3 leverer besøgstal: Så mange besøgte Royal Run i Aarhus
Royal Run er netop løbet af stablen, og i den forbindelse har arrangøren af det populære motionsevent bestilt en analyse fra Teleselskabet 3 af, hvor mange besøgende, der deltog ved de fem Royal Run-løb, hvoraf et af dem foregik i Aarhus.

3 har ved hjælp af anonymiserede mobilitetsdata trukket fra deres landsdækkende 5G-netværk lavet et estimat af, hvor mange, der besøgte dette års Royal Run, som blev holdt i mandags i fem danske byer over hele landet.
“Det er notorisk svært at vurdere, hvor mange mennesker, der deltager til offentlige arrangementer, hvor der ikke kræves billet. Men hos 3 har vi udviklet et værktøj, hvor vi via vores telenetværk kan trække anonymiserede og aggregerede data, der viser, hvor mange mennesker, der befinder sig i et bestemt område på et bestemt tidspunkt. Derfor kan vi levere indsigter som f.eks. besøgstal til Royal Run i Aarhus,” siger Jeppe Waidtsløw, Head of Business Development hos 3.
I den mest besøgte time var der 62257 besøgende til løbet i Aarhus. Det svarer til en stigning på 39% i forhold til, hvad 3 så i eventområderne de samme timer 2. påskedag som også var en mandag og en helligdag.
Tid |
Mest besøgte time i løbsområdet, Royal Run 2024 |
Mest besøgte time i løbsområdet, 2. påskedag |
Stigning i procent |
10:00:00 |
48898 |
36506 |
34% |
11:00:00 |
53404 |
40707 |
31% |
12:00:00 |
58499 |
42656 |
37% |
13:00:00 |
62257 |
44828 |
39% |
14:00:00 |
59645 |
45983 |
30% |
15:00:00 |
57332 |
46902 |
22% |
16:00:00 |
53755 |
47163 |
14% |
“Vi har heldigvis altid set en stor opbakning til Royal Run i vores værtsbyer, men det er jo rigtig fint, at vi med tal også kan påvise og måle, hvor mange der faktisk kom og tog del i motionsfesten, også selvom de måske ikke selv skulle deltage. Den opbakning er vi naturligvis rigtig glade og stolte over,” siger administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund og medlem af Royal Runs styregruppe, Morten Mølholm Hansen.
Sådan trækkes tallene:
-
Daglig registreres og anonymiseres mere end 600.000.000 mobilsignaler til 3's netværk i Danmark.
-
De anonymiserede og aggregerede mobilsignaler omsættes til mobilitetsbevægelser ved hjælp af en data science-baseret beregningsmodel, som 3 har udviklet (PinPoint).
-
Vores analyser gøres repræsentative for hele Danmark og leveret i dashboards og rapporter.
Du kan læse mere om 3Insights her.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Tlf:31200202presse@3.dkOm 3
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,6 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 75 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Disney+ inkluderes i udvalgte OiSTER-abonnementer fra i dag22.10.2025 09:02:00 CEST | Pressemeddelelse
OiSTER har gode nyheder til alle fans af højkvalitetsserier og film, der har et abonnement hos teleselskabet. Fra i dag kan OISTER-kunder via deres abonnement få adgang til Disney+, en af Danmarks mest populære streamingplatforme.
20 år i spidsen for 3 Danmark – og stadig med blikket rettet fremad20.10.2025 05:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Morten Christiansen markerer i år 20-års jubilæum som øverste chef for 3 i Danmark. I dag står han i spidsen for teleselskabet som regional CEO for 3 i både Skandinavien og Østrig – og kan se tilbage på to årtier, hvor 3 i Danmark har udviklet sig fra at være en udfordrer til at indtage pladsen som Danmarks næststørste teleselskab.
Stærk vækst og solide resultater i tredje kvartal hos 316.10.2025 08:34:06 CEST | Pressemeddelelse
Teleselskabet 3 leverer endnu et stærkt kvartal med markant vækst i både kundebase og indtjening. Med 38.000 nye kunder og en EBITDA-stigning på 7,6 % fortsætter 3 sin fremmarch på det danske marked.
Når mobilen sniger sig med til middagsbordet: Mere end 8 ud af 10 danskere oplever, at telefonen forstyrrer nærværet18.8.2025 13:33:28 CEST | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra YouGov for teleselskabet 3 afslører det, de fleste af os godt ved, men sjældent siger højt: Vores telefoner stjæler opmærksomheden, dér hvor vi burde være allermest til stede – med vores partner, børn og venner.
Roamingdata fra 3 viser, at kunderne brugte mere data i sommerferien end sidste år8.8.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny opgørelse over roamingdata fra teleselskabet 3 viser, at 3's mere end 1,7 mio. kunder i perioden 1. juni til 1. august har brugt mere data end ift. samme periode sidste år. Samtidig er der udskiftning i top ti over de mest populære rejsedestinationer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum