Vigtige investeringer i fremtidens faglærte i grønt udspil

Forbundsformand for HK, Anja C. Jensen roser regeringen og aftalepartiernes grønne udspil for erhvervsuddannelserne. Tilsammen er der afsat over 100 mio. kr. til udvikling af grønne undervisningsforløb på erhvervs- og arbejdsmarkedsuddannelserne samt opkvalificering af underviserne.

Forbundsformand for HK, Anja C. Jensen:

- Det er en god dag for erhvervsuddannelserne og for den grønne omstilling! Potentialet i at uddanne flere faglærte med grønne kompetencer kan ikke undervurderes. Og midler til udvikling af også de merkantile underviseres grønne kompetencer sammen med midler til udvikling af grøn efteruddannelse er præcis, hvad vi i HK har efterspurgt.

- Medarbejdere med merkantile uddannelser sidder med fingeren på den grønne knap. Vi har en helt afgørende rolle i den grønne omstilling. Indenfor salg, indkøb og økonomi, spedition og shipping, klimaberegninger og ESG-dokumentation. Listen er lang, og derfor er det, det helt rigtige sted at investere, siger forbundsformand for HK, Anja C. Jensen