Copenhagen Gaming Week opruster med ny Head Of
Med en klar vækstambition for de kommende år, har esport marketing og -eventprofilen Andreas Bjerrum Larsen netop sat sig i stolen som ny Head of Copenhagen Gaming Week, ligesom et tættere partnerskab med Blackbox Media skal bringe festivalen op på et nyt niveau.

Til urpremieren på Danmarks nye festival for gaming og esport i januar 2024 lagde 12.500 besøgende vejen forbi Bella Center Copenhagen og Bella Arena for at dyrke de fysiske fællesskaber omkring alt fra Mario Kart til cosplay, gadefodbold, Dungeons & Dragons og Counter-Strike. Nu træder organisationen ind i en ny udviklingsfase, hvor man går fra event-startup til langsigtet aktør, der har til formål at samle både branche og spillere i en årligt tilbagevendende festivalplatform.
En festival man bare ikke vil gå glip af
Derfor har Copenhagen Gaming Week pr. 1. maj ansat sin første head of, der med stærkt branchekendskab skal træde ind og lede den organisation, som i år ét primært trak på eksisterende eventkræfter fra Bella Center Copenhagen. Valget er faldet på 34-årige Andreas Bjerrum Larsen, tidligere Program Management Director for esport- og gaming-eventorganisationen ESL FACEIT Group, Gaming Marketing Manager i Red Bull, samt Team & Talent Manager i esportsgiganten BLAST.
”Det er med kæmpe begejstring, at jeg træder ind i udviklingsarbejdet omkring Copenhagen Gaming Week. Jeg tror både fagligt og personligt på den store ambition om at skabe et fyrtårnsevent for all things gaming og esport med et stærkt, nationalt grundspil og internationalt udsyn,” siger Andreas Bjerrum Larsen, og uddyber:
”År ét viste mange gode takter, som vi kan bygge videre på. Mit mål er, at vi med et stærkt indhold og program kombineret med en engagerende tilgang til branding og eventdesign får skabt en tilbagevende festival, som man bare ikke MÅ gå glip af. Man kan sige, at min opgave i høj grad bliver at underbygge en sitrende følelse af FOMO omkring Copenhagen Gaming Week.”
Styrket tilgang til passions- og branchefællesskaber
Netop indholdet får bedre og mere formelle vækstbetingelser, da Copenhagen Gaming Week samtidig med ansættelsen af Andreas Bjerrum Larsen rykker tættere sammen med esports- og gaming-medievirksomheden Blackbox Media. De agerede allerede i første år eksterne indholdskonsulenter på festivalen og sourcede indhold til programmet.
Men i år to og frem, flytter Blackbox Media helt ind i hjertet af festivalens udvikling – både figurativt og bogstavelig talt – forklarer founder og CEO, Jakob Lund Kristensen, der tidligere har stiftet esports-succeserne Astralis og BLAST:
”Vi er glade for at have givet håndslag på et fortsat samarbejde om udviklingen af Copenhagen Gaming Week for de foreløbig to kommende festivalår i 2025 og 2026. Det betyder blandt andet, at vores Blackbox Media-team kommer til at rykke ind på kontoret hos Copenhagen Gaming Week i Bella Center Copenhagen flere gange om ugen, for derved at kunne drive en helt tæt dialog om eventens indhold, kommercielle muligheder og kontakten til store såvel som små B2B-partnere.”
”På den måde træder vi tydeligere ind i at skabe den fysiske platform og mødestedet for de fællesskaber, der findes i og omkring gaming og esport. Det gælder, uanset om vi taler passionerede spillere og superfans, eller den omkringliggende branche, som udvikler og støtter de spil, vi alle elsker, og som i disse år skriger på fremtidens talenter, investeringer og innovationskraft. Copenhagen Gaming Week skal kunne rumme det hele,” slutter Jakob Lund Kristensen.
Fakta:
- Copenhagen Gaming Week er udviklet i et samarbejde mellem Bellagroup, Wonderful Copenhagen og Blackbox Media ud fra en drøm om en årligt tilbagevendende festival for gaming og esport i København i vintermånederne.
- Eventet er støttet med midler fra Københavns Kommune og Region Hovedstaden.
- Besøgstallet for den første udgave af Copenhagen Gaming Week landede på 12.500.
- Ambitionen for de kommende år er at involvere flere aktører og lokationer i København, samt at vækste besøgstallet til over 15.000.
- Derfor har Bellagroup nu ansat en ny Head of Copenhagen Gaming Week i skikkelse af Andreas Bjerrum Larsen. Han kommer med stor marketing- og eventplanlægnings-erfaring indenfor gaming og esport på nationalt såvel som internationalt niveau.
- Samtidig forlænger Copenhagen Gaming Week indholdssamarbejdet med Blackbox Media, som i de kommende to år skal stå i front for at udvikle program, kommercielle muligheder og B2B-partnerskaber.
Nøgleord
Kontakter
Kaspar Mørk AriantoKommunikationsdirektørBellagroup
Tlf:22155657kaar@bellagroup.dkBilleder




Bellagroup A/S
Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.
Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.
Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
CIFF og Mr. styrker partnerskabet på CIFF 6618.12.2025 11:03:49 CET | Pressemeddelelse
CIFF og Indkøbsforeningen af 1964, som står bag kæderne Mr. og Din Tøjmand, tager deres samarbejde til et nyt niveau på den kommende CIFF 66 i januar 2026. De får et dedikeret område på 300 m² i B-hallen, hvor herresegmentet samles, og hvor kreativitet, kollektioner og kommercielle styrker mødes på tværs af branchen.
Bellagroup opnår international certificering for bæredygtighedsindsats9.12.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Bellagroup, en af Nordens førende virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, er det første store eventcenter i verden, der er blevet B Corp-certificeret.
Transforming the CIFF Entrance into an Immersive Cultural Universe2.12.2025 15:35:28 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen / Milan, 26 November 2025 – CIFF and 10 Corso Como are proud to announce their collaboration for Copenhagen Fashion Week, January 2026, presenting a fully reimagined entrance experience for CIFF 66. This marks the first time the Milanese concept store brings its iconic universe to Copenhagen.
Danmarksmesterskabet i Fortnite afgøres live til Copenhagen Gaming Week 202625.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den 12. februar 2026 bliver det afgjort, hvem der er danmarksmester i Fortnite, der er det mest spillede spil i Danmark. Finalen løber af stablen under Copenhagen Gaming Week, der er den største spilfestival i Danmark.
CIFF and Delogue join forces to launch ‘TechCreate a CIFF collaboration’ – connecting fashion and technology across platforms21.11.2025 13:54:37 CET | Pressemeddelelse
CIFF, Northern Europe’s leading fashion trade event, announces a strategic partnership with Delogue to launch ‘TechCreate a CIFF collaboration’, a new initiative bridging the gap between fashion and technology. The collaboration marks a long-term commitment to spotlight innovation – not just during the CIFF fair in January, but through ongoing digital activations including a webinar on November 26th and a dedicated CIFF Media series rolling out through spring 2026.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum