Europahus Mariagerfjord

Danmarks største valgfest i Mariager

Den 31. maj og 1. juni kan du i Mariager møde hele regeringstoppen og mere end 30 kandidater til Europa-valget. Det hele pakkes ind i en gaveregn af kulturelle oplevelser med Birthe Kjær i spidsen.

Statsminister Mette Frederiksen skal på scenen med Europafolkemødets direktør og tidligere europapolitiker Jens Rohde og tale om fremtidens Europa Jens Rohde

Fredag d. 31. maj og lørdag d. 1. juni samles partiledere og kandidater til Europa-parlamentsvalget i Mariager for at samtale om fremtidens Europa.

Statsminister Mette Frederiksen, vicestatsminister Troels Lund Poulsen, udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen og digitaliseringsminister Marie Bjerre samt en lang række partiledere er blandt deltagerne, når Europahus Mariagerfjord holder Europafolkemøde og inviterer til Danmarks største valgfest.

På Europafolkemødet kan man samtidig møde mere end 30 kandidater til Europaparlamentsvalget. De skal blandt andet diskutere udenrigs- og sikkerhedspolitik, grøn omstilling samt finans- og sundhedspolitik i europæisk perspektiv.

Folkemødets direktør, Jens Rohde, glæder sig over stor politisk opbakning til folkemødet:

-Vi har alle en pligt til at få Europa og den demokratiske debat ind i virksomhedernes og danskernes hverdag. Det kan vi kun lykkes med, hvis vi tør at diskutere Europa med lidt mere træsko og lidt mindre elitær tilgang. Det er netop, hvad vi gør her, både den måde vi griber debatterne an på, og den indpakning, vi giver folkemødet, siger jens Rohde.

På folkemødet bliver der musik med Birthe Kjær, Shu-bi-dua 2.0, Sømændene, Jens Jakob tychsen, kendt som Hr Weyse fra Badehotellet, Swingklubben, Trio, DJ Kato og TOMANYLEFTHANDS.

-Vi har lavet et bredt og folkeligt musikalsk tilbud. Målet er, at alle på folkemødet skal opleve hygge, god musik og fine, nærværende samtaler om Europas fremtid. Det er lige legitimt, om man kommer på grund af musik eller politik, siger Jens Rohde.

Man kan læse nærmere om programmet på Europahus.dk

Om EuropaHus Mariagerfjord

EuropaHus Mariagerfjord bringer Europas borgere, virksomheder og politikere sammen. Det gør vi ved at være folkelige, inkluderende og på forkant med europæisk politik og med et folkemøde, der varer hele året og kulminerer med en stor europæisk folkefest sidste weekend i maj hvert år.

Følg pressemeddelelser fra Europahus Mariagerfjord

Flere pressemeddelelser fra Europahus Mariagerfjord