Dizzy Mizz Lizzys ikoniske debutalbum fra 1994 fejres med 2 jubilæumskoncerter

Dizzy Mizz Lizzys ikoniske debutalbum fra 1994 fejres med 2 jubilæumskoncerter

ROYAL ARENA FREDAG 15. NOVEMBER 2024
JYSKE BANK BOXEN LØRDAG 16. NOVEMBER 2024

Ikke mange danske album har haft så stor betydning for en hel generation som Dizzy Mizz Lizzys selvbetitlede debut fra 1994, med numre som ‘Waterline’, ‘Love Is A Losers Game’, ‘Love Me A Little’, 'Barbedwired Babys Dream', 'Glory' og ikke mindst ’Silverflame’. Og med et pladesalg på over 300.000 eksemplarer endte det også med at blive den bedst sælgende rockdebut i Danmark – nogensinde!

I anledning af 30-årsjubilæet for albummets udgivelse giver Dizzy Mizz Lizzy derfor alle rockelskere en unik mulighed for en tur i tidsmaskinen, når trioen til november træder på scenen ved 2 eksklusive koncerter i henholdsvis Royal Arena og Jyske Bank Boxen og spiller samtlige sange fra det ikoniske debutalbum - for første gang i mange år.

”Det bliver en slags ’tak for det hele’ fra Martin, Søren og mig og et ønske om at fejre det album og de sange, som ikke længere kun tilhører os selv, men hele vores brede fanskare. Vi er dybt taknemmelige for at mærke den store kærlighed, der fortsat er til vores band og måske især til vores debutalbum, som er hele fundamentet for vores karriere, og som derfor også betyder noget ganske særligt for os," siger Tim Christensen og glæder sig over, at rå, ren, håndspillet rock stadig kan samle mange mennesker i alle aldre.

Især monsterhittet ’Silverflame’ står som den ultimative generationshymne for mange, og i 1994 ramte de unge Dizzy-drenge ikke kun et jævnaldrende publikum med deres musik. Med inspiration i samtidens store bands som Nirvana og Pearl Jam og en masse tydelige tråde tilbage til tidligere tiders toneangivende grupper som The Beatles og Led Zeppelin kunne de ældre generationer også snildt være med. Og den opskrift gælder stadig den dag i dag, hvor både unge og ældre mødes om bandets både tidlige og allernyeste musik. "Det tror jeg er sjældent, og det er vi meget stolte over,” siger Tim Christensen.

Koncerterne finder sted i Royal Arena, København d. 15/11-2024 og Jyske Bank Boxen, Herning d. 16/11-2024.

Det officielle billetsalg starter fredag 17. maj kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.
Billetpriser gælder både Kbh. og Herning: PL1 610,- / PL1U (Stå) 610,- / PL2 495,- / PL3 350 kr. gebyr.
Mastercard indehavere har særlig adgang til presale billetter i Danmark, fra 15. maj kl. 10.00 til 17. maj kl. 9.00. Reserverede billetter er tilgængelige for Mastercard indehavere fra 17. maj kl. 10.00. Besøg www.priceless.com/music for mere info.
Live Nation presale starter torsdag 16. maj kl. 10.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk
Begrænsning på 8 billetter per køb.
Mobile-only billetter.

For at se dette indhold fra www.youtube.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

DIZZY_MIZZ_LIZZY PR foto 2024

Comedy Stop er klar med nye navne til plakaten i 2024 og løfter sløret for dette års presenter – Conrad Molden!21.6.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den britiske komiker Conrad Molden har med sin unikke engelsksprogede stand-up taget det danske comedy-publikum med storm. Efter at have boet i Danmark i en årrække, har han med sit særegne take på det danske sprog og kultur udsolgt tre turnéer rundt i landet. Nu er han klar til at indtage dette års Comedy Stop i København og Aalborg, både som vært på festivalen, og som en del af årets line up med sit eget show, der har titlen ”ÆØÅ”. Derudover løfter Comedy Stop sløret for endnu flere nye stærke comedy-navne på dette års plakat, heriblandt Sofie Hagen, Troy Hawke, Paul Taylor, m.fl. Desuden vil The Comedy Store endnu engang stå for åbningsgallaen både i København og Aalborg, hvor man vil kunne opleve en række komikere samme aften. Nye shows tilføjet til Comedy Stop 2024: Abby Wambaugh 6. september 2024 - Fakultetet, Aalborg 7. september 2024 – Del Boca Vista Comedy Club på Kolme, København Conrad Molden 7. september 2024 – Bremen Teater, København 6. september 2024 – Europahallen, Aalb

October Drift spiller torsdag 5. december på BETA17.6.2024 17:00:00 CEST | Pressemeddelelse

October Drift er et britisk indierock-band, der blev dannet i 2014. Bandet består af Kiran Roy (vokal og guitar), Chris Holmes (guitar), Alex Bispham (bas) og Daniel Young (trommer). Med en DIY-mentalitet og en vedholdende indsats for at skabe deres egen vej i musikindustrien, begyndte de hurtigt at opbygge en loyal fanbase. Bandet har udgivet flere EP'er, og deres debutalbum, "Forever Whatever", blev udgivet i 2020 til positive anmeldelser. Albummet blev rost for dets dybe følelsesmæssige resonans og dynamiske kompositioner.