Resultatfremgang for Story House Egmont i Danmark
2023 blev et tilfredsstillende år for Story House Egmonts danske magasinforretning, som trods omsætningsfald leverede sit bedste driftsresultat i fem år.
![Per Kjellander, adm. direktør i Story House Egmont A/S og CEO for Story House Media](/data/images/public/13561689/13856425/ff219686-1625-4500-860e-32e7ce6f253d-w_720.jpg)
Story House Egmont A/S, der dækker Story House Egmonts danske magasin- og bladforretning, havde i 2023 en omsætning på 332,5 mio. kroner og et resultat af primær drift på 15,5 mio. kroner, det højeste i fem år.
”Vi er tilbage til normalen efter de ekstraordinære pandemiår. Vi har været gode til løbende at tilpasse vores forretning, og vi udgiver en række blade og magasiner, der står stærkt over for forbrugerne, ligesom vi fortsat har et solidt annoncesalg. Så selvom vi, som alle andre bladudgivere, også var påvirket af inflation, stigende omkostninger og den generelle nedgang for trykte medier, er vi alt i alt tilfredse med vores performance i Danmark i 2023,” siger Per Kjellander, som er adm. direktør i Story House Egmont A/S og CEO i Story House Media.
Story House Egmont udgiver i Danmark bl.a. magasinerne ALT for damerne, Euroman, Eurowoman, Gastro, Hjemmet, Her og Nu og Hendes Verden. Medievirksomheden står også bag en række børneblade som Anders And og co. og Disney Prinsesser.
”Vi ønsker at drive vores forretning så effektivt og rentabelt som muligt, samtidig med at vi har ambitioner om vækst og at blive større, selv om det generelle printmarked falder. Vi tror på vores stærke brands både på print og digitalt, og at det vil være en stærk forretning, som fortsat når ud til mange mennesker,” siger Per Kjellander og tilføjer:
”Jeg er imponeret over den måde, vores medarbejdere har tilpasset sig de aktuelle forhold og nye tendenser, samtidig med at de konsekvent har leveret indhold og tjenester af højeste kvalitet. Det er deres ekspertise og engagement, som er kernen i vores succes.”
Story House Egmont har forretninger inden for tre områder: Media, E-commerce og Agencies. Story House Media består af magasiner og digitale medier i 27 lande i Norden, Europa og enkelte internationale markeder. Story House Egmont er ejet af Nordens største mediekoncern, Egmont.
Kontakter
Amanda JustesenKommunikationsdirektør, Egmont Communications & Public Affairs
Tlf:+45 29 47 85 26amanda.justesen@egmont.comBilleder
![Per Kjellander, adm. direktør i Story House Egmont A/S og CEO for Story House Media](/data/images/public/13561689/13856425/ff219686-1625-4500-860e-32e7ce6f253d-w_240.jpg)
Om Story House Egmont
Story House Egmont står bag stærke mediebrands, e-handelsforretninger og agencies. Vi er publicister af hjertet og en del af den nordiske mediekoncern Egmont, som hvert år uddeler omkring 100 millioner kroner til børn og unge med svære livsvilkår. We bring stories to life.
Følg pressemeddelelser fra Story House Egmont
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Story House Egmont
Story House Egmont og Disney fornyer langsigtet samarbejde10.1.2025 10:00:03 CET | Pressemeddelelse
Mere end 75 års samarbejde fortsætter med en ny aftale, der dækker 27 lande i Europa og udvalgte internationale markeder. Story House Egmont vender tilbage som udgiver af Disney-magasiner i Storbritannien.
Hjælp med at finde Danmarks sødeste kassedame 20256.1.2025 09:05:00 CET | Pressemeddelelse
Hvert år hylder ugebladet Hjemmet Danmarks kassemedarbejdere, og nu kan alle være med til at nominere kandidater til kåringen af Danmarks sødeste kassedame m/k 2025.
Stifter køber NiceHair tilbage13.12.2024 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Story House Egmont har solgt NiceHair til virksomhedens oprindelige stifter, Tonny Bruun. Den lokalkendte iværksætter fra Esbjerg vender dermed tilbage i førersædet for den populære e-handelsvirksomhed, som han grundlagde i 2009. Overtagelsen træder i kraft i dag og markerer et nyt kapitel for NiceHair.
Guldknappen går til tøj skabt af overskuds-metervarer5.10.2024 18:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Det danske brand SalonSalon modtager ALT for damernes designpris, Guldknappen 2024, for sin enkle, tidløse og ”langsomme” tilgang til mode.
ALT for damerne hylder to unge kometer med årets Søstersindpris5.10.2024 16:54:32 CEST | Pressemeddelelse
Emma Sehested Høeg og Jennifer Vedsted Christiansen, sammen kendt som kunstnerduoen “How to Kill a Dog”, blev lørdag hædret med ALT for damernes Søstersindpris 2024, da kvindebladet holdt sin årlige prisfest i Operaen i København. De to får prisen for at have udvidet rummet for, hvordan kvinder kan være i verden.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum