PTC

PTC annoncerer Creo 11

Kerneforbedringer gør det muligt for ingeniører at levere bedre designs på kortere tid.

BOSTON - 7. maj 2024 - PTC (NASDAQ: PTC) annoncerede i dag den ellevte version af Creo®-softwaren til computerstøttet design (CAD) og den seneste version af Creo+™ SaaS CAD-løsningen. Creo gør det muligt for ingeniører at levere deres bedste design på kortere tid, og med Creo 11 er der nu en lang række forbedringer, hvad angår elektrificering, kompositter, modelbaseret definition, simulationsdrevet design og fremstilling.

"Creo 11 og Creo+ leverer forbedringer, som designingeniører vil komme til at gøre brug af hver dag," siger Brian Thompson, General Manager for Creo, PTC. "Med forbedringerne af vores AI-drevne generative design og integrerede Ansys-baserede simulering giver Creo deres kunder mulighed for at anvende simuleringsdrevet design tidligere i udviklingsprocessen for at forbedre tiden til markedet, den oprindelige produktkvalitet og produktionsomkostningerne. PTC er fortsat med at investere i Creos muligheder for modelbaseret definition (MBD), design af elektriske undersystemer, kompositdesigns og avanceret fremstilling."

Med Creo 11 har kunderne adgang til:

• Forbedringer af brugervenlighed og produktivitet: Investeringer i hele kernemodelleringsmiljøet omfatter understøttelse af multibody-koncepter, strømlining af arbejdsgange for emnedesign, en raffineret Shrinkwrap-funktion til problemfri montagehåndtering og en opgraderet kabinetvolumenfunktion til optimale emballageløsninger.

• Forbedringer inden for elektrificering: Styrket kapacitet inden for kabelføring og ECAD-MCAD-samarbejde er i overensstemmelse med den voksende betydning af elektrificering på tværs af brancher. Kunder kan udnytte kabelværktøjer til at manipulere placeringer præcist, placere brugerdefinerede komponenter mere effektivt og få bedre overblik over ledningsnetstrukturer.
    Yderligere ECAD-funktioner som Transparency Control forbedrer synligheden af PCB-stack-ups.

• Forbedret design og fremstilling af kompositmaterialer: Fremskridt inden for design, simulering og fremstilling af kompositmaterialer fortsætter med at opfylde behovene hos designingeniører, der i stigende grad bruger kompositmaterialer.

• Udvidede modelbaserede definitionsværktøjer (MBD): Mere kraftfulde modelbaserede definitionsværktøjer gør det muligt for teams nemt at organisere designdata i enkle tabeller, der kan læses af mennesker og maskiner med brugerdefineret tekst, parameterindstillinger og semantiske referencer.

• Simulationsdrevet design og generativt design: Creo 11 introducerer nye simulationsdrevne designfunktioner, som giver mulighed for bedre designideer, vejledning og validering. Creos generative design er blevet forbedret med minimumsgrænser for funktionsstørrelse, understøttelse af lejebelastning og begrænsninger for plansymmetri.

• Avancerede produktionsværktøjer: Optimerede additive og subtraktive fremstillingsværktøjer sikrer større effektivitet og alsidighed i fremstillingsprocessen. Forbedringerne omfatter forbedret oprettelse af gitterstrukturer og mere jævne operationer, f.eks. 4-akset roterende fræsning og arealdrejning.

Ud over lanceringen af Creo 11 har PTC annonceret den seneste version af Creo+. Med Creo+ kan brugerne udnytte kraften og den gennemprøvede funktionalitet i Creo i en SaaS-løsning med cloud-aktiverede samarbejds- og rettighedsværktøjer. Creo+ er fuldt ud kompatibel med lokale versioner af Creo og bygger på den samme kerneteknologi som Creo, så der er ikke behov for dataoversættelse.

Creo 11 indeholder alle funktioner fra tidligere Creo-versioner. For yderligere information om Creo 11, klik her eller tilmeld dig lanceringswebinaret den 15. maj.

Om PTC (NASDAQ: PTC)

PTC er en global softwarevirksomhed, der gør det muligt for industri- og produktionsvirksomheder at digitalisere, hvordan de udvikler, fremstiller og servicerer de fysiske produkter, som verden er afhængig af. PTC har hovedkvarter i Boston, Massachusetts, og beskæftiger over 7.000 mennesker og understøtter mere end 30.000 kunder globalt. For mere information, besøg www.ptc.com

PTC.com         @PTC         Blogs

Følg pressemeddelelser fra PTC