Bellagroup A/S

Copenhagen Gaming Week opruster med ny Head Of

Del

Med en klar vækstambition for de kommende år, har esport marketing og -eventprofilen Andreas Bjerrum Larsen netop sat sig i stolen som ny Head of Copenhagen Gaming Week, ligesom et tættere partnerskab med Blackbox Media skal bringe festivalen op på et nyt niveau.

Andreas Bjerrum Larsen er ny Head of Copenhagen Gaming Week. Foto: PR
Andreas Bjerrum Larsen er ny Head of Copenhagen Gaming Week. Foto: PR

Til urpremieren på Danmarks nye festival for gaming og esport i januar 2024 lagde 12.500 besøgende vejen forbi Bella Center Copenhagen og Bella Arena for at dyrke de fysiske fællesskaber omkring alt fra Mario Kart til cosplay, gadefodbold, Dungeons & Dragons og Counter-Strike. Nu træder organisationen ind i en ny udviklingsfase, hvor man går fra event-startup til langsigtet aktør, der har til formål at samle både branche og spillere i en årligt tilbagevendende festivalplatform.

En festival man bare ikke vil gå glip af

Derfor har Copenhagen Gaming Week pr. 1. maj ansat sin første head of, der med stærkt branchekendskab skal træde ind og lede den organisation, som i år ét primært trak på eksisterende eventkræfter fra Bella Center Copenhagen. Valget er faldet på 34-årige Andreas Bjerrum Larsen, tidligere Program Management Director for esport- og gaming-eventorganisationen ESL FACEIT Group, Gaming Marketing Manager i Red Bull, samt Team & Talent Manager i esportsgiganten BLAST.

”Det er med kæmpe begejstring, at jeg træder ind i udviklingsarbejdet omkring Copenhagen Gaming Week. Jeg tror både fagligt og personligt på den store ambition om at skabe et fyrtårnsevent for all things gaming og esport med et stærkt, nationalt grundspil og internationalt udsyn,” siger Andreas Bjerrum Larsen, og uddyber:

”År ét viste mange gode takter, som vi kan bygge videre på. Mit mål er, at vi med et stærkt indhold og program kombineret med en engagerende tilgang til branding og eventdesign får skabt en tilbagevende festival, som man bare ikke MÅ gå glip af. Man kan sige, at min opgave i høj grad bliver at underbygge en sitrende følelse af FOMO omkring Copenhagen Gaming Week.”

Styrket tilgang til passions- og branchefællesskaber

Netop indholdet får bedre og mere formelle vækstbetingelser, da Copenhagen Gaming Week samtidig med ansættelsen af Andreas Bjerrum Larsen rykker tættere sammen med esports- og gaming-medievirksomheden Blackbox Media. De agerede allerede i første år eksterne indholdskonsulenter på festivalen og sourcede indhold til programmet.

Men i år to og frem, flytter Blackbox Media helt ind i hjertet af festivalens udvikling – både figurativt og bogstavelig talt – forklarer founder og CEO, Jakob Lund Kristensen, der tidligere har stiftet esports-succeserne Astralis og BLAST:

”Vi er glade for at have givet håndslag på et fortsat samarbejde om udviklingen af Copenhagen Gaming Week for de foreløbig to kommende festivalår i 2025 og 2026. Det betyder blandt andet, at vores Blackbox Media-team kommer til at rykke ind på kontoret hos Copenhagen Gaming Week i Bella Center Copenhagen flere gange om ugen, for derved at kunne drive en helt tæt dialog om eventens indhold, kommercielle muligheder og kontakten til store såvel som små B2B-partnere.”

”På den måde træder vi tydeligere ind i at skabe den fysiske platform og mødestedet for de fællesskaber, der findes i og omkring gaming og esport. Det gælder, uanset om vi taler passionerede spillere og superfans, eller den omkringliggende branche, som udvikler og støtter de spil, vi alle elsker, og som i disse år skriger på fremtidens talenter, investeringer og innovationskraft. Copenhagen Gaming Week skal kunne rumme det hele,” slutter Jakob Lund Kristensen.

Fakta:

  • Copenhagen Gaming Week er udviklet i et samarbejde mellem Bellagroup, Wonderful Copenhagen og Blackbox Media ud fra en drøm om en årligt tilbagevendende festival for gaming og esport i København i vintermånederne.

  • Eventet er støttet med midler fra Københavns Kommune og Region Hovedstaden.

  • Besøgstallet for den første udgave af Copenhagen Gaming Week landede på 12.500.

