3 leverer besøgstal: Så mange besøgte Royal Run i Aarhus
Royal Run er netop løbet af stablen, og i den forbindelse har arrangøren af det populære motionsevent bestilt en analyse fra Teleselskabet 3 af, hvor mange besøgende, der deltog ved de fem Royal Run-løb, hvoraf et af dem foregik i Aarhus.

3 har ved hjælp af anonymiserede mobilitetsdata trukket fra deres landsdækkende 5G-netværk lavet et estimat af, hvor mange, der besøgte dette års Royal Run, som blev holdt i mandags i fem danske byer over hele landet.
“Det er notorisk svært at vurdere, hvor mange mennesker, der deltager til offentlige arrangementer, hvor der ikke kræves billet. Men hos 3 har vi udviklet et værktøj, hvor vi via vores telenetværk kan trække anonymiserede og aggregerede data, der viser, hvor mange mennesker, der befinder sig i et bestemt område på et bestemt tidspunkt. Derfor kan vi levere indsigter som f.eks. besøgstal til Royal Run i Aarhus,” siger Jeppe Waidtsløw, Head of Business Development hos 3.
I den mest besøgte time var der 62257 besøgende til løbet i Aarhus. Det svarer til en stigning på 39% i forhold til, hvad 3 så i eventområderne de samme timer 2. påskedag som også var en mandag og en helligdag.
Tid |
Mest besøgte time i løbsområdet, Royal Run 2024 |
Mest besøgte time i løbsområdet, 2. påskedag |
Stigning i procent |
10:00:00 |
48898 |
36506 |
34% |
11:00:00 |
53404 |
40707 |
31% |
12:00:00 |
58499 |
42656 |
37% |
13:00:00 |
62257 |
44828 |
39% |
14:00:00 |
59645 |
45983 |
30% |
15:00:00 |
57332 |
46902 |
22% |
16:00:00 |
53755 |
47163 |
14% |
“Vi har heldigvis altid set en stor opbakning til Royal Run i vores værtsbyer, men det er jo rigtig fint, at vi med tal også kan påvise og måle, hvor mange der faktisk kom og tog del i motionsfesten, også selvom de måske ikke selv skulle deltage. Den opbakning er vi naturligvis rigtig glade og stolte over,” siger administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund og medlem af Royal Runs styregruppe, Morten Mølholm Hansen.
Sådan trækkes tallene:
-
Daglig registreres og anonymiseres mere end 600.000.000 mobilsignaler til 3's netværk i Danmark.
-
De anonymiserede og aggregerede mobilsignaler omsættes til mobilitetsbevægelser ved hjælp af en data science-baseret beregningsmodel, som 3 har udviklet (PinPoint).
-
Vores analyser gøres repræsentative for hele Danmark og leveret i dashboards og rapporter.
Du kan læse mere om 3Insights her.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Tlf:31200202presse@3.dkOm 3
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,6 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 75 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
Her tog danskerne hen i vinterferien27.2.2025 05:32:00 CET | Pressemeddelelse
Skolernes vinterferie i uge syv og otte er netop overstået. En intern opgørelse fra 3 viser, at 3’s kunder i al fald har udnyttet ferien til både at sætte kursen mod Europas skiløjper men også længere væk mod varmere himmelstrøg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum