGO-franchisebutikker i strategisk samarbejde med HUGO BOSS

Del

Som del af et stort nyt samarbejde med den internationale modegigant HUGO BOSS bliver Salling francisetager for de to brands BOSS og HUGO og planlægger at åbne et tocifret antal BOSS- og HUGO-butikker i Danmark over en femårig periode. Udover de nye butikker vil de to nuværende shop-in-shops i Salling Aarhus og Aalborg blive yderligere ekspanderet for at afspejle de to brands nye butikskoncepter.

Salling bliver den fremtidige partner for flere BOSS- og HUGO-butiksåbninger i Danmark, samtidig med at tilstedeværelsen og synligheden af mærkerne i stormagasinerne øges. Helt konkret vil over 100 kvadratmeter blive dedikeret til BOSS- og HUGO-brands i Aarhus.

HUGO BOSS kommer med et stærkt koncept og brandportefølje. Sallings stormagasiner skaber unikke og inspirerende kundeoplevelser for de tusindvis af kunder, der hver uge besøger de to stormagasiner i Aarhus og Aalborg.

De første selvstændige franchisebutikker drevet af Salling planlægges at åbne i efteråret 2024. Salling vil give løbende opdateringer om specifikke åbninger.

- Vi er begejstrede og glade for samarbejdet med en global virksomhed som HUGO BOSS, der hører til i Premium segmentet. Samarbejdet giver os unikke muligheder for at etablere nye og bedre indkøbsoplevelser for vores kunder, mens vi sender et klart signal om, at vi tror på de fysiske butikker og den menneskelige interaktion. Dermed skaber vi nye attraktive arbejdspladser og bidrager direkte til den vigtige samfundsopgave det er, at holde gang i landets stormagasiner, gågader og butiksmiljøer, siger Marianne Bedsted, direktør for Salling.

- Salling skal være der, hvor vores kunder er. Vi ser stadig et stort udviklingspotentiale, som ikke kun omhandler vores eksisterende forretning, hvor vi konstant forbedre og innoverer. Vi tror på, at vi i vores franchiseforretning kan tilføje endnu mere og udvide med nye brands i Danmark. Og måske endnu bredere, siger Marianne Bedsted.

Salling åbner de første butikker i løbet af efteråret 2024. Salling forventer desuden, at et tocifret antal af butikker åbner ved udgangen af 2026.

Om HUGO BOSS:

HUGO BOSS er en af de førende virksomheder i premium-segmentet på det globale beklædningsmarked. Med sine to brands, BOSS og HUGO, tilbyder koncernen kollektioner i 131 lande på omkring 7.800 salgssteder og online i 73 lande via hugoboss.com. Med cirka 19.000 ansatte på verdensplan havde virksomheden, baseret i Metzingen (Tyskland), en omsætning på EUR 4,2 milliarder i regnskabsåret 2023.

Om SALLING:

Salling blev grundlagt i 1906 og repræsenterer i dag to af Danmarks mest succesfulde stormagasiner og en stor online forretning. Salling tilbyder et bredt udvalg af førende brands på tværs af Fashion, Beauty, Home og to luksus Foodhall’s. Salling Rooftops på toppen af begge stormagasiner, har udviklet sig til to af Danmarks mest populære turistattraktioner og opnået international anerkendelse. De to Rooftops tilbyder 360 graders spektakulær udsigt og er blevet store event og kunst venues.

Kontakter

Billeder

Om Salling Group

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Fra madspild til overskud: Salling Groups nye øl er lavet på overskudsbrød31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Der lander en god nyhed på hylderne i Salling Groups butikker, idet dagligvarekoncernen, FoodRemade og bryggeriet BRØL lancerer et nyt initiativ i kampen mod madspild. Brød fra 6.000 kilo ”overskudsbrød”, som ikke kan sælges, bruges i brygningen af to nye øl, der sælges i føtex og Bilka og fra uge 24 også i Netto. Projektsamarbejdspartnere øjner stort potentiale i samarbejdet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye