Fire studerende vil hjælpe unge med at få styr på økonomien

PengeHjørnet er et nyhedsmedie dedikeret til at klæde unge bedre på til at håndtere personlig økonomi gennem daglige nyheder, guides og inspirerende content.

Teamet : Maria Guldbrandt, Christian Søegaard, Nicklas Absalonsen og Lucas Hedegaard Olsen

Pressemeddelelse fra Pengehjørnet

Et tydeligt problem

Fire unge iværksættere fra Aarhus har sat sig for at være medvirkende til at løse unges problemer omkring deres privatøkonomi.

Hele idéen er opstået fra et skoleprojekt, fordi gruppen har erfaret, at mange unge har problemer med deres økonomi. Dette arbejde resulterede i virksomheden PengeHjørnet.

Læring på tværs af medier

PengeHjørnet er et nyopstartet nyhedsmedie om økonomi for de unge.

Vi drømmer om at skabe et univers, hvor unge kan tilegne sig alt den viden, de har brug for til at skabe de bedste præmisser for deres økonomi og fremtid”, fortæller Maria Guldbrandt.

De unge iværksættere fra Aarhus står bag PengeHjørnet.dk, hvor de formidler nyheder på daglig basis.

På sigt vil de lave guides for begyndere, hvor målgruppen stille og roligt kan bygge mere og mere på deres viden. Det kan være alt fra hvordan man laver et budget, fikser sin skat, og hvordan man køber sin første aktie.

Mange unge har mistet overblikket over deres økonomi, bl.a. fordi det ikke har været integreret i uddannelsessystemet.” fortæller Lucas Hedegaard.

PengeHjørnet vil gerne forebygge de økonomiske vanskeligheder unge går med i dagligdagen.

Maria Guldbrandt fortæller følgende:

På længere sigt vil vi lave en kombination af storytelling, fakta og visuelt indhold. Vi er ikke kun en læringsplatform, vi er også en inspirerende og motiverende platform for vores målgruppe.”

"Vi integrerer eksempler fra det virkelige liv for at fremhæve reelle økonomiske udfordringer og løsninger - i øjenhøjde med målgruppen, som vi selv er en del af.”

De nyudklækkede iværksættere er opmærksomme på, at deres målgruppe befinder sig på de sociale medier. Derfor har de også taget det første spadestik på Instagram og TikTok, hvor de laver interagerende og sjove opslag, som skal fange brugernes interesse.

PengeHjørnet ønsker at række en hånd ud til de unge, men indrømmer også, at de har brug for hjælp.

Vi vil bestræbe os på at etablere partnerskaber, som kan sikre kvaliteten, så vi bliver set som et seriøst nyhedsmedie”, fortæller Lucas Hedegaard.

Partnerskaber er nøglen til succes

PengeHjørnet har indgået et samarbejde med Media Group Denmark, der er Danmarks største uafhængige mediehus indenfor underholdning. MGDK bidrager bl.a. med deres erfaring indenfor nyhedsmedier.

Nicklas Absalonsen fra PengeHjørnet udtaler omkring partnerskabet:

Det er en kritisk samarbejdspartner for os, da de besidder nogle kompetencer, som vi på nuværende tidspunkt ikke har.”

Victoria Thyland, CEO hos MGDK udtaler følgende:

Vi glæder os her hos MGDK over samarbejdet med Pengehjørnet, som har et helt fantastisk budskab omkring økonomi til unge. Med vores unikke indsigter i både content creation, publishing og advertising, kan vi hjælpe dem hele vejen rundt, så deres budskaber kommer vidt omkring.”

Cykeloverdækninger og affaldshuse med sedumtag11.6.2024 12:50:22 CEST | Pressemeddelelse

Cykeloverdækninger og affaldshuse spiller en vigtig rolle, når der skal være orden og system på fællesområderne i en boligforening eller ved virksomheder og kommunale institutioner. Overdækninger skal gerne være funktionelle og æstetisk tiltalende, så de bidrager med noget positivt til fællesskabet i boligforeningen. En overdækning med grønne tage giver en mere inspirerende udsigt til kønne planter fremfor kanalplast, tagpap eller andre mere traditionelle tagbeklædninger. Biobag Zenzo tilbyder et bredt udvalg af overdækkede cykelparkeringer og affaldsskure, der er yderst velegnede til boligforeninger og kommunale områder. Mange af modellerne leveres med mulighed for sedumtag, som tilføjer et grønt element til boligområderne, hvilket kan forbedre beboeres og borgeres trivsel. Sedumtag på cykeloverdækninger og affaldshuse Et sedumtag er et grønt tag beplantet med sukkulent planter. Udover at Sedumtag er pænt, har det en række fordele: Sedumtag tiltrækker bier og andre insekter og forbedr

Et hjerte til den du elsker7.6.2024 12:24:08 CEST | Pressemeddelelse

Når sommeren kommer, mærker man sommerfuglene i maven på ny. Kærligheden kigger frem, og måske har du en person i dit liv, som betyder noget helt særligt for dig. Det kan du vise for personen på mange forskellige måder, du kan fortælle, du kan synge, og du kan sågar forære en sød gave. Måske har du overvejet at forære et smykke, og så er en hjerte halskæde oplagt, som hver eneste dag kan minde personen om, hvor meget du elsker og holder af vedkommende. Du kan læse lidt med i artiklen her og få inspiration til, hvorfor du bør overveje at forære en smuk og symbolsk hjerte halskæde. Hjertet symboliserer kærlighed En hjertehalskæde er nemlig helt oplagt til at vise din kærlighed og omsorg. Hjertet har for altid været symbol på både kærlighed, det livsvigtige organ, det skriftlige symbol og den smukke figur rummer flere ord end man kan forestille sig. Hjertet symboliserer kærlighed, omsorg, tillid og meget mere, og er således et oplagt symbol på din kærlighed til en helt særlig person. Et m