Ungdommens Røde KorsUngdommens Røde Kors

Bruun Rasmussen og Ungdommens Røde Kors udvikler nyt koncept for velgørenhed

En række af Danmarks største kunstnere samt de store flagskibe inden for dansk møbelkunst og designhuse er gået med på idéen om en ny, eksklusiv velgørenhedsauktion til fordel for Ungdommens Røde Kors. Deres kunstværker og designs sælges online til højest bydende hos Bruun Rasmussen indtil 14. maj.

56 varer er til salg til højest bydende på Ungdommens Røde Kors' velgørenhedsauktion hos Bruun Rasmussen. Støt en god sag, når du byder på kunstværker, tryk, møbler og design fra allerøverste hylde. Auktionen løber indtil 14. maj. Ungdommens Røde Kors

Farshad Farzankia, Christian Lemmerz, Ursula Reuter, Malene Rasmussen, Royal Copenhagen og House of Finn Juhl. Det er blot et udpluk af de navne, der har sagt ja til at bidrage til et nyt koncept for velgørenhed udviklet af auktionshuset Bruun Rasmussen og Ungdommens Røde Kors.

Konceptet består af en eksklusiv auktion med kunstværker, tryk, møbler og design fra allerøverste hylde, der sælges online til højest bydende i perioden 3.-14. maj. Varerne er doneret af nogle af de største danske kunstnere, designere og møbelproducenter, og de penge, der kommer ind på auktionen, går til Ungdommens Røde Kors’ sociale indsatser for børn og unge i udsatte livssituationer.

Vil du byde på auktionen og samtidig støtte en god sag? Her kan du finde og byde på alle varerne hos Bruun Rasmussen.

I en god sags tjeneste
Det glæder Kasper Nielsen, som er vurderings- og salgsdirektør hos Bruun Rasmussen, at kunne bidrage til den nye velgørenhedsauktion.

”Hos Bruun Rasmussen er vi glade for, at vi har kunnet stille vores platform til rådighed i denne gode sags tjeneste. Værkerne er nøje kurateret og doneret af nogle af tidens mest interessante kunstnere og designere, så forhåbentligt flyver buddene højt. Vi krydser fingre for, at auktionen kan være med til at gøre en forskel for Ungdommens Røde Kors’ vigtige arbejde for udsatte børn og unge,” siger han.

null
Originaltegning af Christian Lemmerz kan købes på auktionen. Stilleben, 2023. Akryl på papir. Signeret.

Sirligt udvalgte varer

Som en del af det nye koncept har Ungdommens Røde Kors håndplukket de kunstnere og designere, der optræder på auktionen – flere af dem har også tidligere støttet Ungdommens Røde Kors i forskellige anledninger.

”Vi ved, at både detailbranchen og mange kunstnere ikke har det nemt for tiden. Og på trods af det vælger de alligevel at donere de fineste, flotteste designs til vores arbejde for udsatte børn og unge. Vi er meget taknemmelige,” siger Sidsel Nybo Andersen, seniorkonsulent for kommercielle partnerskaber i Ungdommens Røde Kors.

null
House of Finn Juhl har doneret denne Karmstol til auktionen. Designet af Finn Juhl, 1953.

Det går pengene til

De penge, der samles ind, går til Ungdommens Røde Kors’ sociale indsatser, hvor unge frivillige blandt andet laver aktiviteter for voldsramte børn på landets kvindekrisecentre, for indlagte børn og unge på hospitalerne samt i lektiecaféer i udsatte boligområder. Derudover holder Ungdommens Røde Kors hvert år mere end 20 ferielejre for 1.400 børn og unge.

null
Malene Hartmann Rasmussen, Drille-djævel, 2023. Edition Unique. Stentøj, glaseret.

Rie Elise Larsen,  'At give er at modtage', 2024. Håndlavet vase med papirblomster. Vase i genbrugspap, papmaché samt med lag af frø. Blomster i crepepapir.
Rie Elise Larsen, 'At give er at modtage', 2024. Håndlavet vase med papirblomster. Vase i genbrugspap, papmaché samt med lag af frø. Blomster i crepepapir.
Farshad Farzankia, originaltegning. Fangst, 2024. Tegning, olie og blyant på papir. Signeret. Håndmalet ramme.
Ursula Reuter Christiansen, original collage. Sillhuet. 2011. Signeret af kunstneren. Indrammet.

Om Ungdommens Røde Kors