  • Ambitionen for de kommende år er at involvere flere aktører og lokationer i København, samt at vækste besøgstallet til over 15.000.

  • Derfor har Bellagroup nu ansat en ny Head of Copenhagen Gaming Week i skikkelse af Andreas Bjerrum Larsen. Han kommer med stor marketing- og eventplanlægnings-erfaring indenfor gaming og esport på nationalt såvel som internationalt niveau.

  • Samtidig forlænger Copenhagen Gaming Week indholdssamarbejdet med Blackbox Media, som i de kommende to år skal stå i front for at udvikle program, kommercielle muligheder og B2B-partnerskaber.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

CEO & Founder af Blackbox Media, Jakob Lund Kristensen på scenen til Copenhagen Gaming Week i januar 2024. Foto: PR
CEO & Founder af Blackbox Media, Jakob Lund Kristensen på scenen til Copenhagen Gaming Week i januar 2024. Foto: PR
Download
Copenhagen Gaming Week. Foto: PR
Copenhagen Gaming Week. Foto: PR
Download
Et af de mest populære områder til den første udgave af Copenhagen Gaming Week var kurateret af Nordic Card Show. Foto: PR
Et af de mest populære områder til den første udgave af Copenhagen Gaming Week var kurateret af Nordic Card Show. Foto: PR
Download
Cosplayere gæster Copenhagen Gaming Week. Foto: PR
Cosplayere gæster Copenhagen Gaming Week. Foto: PR
Download

Bellagroup A/S

Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.

Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Andet programrul til Copenhagen Gaming Week 2025 afsløret: Stærke navne og unikke oplevelser føjes til line-uppet i vinterferien17.12.2024 14:50:30 CET | Pressemeddelelse

Bella Arena og Bella Center Copenhagen står klar til at tage imod endnu flere af gaming-verdenens største stjerner og de mest efterspurgte aktiviteter indenfor alle genrer af spilkulturen, når Copenhagen Gaming Week løber af stablen d. 13., 14. og 15. februar 2025. Med andet programrul tilføjes nu en lang række publikumsfavoritter, der spænder fra underholdende YouTube-stjerner til gaming-legender og interaktive oplevelser.

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) præsenterer NEUDEUTSCH til den 64. udgave af CIFF i København 28.-30. januar 202516.12.2024 09:59:17 CET | Pressemeddelelse

CIFF er stolte af at annoncere tilbagekomsten af det tyske talentkollektiv NEUDEUTSCH ved messens 64. udgave i København fra 28. til 30. januar 2025. Med afsæt i succesen fra sidste sommers samarbejde viderefører kurator Julian Daynov sin mission om at præsentere spirende designtalenter og skabe international opmærksomhed omkring den kunstneriske vision og det kommercielle potentiale hos nye tyske designere.

Crowne Plaza Copenhagen Towers ansætter Malene Friis som ny General Manager10.12.2024 10:27:31 CET | Pressemeddelelse

Med omfattende international erfaring og direktørerfaring fra en række københavnske hoteller træder Malene Friis pr. 16. december ind som General Manager for IHG-hotellet, der siden 2009 har opbygget en stærk bæredygtighedsfortælling midt i Ørestad. Samtidig træder hun ind i den øverste ledelse af Bellagroup, som driver Crowne Plaza Copenhagen Towers side om side med Bella Center Copenhagen, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel.

Mere sjæl og samvittighed i julegaverne: Indendørs gigantloppemarked udvider med kunsthåndværk i weekenden3.12.2024 11:23:14 CET | Pressemeddelelse

Over halvdelen af alle danskere ønsker at købe eller modtage en genbrugt julegave, viser flere undersøgelser. I en tid, hvor kinesiske lavpriswebshops dominerer, viser en tydelig modbevægelse, at bæredygtig omtanke og ønsket om unikke og personlige gavefortællinger også står stærkt. Det får nu Københavns største indendørs loppemarked i Bella Center til at udvide med et helt nyt område.

Jonas Lilleskov Nielsen tiltræder som kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena25.11.2024 09:29:38 CET | Pressemeddelelse

Med en stærk baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena. Jonas kommer fra en stilling som Managing Director for foodtech-virksomheden Selecta i Danmark og Norge, ejet af kapitalfonden KKR, og har tidligere tilbragt næsten 13 år i Telmore, hvor han som direktør for salg og kundeservice stod i spidsen for markante, kundeorienterede transformationer.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye