Circle K vil have endnu flere til at spise på farten
Nu vil landets største convenience-kæde, Circle K, have endnu flere danskere til at spise på farten. Derfor lancerer kæden nu en række nye sprøde sandwiches, hvor der er skruet op for friskheden, smagen og kvaliteten. Initiativet er det seneste skud på stammen i en større strategisk satsning, som skal give endnu flere danskere appetit på at spise hos kæden. Målet er at løfte omsætningen i de kommende år.

Danskernes forbrug af mad på farten og udenfor hjemmet er vokset kraftigt de seneste år. Alene i Circle K er omsætningen af mad i kædens 208 convenience-butikker steget med knap 20 procent på bare tre år. Udviklingen betyder, at danskerne sætter tænderne i over 28 millioner måltider mad fra Circle K om året. Herudover betyder omstillingen fra benzin og diesel til el, at danskerne vil opholde sig længere tid på stationerne, når de skal oplade elbiler.
“Vi kan se, at danskerne er rigtig glade for vores convenience-forretning, hvor maden udgør en stor del af omsætningen. Samtidigt betyder overgangen til elbiler og længere besøg hos os, at vi styrker madområdet i vores butikker, så danskerne kan få endnu bedre spiseoplevelser, når de skal have morgenmad, frokost eller aftensmad på farten,” siger Mathilde Westerholt, direktør for convenience, Circle K Danmark.
Smagen i højsædet
Danskernes ønsker til smag og kvalitet ændrer sig løbende, og det afspejler sig også i Circle K’s madudbud. En undersøgelse foretaget af analyseinstituttet YouGov viser, at smagen er vigtigst, når danskerne vælger mad på farten, og favoritspisen er sandwiches og panninier, som hele 36 procent af danskerne foretrækker.
“De nye sandwiches bliver frisklavet og grillet i butikken og kommer i fem klassiske varianter tilført mørkt brød og friske ingredienser såsom tomater, avocado og spicy tuna. Madoplevelsen vil kunne konkurrere med den, mange danskere kender fra nogle af de populære juice- og sandwichbarer i de store byer,” siger Mathilde Westerholt.
Øger konkurrencen
Mere end hver tredje besøgende hos Circle K køber mad. Samtidigt er danskernes efterspørgsel efter mad uden for hjemmet højere end nogensinde. Circle K har derfor en klar ambition om, at øge konkurrencen og tage en større del af markedet for convenience-mad.
“Vi går målrettet efter at gøre det hurtigt og nemt at få frisklavet kvalitetsmad, når danskerne er på farten. De nye sandwiches er blot det første af en række initiativer, som skal være med til at løfte vores omsætning af mad og drikkevarer de kommende år,” siger Mathilde Westerholt.
Med 208 convenience-butikker, 70 millioner kundetransaktioner om året og en omsætning (ekskl. brændstof) på over 3 milliarder kroner er Circle K én af Danmarks største convenience-kæder og det sted, hvor mange danskere køber mad og drikke på farten.
De nye sandwiches lanceres i maj 2024 på Circle K-stationer over hele landet.
Læs mere her: https://www.circlek.dk/sandwich
Fakta
Ifølge en repræsentativ undersøgelse udført af analyseinstituttet YouGov for Circle K i 2023, som 1.021 danskere over 15 år har deltaget i, har smagen højst prioritet, når danskerne spiser på farten:
- 45%: Det smager godt
- 40%: Jeg får det hurtigt
- 29%: Jeg bliver mæt
- 26%: Det er frisklavet
- 23%: Det er god kvalitet
Undersøgelsen viser samtidig, at sandwiches og paninis er danskernes favoritspise på farten:
- 36%: Sandwiches, paninis mv.
- 31%: Pølsehorn, pølser, hotdogs, franske hotdogs mv.
- 21%: Burgere
- 18%: Brød og rundstykker
- 13%: Salater
- 13%: Wienerbrød og croissanter
- 9%: Pizza-slices
- 7%: Grød, skryd og yoghurt mv.
Kontakter
Kirsten GrumstrupKommunikationschef
Tlf:+45 2913 5551pressedk@circlekeurope.comBilleder
Om os
Circle K er én af de førende convenience, energi og brændstofleverandører i Danmark, og er en del af den canadiske Alimentation Couche-Tard gruppe. Gruppen har samlet mere end 16.000 butikker og stationer og ca. 144.000 ansatte i 28 forskellige lande rundt om i verden. Circle K driver i Danmark to separate brands (Circle K & INGO) på i alt 435 lokationer landet over. 208 er stationer, som udover brændstoffer under Circle K-brandet tilbyder mad, drikkevarer og bilvask. Samtidig er der lynladestandere på mange af vores stationer.
Følg pressemeddelelser fra Circle K
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Circle K
Elbilister får adgang til Berlingske14.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Circle K gør det endnu mere attraktivt at lade elbilen på farten. Som det første brændstofselskab i Danmark tilbyder Circle K – i samarbejde med Berlingske – adgang til nyheder og kvalitetsindhold til nul kroner, mens bilen lader op.
Nordjyderne strømmer mod elbiler: Interessen er fordoblet på to år8.7.2025 10:23:27 CEST | Pressemeddelelse
Flere nordjyder end nogensinde har en elbil i kikkerten. En ny landsdækkende undersøgelse, som YouGov har foretaget for Circle K, viser, at 29 procent af nordjyderne overvejer at købe en elbil i 2025. Det er næsten en fordobling siden 2023 – og betydeligt over landsgennemsnittet på 25 procent.
Prisudvikling gør biobrændstoffet HVO attraktiv i den grønne omstilling af den tunge transport18.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det CO2-reducerende biobrændstof HVO er ikke et nyt fænomen på brændstof-markedet, men den seneste prisudvikling gør det nu langt mere attraktivt i den grønne omstilling i praksis. Med en prisforskel på kun 1,51 kr./literen bliver HVO et reelt grønt alternativ i transportsektoren, lyder det fra Circle K.
Elbilen tager førersædet – flere end nogensinde vil skifte til el4.6.2025 09:57:07 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne vender ryggen til benzin og diesel og drømmer i stigende grad om at sætte strøm til bilen. En ny landsdækkende undersøgelse foretaget af YouGov for Circle K viser, at hver fjerde dansker overvejer at anskaffe sig en elbil i 2025. Det er en markant stigning fra 2023, hvor det kun gjaldt 16 procent.
Circle K og Too Good To Go udvider samarbejdet og fejrer vigtig milepæl26.2.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Circle K har i samarbejde med Too Good To Go sikret, at mere end 350.000 poser med overskudsmad har fået nyt liv blandt danskerne – til glæde for kunderne og miljøet. Det svarer til en besparelse på over 945.000 kg CO2e – eller udledningen fra 164 flyture rundt om jorden. For at reducere madspild globalt udvides succesen nu til flere lande, så det bl.a. dækker Danmark, USA, Canada og senest Holland, Tyskland og Belgien.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum