Resultatfremgang for Story House Egmont i Danmark
2023 blev et tilfredsstillende år for Story House Egmonts danske magasinforretning, som trods omsætningsfald leverede sit bedste driftsresultat i fem år.

Story House Egmont A/S, der dækker Story House Egmonts danske magasin- og bladforretning, havde i 2023 en omsætning på 332,5 mio. kroner og et resultat af primær drift på 15,5 mio. kroner, det højeste i fem år.
”Vi er tilbage til normalen efter de ekstraordinære pandemiår. Vi har været gode til løbende at tilpasse vores forretning, og vi udgiver en række blade og magasiner, der står stærkt over for forbrugerne, ligesom vi fortsat har et solidt annoncesalg. Så selvom vi, som alle andre bladudgivere, også var påvirket af inflation, stigende omkostninger og den generelle nedgang for trykte medier, er vi alt i alt tilfredse med vores performance i Danmark i 2023,” siger Per Kjellander, som er adm. direktør i Story House Egmont A/S og CEO i Story House Media.
Story House Egmont udgiver i Danmark bl.a. magasinerne ALT for damerne, Euroman, Eurowoman, Gastro, Hjemmet, Her og Nu og Hendes Verden. Medievirksomheden står også bag en række børneblade som Anders And og co. og Disney Prinsesser.
”Vi ønsker at drive vores forretning så effektivt og rentabelt som muligt, samtidig med at vi har ambitioner om vækst og at blive større, selv om det generelle printmarked falder. Vi tror på vores stærke brands både på print og digitalt, og at det vil være en stærk forretning, som fortsat når ud til mange mennesker,” siger Per Kjellander og tilføjer:
”Jeg er imponeret over den måde, vores medarbejdere har tilpasset sig de aktuelle forhold og nye tendenser, samtidig med at de konsekvent har leveret indhold og tjenester af højeste kvalitet. Det er deres ekspertise og engagement, som er kernen i vores succes.”
Story House Egmont har forretninger inden for tre områder: Media, E-commerce og Agencies. Story House Media består af magasiner og digitale medier i 27 lande i Norden, Europa og enkelte internationale markeder. Story House Egmont er ejet af Nordens største mediekoncern, Egmont.
Kontakter
Amanda JustesenKommunikationsdirektør, Egmont Communications & Public Affairs
Tlf:+45 29 47 85 26amanda.justesen@egmont.comBilleder

Om Story House Egmont
Story House Egmont står bag stærke mediebrands, e-handelsforretninger og agencies. Vi er publicister af hjertet og en del af den nordiske mediekoncern Egmont, som hvert år uddeler omkring 100 millioner kroner til børn og unge med svære livsvilkår. We bring stories to life.
Følg pressemeddelelser fra Story House Egmont
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Story House Egmont
Tøj af secondhand uldtæpper indbringer Frauen ALT for damernes Guldknap 202513.9.2025 20:10:00 CEST | Pressemeddelelse
Gennem 40 år har ALT for damerne fejret dansk mode med den prestigefyldte designpris Guldknappen. I år går prisen til brandet Frauen, der hyldes for at producere mode på en ny og mere bæredygtig måde.
ALT for damerne hylder en kvinde, der inspirerer til handling gennem sit eget mod13.9.2025 19:41:07 CEST | Pressemeddelelse
ALT for damernes Søstersindpris 2025 går til forfatter og podcastvært Mellissa Hussein, fordi hun med mod og ukuelig vilje retter lyset mod de kvinder, der sjældent ses. Prisen blev overrakt ved kvindebladets store prisfest i Operaen i København lørdag.
Royal Design Group styrker organisationen – Sander Gjøls-Andersen bliver ny indkøbschef4.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Royal Design Group, en af Nordens førende e-handelsaktører inden for design, møbler og boligindretning, fortsætter sin udviklingsrejse og styrker organisationen med Sander Gjøls-Andersen som ny Chief Purchasing Officer (CPO). Han bliver en del af virksomhedens ledelsesteam og får ansvar for at drive koncernens strategiske indkøbsarbejde fremad for brandsene Royal Design, Rum21 og AndLight.
Basserne fylder 75 år!3.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 4. september 1950 tjekkede Jens Fup ind hos S’janten i Pløresødallejren, og verdens længste værnepligt runder nu de 75 år!
Danske Bank og magasinet Vores Børn lancerer ny podcast-serie, der vil gøre forældre klogere på gaming og børns digitale liv2.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I en tid, hvor debatten om børn og unges digitale liv ofte er reduceret til kun at handle om skærmtid, har Danske Bank og Egmont-magasinet Vores Børn indgået samarbejde om en podcast-serie. Serien skal være med til at nuancere debatten og give forældre værktøjer til at åbne sårbare og trygge samtaler med deres børn.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum