Børnecancerfonden

Fodboldstjernen Pernille Harder besøger kræftsyge børn til DGI Fodboldskole i Aarhus

Der venter kræftsyge børn og deres søskende en helt særlig oplevelse, når fodboldstjerne og Børnecancerfondens ambassadør Pernille Harder den 25. maj besøger en fodboldskole i Aarhus for børn med kræft.

Fodboldstjerne Pernille Harder

For andet år i træk afholder DGI Fodbold og Børnecancerfonden sammen to helt særlige og livsbekræftende fodboldskoledage for børn med kræft.

Den 25. maj fra klokken 10 til 14 fra er der fodboldskole for børn med kræft hos ASA Fodboldklub i det centrale Aarhus, og her får børnene besøg af en helt særlig gæst. Anføreren for det danske kvindelandshold i fodbold Pernille Harder, kigger nemlig forbi.

“Det er utroligt vigtig for mig, at vi kan skabe rammer for, at børnene skal have en så god hverdag som muligt og få lov til at være børn. Derfor er det fantastisk, at DGI Fodbold og Børnecancerfonden giver børn med kræft mulighed for at glemme kræften, imens de er på fodboldskole. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme på besøg,” udtaler Pernille Harder.

En stærk ambassadør for Børnecancerfonden
Pernille Harder spiller til dagligt i hos de tyske mestre i Bayern München og er en af verdens bedste kvindelige fodboldspillere. Og så er hun Børnecancerfondens ambassadør og er med til at sætte fokus på fondens arbejde og børn med kræft.

“Pernille Harder er en fantastisk ambassadør, og vi er så glade for, at hun tager sig tid til at besøge børnene på fodboldskolen. Hun er med til at give dem en uforglemmelig dag og det fortjener børnene,” siger Børnecancerfondens direktør, Marianne Benzon Nielsen.

Der er også fodboldskole den 1. juni hos Lundtofte Boldklub i Kongens Lyngby.

Børnecancerfonden samarbejder i forvejen med DGI Fodbold om alle fodboldskoler i landet. Fondens navn blev trykt på alle t-shirts til DGI’s fodboldskoler i 2022 og 2023, og det samme sker i år. Derfor vil børnene i Aarhus og Kongens Lyngby også drible rundt med Børnecancerfonden på maven.

Pressen er velkommen.

Om Børnecancerfonden

Børnecancerfonden skaber bedre vilkår for børn med kræft.

Vores mål er, at ingen børn skal dø af kræft og alle skal overleve til et liv uden senfølger.

Børnecancerfonden er en privat fond, der udelukkende arbejder med børnekræft, og har hidtil indsamlet mere end 500 mio. kr. siden fonden blev skiftet i 1995 af den tidligere læge Henrik Hertz.

Hovedparten af vores midler går til forskning og desuden til støtte af kræftsyge børn og deres familier bl.a. med psykologhjælp, rekreationsophold, legater samt oplysning om børnekræft.

Læs mere på boernecancerfonden.dk

Følg pressemeddelelser fra Børnecancerfonden