NiceHair forbedrede resultat væsentligt i 2023
Trods øget konkurrence på markedet for skønhedsprodukter, forbedrerede den esbjergensiske e-handelsvirksomhed NiceHair både bruttofortjeneste og resultat væsentligt i 2023. NiceHair har optimeret sin drift og investeret i udviklingen af egne produkter og nye produktuniverser.

2023 blev et tilfredsstillende år for e-handelsvirksomheden NiceHair, der er en af Danmarks største online-forhandlere af skønhedsprodukter. Bruttofortjenesten steg 16 procent til 37 mio. kroner, og årets resultat blev forbedret med knap fem mio. kroner svarende til 60 procent.
I løbet af 2023 investerede NiceHair betydeligt i udviklingen af sine egne produktserier, Nicma Styling og Rønsbøl Skincare, der kunne notere en vækst på mere end en fordobling af omsætningen. Salget i NiceHairs 500 kvm. store flagship-store i hjertet af Esbjerg steg med 51 procent. NiceHair opbyggede i 2023 også et helt nyt produktunivers for dermatologisk hudpleje, hvilket er blevet taget rigtig godt imod af kunderne.
”I 2023 har vi effektiviseret og styrket vores drift, samtidig med at vi har investeret i egne brands og nye produktuniverser. Vi står forretningsmæssigt solidt og har her i 2024 fuldt fokus på at vores kundeoplevelse skal være endnu bedre, så vi fortsætter med at differentiere os i forhold til vores konkurrenter,” siger Susanne Snogdal, der er adm. direktør i NiceHair, og tilføjer:
”Vi kommer ud af 2023 med en øget bruttofortjeneste og et resultat, der er væsentligt forbedret i forhold til 2022, i et marked, som er præget af hård og øget konkurrence. Det er jeg alt andet lige tilfreds med. Vi har det lange lys på og er klar til at fortsætte vores investeringer i vækst. Samtidig glæder jeg mig over, at vi hver dag er i kontakt med tusindvis af glade og loyale kunder – alene vores Facebook-side har mere end 260.000 følgere.”
NiceHairs årsregnskab for 2023 viser en bruttofortjeneste på 37,1 mio. kroner (31,8 mio kroner i 2022) og et resultat efter skat på -3,3 mio. kroner (-8,2 mio. kroner i 2022). NiceHair er en del af Story House Egmont og har 85 medarbejdere med hovedkvarter i Esbjerg.
Kontakter
Susanne Snogdal
Adm. direktør for NiceHair
Mobil: +45 20233211
E-mail: susanne@nicehair.dk
Billeder

Om Story House Egmont
Story House Egmont står bag stærke mediebrands, e-handelsforretninger og agencies. Vi er publicister af hjertet og en del af den nordiske mediekoncern Egmont, som hvert år uddeler omkring 100 millioner kroner til børn og unge med svære livsvilkår. We bring stories to life.
Følg pressemeddelelser fra Story House Egmont
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Story House Egmont
Tøj af secondhand uldtæpper indbringer Frauen ALT for damernes Guldknap 202513.9.2025 20:10:00 CEST | Pressemeddelelse
Gennem 40 år har ALT for damerne fejret dansk mode med den prestigefyldte designpris Guldknappen. I år går prisen til brandet Frauen, der hyldes for at producere mode på en ny og mere bæredygtig måde.
ALT for damerne hylder en kvinde, der inspirerer til handling gennem sit eget mod13.9.2025 19:41:07 CEST | Pressemeddelelse
ALT for damernes Søstersindpris 2025 går til forfatter og podcastvært Mellissa Hussein, fordi hun med mod og ukuelig vilje retter lyset mod de kvinder, der sjældent ses. Prisen blev overrakt ved kvindebladets store prisfest i Operaen i København lørdag.
Royal Design Group styrker organisationen – Sander Gjøls-Andersen bliver ny indkøbschef4.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Royal Design Group, en af Nordens førende e-handelsaktører inden for design, møbler og boligindretning, fortsætter sin udviklingsrejse og styrker organisationen med Sander Gjøls-Andersen som ny Chief Purchasing Officer (CPO). Han bliver en del af virksomhedens ledelsesteam og får ansvar for at drive koncernens strategiske indkøbsarbejde fremad for brandsene Royal Design, Rum21 og AndLight.
Basserne fylder 75 år!3.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 4. september 1950 tjekkede Jens Fup ind hos S’janten i Pløresødallejren, og verdens længste værnepligt runder nu de 75 år!
Danske Bank og magasinet Vores Børn lancerer ny podcast-serie, der vil gøre forældre klogere på gaming og børns digitale liv2.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I en tid, hvor debatten om børn og unges digitale liv ofte er reduceret til kun at handle om skærmtid, har Danske Bank og Egmont-magasinet Vores Børn indgået samarbejde om en podcast-serie. Serien skal være med til at nuancere debatten og give forældre værktøjer til at åbne sårbare og trygge samtaler med deres børn.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum