AP Pension

AP Pension opfører nyt domicil til GF Forsikring

AP Pensions datterselskab, AP Ejendomme, kommer til at stå for opførelsen af en ny domicilbygning til GF Forsikring i Cortex Park i Odense på en grund købt af Freja Ejendomme. AP Ejendomme bliver ejere af bygningen, hvor GF Forsikring forventes at kunne flytte ind i 2026. Raundahl & Moesby er totalentreprenør på projektet, der stiler efter en DGNB Guld-certificering.

AP Pensions datterselskab, AP Ejendomme, kommer til at stå for opførelsen af en ny domicilbygning til GF Forsikring i Cortex Park i Odense på en grund købt af Freja Ejendomme. AP Ejendomme bliver ejere af bygningen, hvor GF Forsikring forventes at kunne flytte ind i 2026. Illustration: PLH

AP Pensions ejendomsselskab, AP Ejendomme, skal stå for opførelsen af et nyt hovedkontor til GF Forsikring, der har indgået en langvarig lejekontrakt med AP Ejendomme, der bliver ejere af hovedkontoret. Det nye hovedkontor bliver opført i Cortex Park i Odense, og totalentreprenøren Raundahl & Moesby står for byggeriet af ejendommen, der bliver på i alt 16.200 kvadratmeter, hvoraf 3.400 af dem er kælder.

Adm. direktør i AP Ejendomme, Peter Olsson, glæder sig over, at AP Ejendomme skal stå for et nyt hovedkontor til GF Forsikring, der er tegnet af PLH.

- Vi er naturligvis meget tilfredse med aftalen med GF Forsikring, som vi gennem hele forløbet har haft en god dialog med. Vi lægger stor vægt på, at vores ejendomme skal bidrage mest muligt til den grønne omstilling inden for byggeriet, og det er også tilfældet med det kommende GF Forsikring-domicil, som vi stiler efter, bliver certificeret med DGNB Guld. Med aftalen på plads kan vi nu for alvor begynde at arbejde målrettet med at skabe de bedst mulige rammer for GF Forsikring, siger Peter Olsson.

Hos GF Forsikring ser de frem til at samle medarbejderne i nye og moderne rammer, da det er trangt med pladsen i det nuværende domicil.

- Vi er meget glade for vores aftale med AP Ejendomme om vores fremtidige domicil. Vi tror på, at det kommer til at gavne vores medarbejdere og i sidste ende vores medlemmer, at vi får nogle nye moderne omgivelser, der kan danne rammen om en arbejdsplads. GF Forsikring er et landsdækkende selskab, der siden starten i 1967 har haft base i Odense. Derfor er det en glæde for os, at vi kan blive i byen, der er i en meget spændende og positiv udvikling. Med en placering tæt på motorvej og letbane får vi det optimale udgangspunkt for vores fortsatte udvikling. Nu ser vi frem til, at AP Ejendomme og Raundahl & Moesby kan gå i gang med opførelsen af ejendommen, siger adm. direktør Mark Palmberg fra GF Forsikring.

Vigtig partner
Raundahl & Moesby, der er totalentreprenør på projektet, har været en vigtig partner for AP Ejendomme i aftalen med GF Forsikring.

- Raundahl & Moesby har været særdeles vigtige for, at AP Ejendomme er bygherre på projektet, og vi er meget tilfredse med det store arbejde, som Raundahl & Moesby har lagt i hele projektet. Vi er helt sikre på, at Raundahl & Moesby kan realisere de mange ideer for det kommende domicil på allerbedste vis, fortæller den adm. direktør i AP Ejendomme.

Hos Raundahl & Moesby ser de frem til at gå i gang med byggeriet af domicilet, der forventes endeligt opført i tredje kvartal 2026.

- Vores styrke ligger i, sammen med bygherrer og rådgivere at frembringe de mest værdiskabende projektløsninger. Vi kan rigtig godt lide at blive udfordret, specielt når det gælder ambitioner og mål for den grønne byudvikling og det bæredygtige byggeri. I dette projekt kunne vi blandt andet bringe ejendommen i overensstemmelse med den nye EU taksonomiforordning artikel 7.1. Raundahl & Moesby er blandt de første entreprenører i Danmark, der kan imødekomme de nye og skærpede krav, som kræves for at bringe projekterne i overensstemmelse med EU-taksonomien for nybyggeri, som vi tror bliver den fremtidige standard inden for bæredygtighed. På den måde kan vi bidrage med at fremtidssikre ejendomsinvesteringen for AP Ejendomme, siger Carsten Raundahl, CEO i Raundahl & Moesby.

Grunden i Cortex Park, der er på 4.900 kvadratmeter, er købt af statens ejendomsselskab, Freja Ejendomme, som i de seneste 10 år har stået i spidsen for udviklingen af Cortex Park til et attraktivt bolig- og erhvervsområde.

- Det er meget glædeligt, at GF Forsikring har valgt, at deres nye domicil skal placeres i Cortex Park, som har oplevet en stor udvikling gennem de seneste år med mange nye boliger og erhvervsejendomme. Vi er meget glade for, at vi med salget af grunden er med til at sørge for, at Cortex Park fortsætter sin positive udvikling. Vi ser frem til at følge det kommende byggeri med spænding og er sikre på, at det kommer til at passe godt sammen med de øvrige ejendomme i området, siger Per Kondrup, salgschef i Freja Ejendomme.

Carsten RaundahlCEO Raundahl & MoesbyRaundahl & Moesby

Tlf:2010 6463

Thomas Endelt AndersenKommunikationskonsulentFreja Ejendomme

Tlf:5070 5334

Billeder

Om AP Pension

AP Pension er et uafhængigt, kundeejet pensionsselskab. Pension er i centrum, og fokus er på at skabe overskud til alle vores kunder.

Følg pressemeddelelser fra AP Pension

Flere pressemeddelelser fra AP Pension