Story House Egmont

NiceHair forbedrede resultat væsentligt i 2023

Trods øget konkurrence på markedet for skønhedsprodukter, forbedrerede den esbjergensiske e-handels­virk­som­hed NiceHair både bruttofortjeneste og resultat væsentligt i 2023. NiceHair har optimeret sin drift og investeret i udviklingen af egne produkter og nye produktuniverser.

Susanne Snogdal, adm. direktør, Nicehair
Susanne Snogdal, adm. direktør, Nicehair Klaus Rudbæk

2023 blev et tilfredsstillende år for e-handelsvirksomheden NiceHair, der er en af Danmarks største online-forhandlere af skønhedsprodukter. Bruttofortjenesten steg 16 procent til 37 mio. kroner, og årets resultat blev forbedret med knap fem mio. kroner svarende til 60 procent.

I løbet af 2023 investerede NiceHair betydeligt i udviklingen af sine egne produktserier, Nicma Styling og Rønsbøl Skincare, der kunne notere en vækst på mere end en fordobling af omsætningen. Salget i NiceHairs 500 kvm. store flagship-store i hjertet af Esbjerg steg med 51 procent. NiceHair opbyggede i 2023 også et helt nyt produktunivers for dermatologisk hudpleje, hvilket er blevet taget rigtig godt imod af kunderne.

”I 2023 har vi effektiviseret og styrket vores drift, samtidig med at vi har investeret i egne brands og nye produktuniverser. Vi står forretningsmæssigt solidt og har her i 2024 fuldt fokus på at vores kundeoplevelse skal være endnu bedre, så vi fortsætter med at differentiere os i forhold til vores konkurrenter,” siger Susanne Snogdal, der er adm. direktør i NiceHair, og tilføjer:

”Vi kommer ud af 2023 med en øget bruttofortjeneste og et resultat, der er væsentligt forbedret i forhold til 2022, i et marked, som er præget af hård og øget konkurrence. Det er jeg alt andet lige tilfreds med. Vi har det lange lys på og er klar til at fortsætte vores investeringer i vækst. Samtidig glæder jeg mig over, at vi hver dag er i kontakt med tusindvis af glade og loyale kunder – alene vores Facebook-side har mere end 260.000 følgere.”

NiceHairs årsregnskab for 2023 viser en bruttofortjeneste på 37,1 mio. kroner (31,8 mio kroner i 2022) og et resultat efter skat på -3,3 mio. kroner (-8,2 mio. kroner i 2022). NiceHair er en del af Story House Egmont og har 85 medarbejdere med hovedkvarter i Esbjerg.

Susanne Snogdal
Adm. direktør for NiceHair
Mobil: +45 20233211
E-mail: susanne@nicehair.dk

Susanne Snogdal, adm. direktør, NiceHair

Om Story House Egmont

Story House Egmont står bag stærke mediebrands, e-handelsforretninger og agencies. Vi er publicister af hjertet og en del af den nordiske mediekoncern Egmont, som hvert år uddeler omkring 100 millioner kroner til børn og unge med svære livsvilkår. We bring stories to life.

Følg pressemeddelelser fra Story House Egmont

Flere pressemeddelelser fra Story House Egmont