3 Danmark

3 leverer besøgstal: Så mange besøgte Royal Run

Del

Royal Run er netop løbet af stablen, og i den forbindelse har det populære motionsevent bestilt en analyse fra Teleselskabet 3 af, hvor mange besøgende der deltog ved de fem Royal Run-løb.

Foto og copyright: Matthew James Harrison/Royal Run

3 har ved hjælp af anonymiserede mobilitetsdata trukket fra deres landsdækkende 5G-netværk lavet et estimat af, hvor mange, der besøgte dette års Royal Run, som blev holdt mandag 2. pinsedag i fem danske byer over hele landet. 

“Det er notorisk svært at vurdere, hvor mange mennesker, der deltager til offentlige arrangementer, hvor der ikke kræves billet. Men hos 3 har vi udviklet et værktøj, hvor vi via vores telenetværk kan trække anonymiserede og aggregerede data, der viser, hvor mange mennesker, der befinder sig i et bestemt område på et bestemt tidspunkt. Derfor kan vi levere indsigter som f.eks. besøgstal til Royal Run, ” siger Jeppe Waidtsløw, Head of Business Development hos 3. 

For de fem løbsområder fordelt i Aarhus, Brønderslev, Fredericia, København/Frederiksberg og Kalundborg, var der i deres mest besøgte time samlet stigning på 58,2% i forhold til, hvad 3 registrerede i eventområderne de samme timer 2. påskedag som også var en mandag og en helligdag.

 

By 

Mest besøgte time i løbsområdet, Royal Run 2024 

Mest besøgte time i løbsområdet, 2. påskedag. 

Stigning i procent  

Aarhus  

62.257  

44828  

38,9%  

Fredericia  

21.778  

7502  

190,3%  

KBH/Frederiksberg  

129.018  

86133  

49,8%  

Brønderslev  

11.066  

5441  

103,4%  

Kalundborg  

12.396  

5644  

119,6%  

Samlet  

236.515  

149.548  

58,2% 

“Vi har heldigvis altid set en stor opbakning til Royal Run i vores værtsbyer, men det er jo rigtig fint, at vi med tal også kan påvise og måle, hvor mange der faktisk kom og tog del i motionsfesten, også selvom de måske ikke selv skulle deltage. Den opbakning er vi naturligvis rigtig glade og stolte over,” siger administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund og medlem af Royal Runs styregruppe, Morten Mølholm Hansen.  

Sådan trækkes tallene: 

  • Daglig registreres og anonymiseres mere end 600.000.000 mobilsignaler til 3's netværk i Danmark. 

  • De anonymiserede og aggregerede mobilsignaler omsættes til mobilitetsbevægelser ved hjælp af en data science-baseret beregningsmodel, som 3 har udviklet (PinPoint). 

  • Vores analyser gøres repræsentative for hele Danmark og leveret i dashboards og rapporter. 

Du kan læse mere om 3Insights her

Nøgleord

Kontakter

Om 3

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,6 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 75 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark

Skjulte nummer- og adresseoplysninger eksponeret for en del af OiSTERs kunder på www.118.dk27.6.2024 09:07:35 CEST | Pressemeddelelse

I forbindelse med en IT-opgradering hos OiSTER, har en del af kundebasen, som har haft skjult nummer og/eller adresse samt navn, fået disse eksponeret på nummer- og adresseoplysningssiden www.118.dk. Dataene har været eksponeret siden fredag d. 21.06.2024. Fejlen er pr. 26.06.2024 udbedret, så oplysningerne igen er skjulte. I alt har cirka 246.000 kunder fået deres data eksponeret. Alle berørte kunder og relevante myndigheder er orienteret. På baggrund af enkelte kundehenvendelser blev OiSTER gjort opmærksom på hændelsen og har pr. 26.06.2024 udbedret fejlen. “OiSTER ser på denne sag med den største alvor og beklager meget over for de berørte kunder. Vores førsteprioritet har selvfølgelig været at skjule de berørte data på ny, hvilket er løst. Vi har desuden skærpet vores procedurer og implementeret nye foranstaltninger, der skal sikre, at en lignende situation ikke opstår igen. Alle kunder er blevet orienteret, og hændelsen er indberettet til relevante myndigheder,” siger direktør for

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye