Bellagroup A/S

Copenhagen Gaming Week opruster med ny Head Of

Del

Med en klar vækstambition for de kommende år, har esport marketing og -eventprofilen Andreas Bjerrum Larsen netop sat sig i stolen som ny Head of Copenhagen Gaming Week, ligesom et tættere partnerskab med Blackbox Media skal bringe festivalen op på et nyt niveau.

Andreas Bjerrum Larsen er ny Head of Copenhagen Gaming Week. Foto: PR
Andreas Bjerrum Larsen er ny Head of Copenhagen Gaming Week. Foto: PR

Til urpremieren på Danmarks nye festival for gaming og esport i januar 2024 lagde 12.500 besøgende vejen forbi Bella Center Copenhagen og Bella Arena for at dyrke de fysiske fællesskaber omkring alt fra Mario Kart til cosplay, gadefodbold, Dungeons & Dragons og Counter-Strike. Nu træder organisationen ind i en ny udviklingsfase, hvor man går fra event-startup til langsigtet aktør, der har til formål at samle både branche og spillere i en årligt tilbagevendende festivalplatform.

En festival man bare ikke vil gå glip af

Derfor har Copenhagen Gaming Week pr. 1. maj ansat sin første head of, der med stærkt branchekendskab skal træde ind og lede den organisation, som i år ét primært trak på eksisterende eventkræfter fra Bella Center Copenhagen. Valget er faldet på 34-årige Andreas Bjerrum Larsen, tidligere Program Management Director for esport- og gaming-eventorganisationen ESL FACEIT Group, Gaming Marketing Manager i Red Bull, samt Team & Talent Manager i esportsgiganten BLAST.

”Det er med kæmpe begejstring, at jeg træder ind i udviklingsarbejdet omkring Copenhagen Gaming Week. Jeg tror både fagligt og personligt på den store ambition om at skabe et fyrtårnsevent for all things gaming og esport med et stærkt, nationalt grundspil og internationalt udsyn,” siger Andreas Bjerrum Larsen, og uddyber:

”År ét viste mange gode takter, som vi kan bygge videre på. Mit mål er, at vi med et stærkt indhold og program kombineret med en engagerende tilgang til branding og eventdesign får skabt en tilbagevende festival, som man bare ikke MÅ gå glip af. Man kan sige, at min opgave i høj grad bliver at underbygge en sitrende følelse af FOMO omkring Copenhagen Gaming Week.”

Styrket tilgang til passions- og branchefællesskaber

Netop indholdet får bedre og mere formelle vækstbetingelser, da Copenhagen Gaming Week samtidig med ansættelsen af Andreas Bjerrum Larsen rykker tættere sammen med esports- og gaming-medievirksomheden Blackbox Media. De agerede allerede i første år eksterne indholdskonsulenter på festivalen og sourcede indhold til programmet.

Men i år to og frem, flytter Blackbox Media helt ind i hjertet af festivalens udvikling – både figurativt og bogstavelig talt – forklarer founder og CEO, Jakob Lund Kristensen, der tidligere har stiftet esports-succeserne Astralis og BLAST:

”Vi er glade for at have givet håndslag på et fortsat samarbejde om udviklingen af Copenhagen Gaming Week for de foreløbig to kommende festivalår i 2025 og 2026. Det betyder blandt andet, at vores Blackbox Media-team kommer til at rykke ind på kontoret hos Copenhagen Gaming Week i Bella Center Copenhagen flere gange om ugen, for derved at kunne drive en helt tæt dialog om eventens indhold, kommercielle muligheder og kontakten til store såvel som små B2B-partnere.”

”På den måde træder vi tydeligere ind i at skabe den fysiske platform og mødestedet for de fællesskaber, der findes i og omkring gaming og esport. Det gælder, uanset om vi taler passionerede spillere og superfans, eller den omkringliggende branche, som udvikler og støtter de spil, vi alle elsker, og som i disse år skriger på fremtidens talenter, investeringer og innovationskraft. Copenhagen Gaming Week skal kunne rumme det hele,” slutter Jakob Lund Kristensen.

Fakta:

  • Copenhagen Gaming Week er udviklet i et samarbejde mellem Bellagroup, Wonderful Copenhagen og Blackbox Media ud fra en drøm om en årligt tilbagevendende festival for gaming og esport i København i vintermånederne.

  • Eventet er støttet med midler fra Københavns Kommune og Region Hovedstaden.

  • Besøgstallet for den første udgave af Copenhagen Gaming Week landede på 12.500.

  • Ambitionen for de kommende år er at involvere flere aktører og lokationer i København, samt at vækste besøgstallet til over 15.000.

