GTS NORDIC ApS

Ny løsning forenkler forretningsudvidelse mellem Danmark og USA

For mange danske virksomheder fortsætter det med at være et lukrativt og spændende perspektiv at udvide til USA, hvor sektorer, der læner sig tæt op ad den danske økonomi, såsom vindenergi og biotech, er blandt de hurtigst voksende og mest indtjenende industrier i USA.

Jonas Lastein, CEO GTS Nordic US foran kontorerne i Durham, North Carolina.

Men danske virksomheder der vil udvide i USA har betydelige udfordringer. Arbejdsmarkedsreglerne og de lovmæssige rammer adskiller sig betydeligt fra det danske marked. Derudover er det amerikanske retssystem decentraliseret, hvilket vil sige, at statslove kan variere fra stat til stat.

“GTS Nordic er en etableret virksomhed i USA, og vi har i vores opstart gjort os erfaringer omkring besværlighederne ved at etablere sig i USA: At skulle påtage sig byrden af administrative opgaver, tegne forsikringer for medarbejdere og samtidig overholde statsspecifik lovgivning kan være en kæmpe udfordring for mange virksomheder, uanset deres størrelse”, siger Jonas Lastein, administrerende direktør for GTS Nordic USA.

GTS Nordic’s løsning bygger bro mellem det danske og amerikanske marked ved at fungere som en ‘Employer of Record’, eller registreret arbejdsgiver. En Employer of Record muliggør, at virksomheder kan ansætte lokale medarbejdere til at udvikle deres forretning i et andet land uden at skulle bekymre sig om at oprette en juridisk enhed i det pågældende land. Denne ordning kan hjælpe mange danske virksomheder, der ønsker hurtig etablering på det amerikanske marked (og spare de høje omkostninger til advokater, rådgivere, forsikringer og mere).

“Som dansk virksomhed er det afgørende at navigere strategisk på det amerikanske marked og forstå den kultur og kontekst man operere[r] i. Samarbejde med eksperter er ofte nøglen til success. Vi har ofte kontakt med virksomheder der oplever problemet og hjælper dem med rådgivning” – Thomas Høgh Henriksen, General Manager US for Dansk Industri.

GTS Nordic samarbejder allerede med store kunder som Novo Nordisk og har medarbejdere repræsenteret hos bl.a. Facebook, Apple, Microsoft og Pfizer.

For mere information eller spørgsmål, kontakt GTS Nordic direkte på: usa@gtsnordic.com

Jonas Lastein, CEO GTS Nordic US foran kontorerne i Durham, North Carolina.

Følg pressemeddelelser fra GTS NORDIC ApS

Flere pressemeddelelser fra GTS NORDIC ApS