Den anerkendte canadiske singer-songwriter Leif Vollebekk kommer til Danmark

Den anerkendte canadiske singer-songwriter og multiinstrumentalist Leif Vollebekk annoncerer turné og udgivelsen af sit længe ventede nye album, Revelation, som han besøger Danmark med til oktober.

Leif Vollebekk
Leif Vollebekk Foto: Arny

Leif Vollebekk, der er blevet kendt for sin følelsesladede og melankolske musik, fortsætter med at fascinere publikum med sin unikke blanding af folk, indie og blues. Hans kommende nye album, Revelations, som udkommer 27. september, består af en samling af 11 numre, der kombinerer fortællende lyrik og one-take vokalindspilninger tilsat filmiske arrangementer, sonisk skønhed og stor instrumentering.

Sangskrivningsprocessen på det nye album er inspireret af en opdagelse, der begyndte med Carl Jungs I Ching, og fortsatte videre ind i videnskaben om alkymi og mystik om det guddommelige. Resultatet er både organisk, jordnært og himmelsk på en og samme tid.

Revelation følger op på Vollebekks anmelderroste album New Ways fra 2019, der cementerede ham som en af de mest interessante stemmer på den moderne musikscene. Albummet blev hyldet for sin intime atmosfære og Vollebekks evne til at skabe en dyb forbindelse med lytterne gennem sine ærlige og poetiske tekster.

Hans musikalske evner, der rækker over både klaver, guitar, bas, B3 orgel, harmonika og Moog synthesizer, har tiltrukket en dedikeret fanskare og høstet roser fra både anmeldere, musikelskere og kollegaer verden over.

Med sit nye album og den kommende turné er han klar til at fortsætte med at imponere og stjæle musikhjerter, og danske fans kan glæde sig til at opleve den canadiske kunstner live i Pumpehuset i København 22. oktober.

LEIF VOLLEBEKK
22. OKTOBER 2024 – PUMPEHUSET, KØBENHAVN