At rejse med TSS Travel Service Scandinavia betyder: At se det bedste fra verden

Der er rejser, man drømmer om hele livet: Træd ind i de fascinerende verdener af TSS-studieture. Ingen andre steder er chancen så stor for virkelig at komme tæt på en af ​​de mange UNESCO-steder. TSS er blandt arrangørerne med flest verdensarvssteder i programmet.

Fascinating study trips to the most famous world heritage sites such as the Hagia Sophia in Istanbul. Discover a unique world heritage site on a once-in-a-lifetime trip with tour operator RSD/FVF/TSS.

Det er betagende, hvad UNESCO - De Forenede Nationers kulturorganisation - har samlet på deres "verdensarvsliste". Aktuelt er der omkring 1.200 unikke kulturelle monumenter og naturområder, spredt ud over 168 lande verden over.

Dubrovniks pragtfulde gamle bydel og det legendariske Troja er inkluderet, ligesom Australiens Kakadu-Nationalpark eller Kinas udgravede terrakotta-hær. Selvfølgelig Maltas vidunderlige hovedstad Valletta og den arabiske pragt i det andalusiske Granada. Ikke at forglemme Kolossen fra Rhodos, de dansende dervisher i Kappadokien eller Norges utrolige Geirangerfjord.

Disse absolutte rejsehøjdepunkter finder du altid igen og igen i TSSs rejseudvalg. Som for eksempel på den 4-stjernede studietur "Kroatien & Montenegro", på verdens smukkeste sørejse med postskibet Hurtigruten langs Norges kyst. Eller som en del af en eksklusiv opdagelsestur "Rhodos & Ægæiske Hav".

På TSS's hjemmeside bliver det straks tydeligt: Man støder på meget mere spektakulær UNESCO-verdensarv: i Istanbul og i Toscana, i Lycien, på Versailles-slottet, ved besøget af det indiske Taj Mahal eller den jordanske ørkenlandskab Wadi Rum. TSS's verdensarvsrejseliste kan fortsættes meget længe.

Alle sammen er UNESCO-verdensarvssteder enestående vidnesbyrd om menneskelig kultur samt naturlige fænomener af ekstraordinær skønhed. For at blive betragtet som "verdensarv" og få en plads på UNESCO's liste, kræves der en "fremragende universel betydning". En kulturel eller naturlig arv skal være unik, autentisk og intakt. Kriterierne for optagelse på UNESCO's liste inkluderer for eksempel, at det er "et mesterværk af menneskelig skaberkraft". Eller "fremragende naturlige manifestationer"

Lad dig begejstre af disse UNESCO-seværdigheder i superlativ.

Rud, Norge

Følg pressemeddelelser fra RSD Reise Service Deutschland GmbH