Per er vendt hjem til Andelskassen

Per Madsen Bøndergaard er ansat som landbrugsrådgiver i Andelskassens landbrugscenter i Nordenskov. Her glæder han sig til igen at blive økonomisk sparringspartner for landmændene og bruge sin mangeårige erfaring inden for landbrugsfaget og den finansielle sektor. Og Andelskassen er på ingen måder ukendt for ham.

Per Madsen Bøndergaard er vendt tilbage som landbrugsrådgiver i Andelskassens Landbrugscenter

Med 25 år som landbrugsrådgiver i den finansielle sektor, heraf 10 år i Andelskassens Landbrugscenter, har Per Madsen Bøndergaard stor erfaring inden for landbrugsfaget. Et fag han altid har haft lyst til at arbejde inden for – lige siden han gik sine første skridt på bedsteforældrenes gård. Han er uddannet agrarøkonom og har arbejdet som driftsleder på en stor svinegård, inden han blev landbrugsrådgiver og arbejdede 15 år i Jyske Bank, Nykredit og Nordea.

Han er netop vendt tilbage som landbrugsrådgiver i Andelskassens Landbrugscenter efter en periode som sekretariatsleder i missionsselskabet Promissio. For det kristne livssyn er også noget, der altid har betydet meget for Per.

”Jeg havde et meget spændende og meningsfuldt arbejde i Promissio, hvor jeg også fik mulighed for at prøve ledervejen. Men det var også en meget administrativ stilling med meget skærmarbejde, og jeg savnede kundedialogen – at komme ud at møde og opbygge relationer med landmændene og finde ud af, hvordan jeg kunne hjælpe dem med det, de gerne ville med deres bedrift,” fortæller Per.

I Andelskassens Landbrugscenter bliver Per igen en del af et team, hvor størstedelen har en baggrund inden for landbrugsfaget. For Per er det nemlig lige så naturligt at kunne tale med kunderne om vind og vejr som lån og leasing.

”Jeg tror på, at vi gør en forskel, fordi vi forstår deres hverdag på en helt anden måde – fordi vi selv har været der – og vi ved, at vejret og andet udefrakommende kan skubbe på landmændenes planlægning af årets gang i virksomheden. I Andelskassen er vi gode til at møde mennesker der, hvor de er i livet. Vi behandler alle kunder individuelt, og det er meget vigtigt for os at opbygge gode relationer med dem,” siger Per.

Det er netop det at skabe og opbygge nye relationer, som bliver Pers fokusområde i Andelskassen, og han glæder sig til at møde nye landmænd på deres hjemmebane.

”At møde nye mennesker og få et indblik i deres virksomhed og det landbrug, de driver, og hvordan vi som bank kan hjælpe med at opnå nogle af deres økonomiske drømme og mål – det er noget af det, jeg hele mit arbejdsliv har fundet utroligt spændende. Nogle er tilfredse, hvor de er, mens andre vil vækste, og hvordan kan jeg og Andelskassen så gøre en forskel, så kunderne også oplever, at de er noget særligt hos os. For det er de hver og én,” slutter Per af.

Per bor i Rødding med sin hustru. De har sammen fire voksne børn i alderen 20-26 år. I fritiden er Per aktiv i Luthersk Mission, både som medlem i den lokale frimenighed og som prædikant. Og så holder han meget af at tage på campingture med familien rundt i det danske land.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 19 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.