  • Derfor har Bellagroup nu ansat en ny Head of Copenhagen Gaming Week i skikkelse af Andreas Bjerrum Larsen. Han kommer med stor marketing- og eventplanlægnings-erfaring indenfor gaming og esport på nationalt såvel som internationalt niveau.

  • Samtidig forlænger Copenhagen Gaming Week indholdssamarbejdet med Blackbox Media, som i de kommende to år skal stå i front for at udvikle program, kommercielle muligheder og B2B-partnerskaber.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

CEO & Founder af Blackbox Media, Jakob Lund Kristensen på scenen til Copenhagen Gaming Week i januar 2024. Foto: PR
CEO & Founder af Blackbox Media, Jakob Lund Kristensen på scenen til Copenhagen Gaming Week i januar 2024. Foto: PR
Download
Copenhagen Gaming Week. Foto: PR
Copenhagen Gaming Week. Foto: PR
Download
Et af de mest populære områder til den første udgave af Copenhagen Gaming Week var kurateret af Nordic Card Show. Foto: PR
Et af de mest populære områder til den første udgave af Copenhagen Gaming Week var kurateret af Nordic Card Show. Foto: PR
Download
Cosplayere gæster Copenhagen Gaming Week. Foto: PR
Cosplayere gæster Copenhagen Gaming Week. Foto: PR
Download

Bellagroup A/S

Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.

Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Internationale brands strømmer til dansk modemesse27.6.2024 09:12:14 CEST | Pressemeddelelse

Nordens største modemesse, CIFF, vender tilbage med deres 63. udgave i august. Arrangementet, der finder sted i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august, fortsætter med at vokse hver eneste sæson. Denne gang udvides messearealet med yderligere 25 % til mere end 34.000 m², hvor over 1.200 brands vil være repræsenteret side om side med caféer, restauranter og barer. Mere plads giver nye muligheder for at opleve CIFF's mest dynamiske og ambitiøse program til dato. Der vil være mulighed for at få unikke brandoplevelser, se interaktive installationer og detail-integrationer, og opleve et program spækket events og live-optrædener. Derudover har CIFF sikret et højt gastronomisk niveau, ved at kuratere det bedste inden for mad og drikke fra hele den danske hovedstad under eget tag. CIFF afholdes fortsat sideløbende med Copenhagen Fashion Week, og sammen arbejder de to organisationer for at samle den internationale branche og brands fra hele verden i København to gange om året. Det gør byen

CIFF fejrer den nye tyske designbølge med markant showcase kurateret af Julian Daynov10.6.2024 07:42:50 CEST | Pressemeddelelse

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) annoncerer stolt deres partnerskab med det fremadstormende tyske talenter og præsenterer NEUDEUTSCH. Over 30 nye, kreative talenter og brands inden for mode, smykker, interiør, brugskunst, skønhed, kunst og ernæring vil deltage i CIFF's 63. udgave i København fra den 7. til 9. august 2024. Projektet er kurateret af Julian Daynov, modeekspert og forretningskonsulent, og styrker forholdet til Europas mest folkerige land, største økonomi og mest værdifulde marked for import af tøj og sko. Samarbejdet markerer også CIFF’s fortsatte bestræbelser på at skabe stærke kreative og forretningsmæssige samarbejder mellem den danske modehovedstad, København, og resten af verden. "Danmark har altid været et lille land med stor åbenhed overfor innovation; I skiller jer ud med en visionær kultur, der støtter og styrker visionære kreative. I Danmark formår I at forene æstetisk ekspertise, exceptionelt design, udtryksfuld avantgarde, kunstnerisk individualitet

CIFF annoncerer showcases på det italienske marked til Pitti Uomo og Milan Fashion Week som en del af 2024 International Program28.5.2024 09:11:31 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af deres 2024 International Program annoncerer Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) showcases på det italienske marked forud for CIFF 63rd Edition i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august. CIFFs International Program viderefører diskursen omkring Skandinaviens voksende globale rolle inden for mode og tøjindustrien ved at showcase det bedste af regionens kreativitet og brands, skabe rum for mulige samarbejder og udvekslinger samt signalere en ny æra af international ambition med København i hjertet. Scandinavian Manifesto til Pitti Uomo og CIFF’s debut showcase under Milan Fashion Week – med support fra Camera Nazionale della Moda Italiana – indgår som en del af CIFFs fremtidige strategiske mål for at opretholde igangværende forbindelser med den globale industri og fysiske tilstedeværelse de steder, hvor forretningen opstår gennem nøglemarkeder og den verdensomspændende modekalender. “Italien er en af verdens bedste fashion markedspladser, og CIFF er stolte af a

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye