Ritzau opgraderer på engelsk

Åbner nyt site med Danish News in English

Ritzau News – Danish News in English er både et dagligt nyhedsbrev og et nyhedssite, som giver kunderne mulighed for at læse sig dybere ned i de artikler, Ritzau udgiver på engelsk. Foto: Ritzaus Bureau

For at hjælpe Ritzaus nuværende engelsktalende kunder og tiltrække nye kunder med udenlandske ansatte opgraderer Ritzaus Bureau nu med Danish News in English.

Ritzau News – Danish News in English er både et dagligt nyhedsbrev og et nyhedssite, som giver kunderne mulighed for at læse sig dybere ned i de artikler, Ritzau udgiver på engelsk. Danish News in English er en opgradering af den hidtidige smalle service Ritzau News, som har været målrettet ambassaderne i Danmark. Servicen udvides nu, så også udenlandske virksomheder og organisationer, udenlandske ansatte i danske erhverv og selvfølgelig også ambassaderne får flere aktuelle nyheder fra Ritzaus journalistiske produktion oversat i korte formater, der fanger de vigtigste pointer fra nyhedstjeneste.

"Vi har bragt produktionen af danske nyheder på engelsk tættere på Ritzaus nyhedspuls. Det er Ritzaus redaktion i Australien, som udvælger de mest relevante historier for målgruppen i de danske nattetimer," fortæller Ritzaus chefredaktør og administrerende direktør, Lars Vesterløkke.

Udvælgelsen af nyhederne til Danish News in English sker med et særligt blik for dagens mest betydningsfulde artikler om danske forhold, businessnyheder om danske virksomheder, Danmarks og danskeres involvering i udlandet og udvalgte udenlandske nyheder, som påvirker dagsordenen i Danmark. Derudover er der også et overblik over udvalgte danske mediers forsider og deres ledere i kort form.