TUI lancerer skiferie til Canada

Canada er ny skidestination hos rejseselskabet TUI, der i forvejen har Italien, Frankrig og Østrig på programmet.

Tremblant

Whistler, Banff eller Tremblant? British Columbia, Alberta  eller Quebec? Nu er det muligt at tage ski, snowboard eller sågar kælk på nakken og bytte årets skitur i Norden eller Alperne ud med en tur mod vest til sneklædte områder i Canada.

"For få år siden lancerede vi skiferier til Alperne, og responsen fra vores nordiske kunder har været meget positiv. Derfor vil vi tilbyde endnu flere valgmuligheder og oplevelser for vores sne-elskende kunder. De fantastiske destinationer i Canada udgør den perfekte tilføjelse," siger Tommy Serban, Kommerciel Direktør, TUI Nordic.

Banff

Beliggende i hjertet af de canadiske Rockies, tilbyder Banff enestående natur og skiløb i verdensklasse. Skiløbere og snowboardere nyder betagende udsigter over tårnhøje bjerge, uberørte snedækkede skove og frosne søer. Banff byder også på varieret terræn, der er velegnet til alle færdighedsniveauer, fra blide skråninger for begyndere til udfordrende løjper for eksperter. Desuden har byen Banff selv en charmerende atmosfære med hyggelige lodges, restauranter og butikker.

Whistler

Som en af de største skisportssteder i Nordamerika er Whistler kendt for sit omfattende terræn og førsteklasses faciliteter. Med over 8.000 hektar skiløb, tilbyder Whistler Blackcomb noget for enhver smag, inklusive lange cruising-løjper, stejle nedfarter og spændende terrænparker. Resortet har også verdensklasse faciliteter, herunder luksusindkvartering, eksklusive spisemuligheder og et livligt natteliv. Derudover gør Whistlers nærhed til Vancouver det let tilgængeligt for internationale besøgende.

Tremblant

Beliggende i Laurentian-bjergene i Quebec er Tremblant kendt for sin charmerende europæiske landsby og livlige atmosfære. Efter en dag på pisterne kan besøgende udforske den bilfri landsby fyldt med farverige bygninger, hyggelige caféer og boutique butikker. Tremblants skiløbsterræn tilbyder en blanding af præparerede løjper, skovområder og udfordrende stejle skråninger, som passer til skiløbere og snowboardere på alle niveauer. Derudover afholder resortet forskellige begivenheder og festivaler i løbet af vintersæsonen, hvilket bidrager til den festlige stemning.

Banff
Whistler