Dagrofas produktserie, Grøn Balance, høster igen stor international pris
Ved den verdensomspændende og anerkendte Private Label-konkurrence “Salute to excellence” i Amsterdam, hentede Grøn Balance Øllingegaard første- og andenpladsen for “Bedste yoghurt”
ØKO Pære & Banan yoghurten fra Dagrofas egen produktserie, Grøn Balance Øllingegaard, er blevet hædret med førstepladsen i den internationale private label-konkurrence “Salute to Excellence, som afholdes hvert forår af Private Label Manufacturers Association (PLMA). Det betyder, at dommerne har vurderet yoghurten som en af verdens bedste. Ydermere tog Grøn Balance Øllingegaard også andenpladsen i kategorien, denne gang med naturel-yoghurten fra samme serie.
Sidste år vandt Dagrofa priser for “Bedste miljøvenlige vaskemiddel” og “Bedste plantebaserede produkt”, og det er syvende gang på fem år, at Grøn Balance vinder en pris for bedste Private Label-produkt. At det lykkes at få produkter anerkendt som de bedste, er et synligt bevis på, at det betaler sig at arbejde med at optimere egne produkter. Både hvad angår kvalitet, design og miljøaftryk.
“Det virkede som et “match made in heaven”, da vi med Grøn Balance indgik partnerskab med Øllingegaard. Det har vist sig at være rigtigt, og vi er meget stolte af, at samarbejdet allerede bærer frugt, og vi vinder guldmedalje i den første prisuddeling efter samarbejdet blev indledt sidste sommer,” siger Steffen Winther, chef for Private Label i Dagrofa.
Fra juryen lød begrundelsen for prisen til Grøn Balance ØKO Pære & Banan Yoghurt således:
“Produktets smag er meget værdsat, og den høstede karakteren 10 ud af 10 hos mange dommere, godt klaret. Brilliant emballage. Muligheden for at afkrydse hvilken dag, produktet er taget i brug, er et godt koncept til kontrol af udløbsdato.”
Afkrydsningsfeltet, dommerne refererer til, er et tiltag på mange af Grøn Balance Øllingegaard-produkterne. Tiltaget skal blandt andet medvirke til mindre madspild.
Dommerne vurderede i alt 550 produkter fra 72 supermarkedskæder i 23 lande. Produkterne bliver vurderet ud fra specifikke parametre såsom produktkoncept og fremtoning, emballage, repræsentation og værdi for pengene.
“Denne hæder kommer samtidig med, at vi også oplever god vækst i salget af vores egne produkter. Salget af Grøn Balance steg således med mere end 13 procent i 2023,” fortæller Steffen Winther.
“Co-brandet” mellem Grøn Balance og mejeriet Øllingegaard blev indledt i sommeren 2023. I yoghurtserien indgår Pære/banan, vanilje/jordbær samt naturel. I hele serien indgår også mælk, smør, fløde og creme fraiche.
Tilbage i 2022 tilføjede Dagrofa en række nye værdier for Grøn Balance. Det handler om mere genanvendt emballage, vedledning til korrekt affaldssortering og generelt mindre brug af emballage.
Alle fødevarer under Grøn Balance er økologisk mærket, og alle husholdnings- og plejeprodukter er certificeret med Svanemærket og anbefalet af Astma- og Allergiforbundet.
Fakta:
Det er en stor begivenhed, når Private Label Manufacturers Association afholder deres internationale awardshow Salute to Excellence, hvis formål er at hylde forhandlere og udviklere af innovative private label produkter af særlig høj kvalitet.
Vinderproduktet i kategorien “Bedste yoghurt, naturel eller smag” er ØKO Grøn Balance Pære & Banan.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Dagrofa vil gro sig større og stærkere for at vinde mere af markedet5.12.2024 11:30:03 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa skruer op for ambitionerne med en ny offensiv strategi. Med øget fokus blandt andet på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger har fødevarekoncernen Dagrofa skabt en strategi, der bygger på innovation og fællesskab. Strategien ”Gro’27 – vækst på vores måde” indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.
SPAR åbner nyt supermarked i Esbjerg2.12.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den 5. december åbner SPAR et helt nyt supermarked på Strandby Kirkevej. Købmand, Michael Tangaa, inviterer til den officielle åbning af det nye supermarked i Esbjerg Ø. Han vil være borgernes foretrukne supermarked med fokus på nærhed, et bredt udvalg af de varer, kunderne efterspørger, og han vil gøre butikken til et samlingspunkt for beboerne i lokalområdet.
Velkendt ansigt bliver ny købmand i MENY Skanderborg29.11.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Når MENY Skanderborg får ny købmand, er det et velkendt ansigt, der står klar til at tage stafetten videre. Butikschefen Ruhullah Niazi bliver nu officielt købmand, når Peter Palmby rykker videre til nye udfordringer i Grenå.
Stor indsats for sikkerheden sikrer Dagrofa Logistik årets Arbejdsmiljøpris26.11.2024 16:09:29 CET | Pressemeddelelse
Takket være en intensiv og fokuseret indsats, har Dagrofa Logistik reduceret antallet af arbejdsulykker markant de senere år. Det belønner Arbejdsmiljørådet nu med Arbejdsmiljøprisen 2024.
Dagrofa føjer nyt navn til koncernledelsen26.11.2024 10:30:50 CET | Pressemeddelelse
I forbindelse med næste strategiperiode ønsker ledelsen i Dagrofa at knytte forretningsudvikling tættere til koncernledelsen. Det betyder, at koncernens ledelse får tilføjet chef for Forretningsudvikling og Markedsanalyse, Charlotte Gerner Kunnerup, som ved samme lejlighed forfremmes til direktør.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum