OK-kunder støtter kampen mod sklerose

Scleroseforeningen har gennem sin sponsoraftale med energiselskabet OK fået udbetalt over 120.000 sponsorkroner. OK's kunder har sparet pengene op til foreningen ved at tanke på deres OK-kort

Gennem sin sponsoraftale med OK modtager Scleroseforeningen et stort beløb til foreningens kasse. Sponsorchecken lyder på hele 121.399,81 kroner.

Man kan støtte Scleroseforeningen ved at tanke hos OK. Det er nemlig OK, der udbetaler pengene til foreningen.

”Vi sender en kæmpe tak til OK og til alle, der tanker hos OK og er med til at støtte kampen mod sklerose. Sklerose er en livsomvæltende sygdom, der rammer i de unge år, hvor arbejdslivet først lige er kommet godt i gang, og der stadig er små børn på hjemmefronten, ” siger Mogens Damgaard, chef for kommunikation, fundraising og partnerskaber i Scleroseforeningen.

Scleroseforeningen finansierer mere end halvdelen af al uafhængig skleroseforskning i Danmark, ligesom den sørger for hjælp og støtte til foreningens medlemmer med sklerose og deres familier.

"Det gør vi blandt andet i form af gratis psykolog- og socialrådgivning, familieweekender og børne- og ungecamps, " siger Mogens Damgaard.

Dobbelt støtte med OK-app

OK's kunder har sparet pengene op til foreningen ved at tanke på deres OK-kort. Vælger kunderne at knytte OK-kortet til sponsoraftalen, støtter de nemlig kvit og frit for hver liter brændstof, der tankes på kortet.

Sponsoraftalen betyder, at klubber og foreninger kan få fem øre for hver liter, en bilist tanker hos OK. Derudover kan foreningerne få fem øre ekstra for den samme liter, hvis den lokale bilist køber el hos OK.

Støtten fra OK bliver endda endnu højere, hvis en bilist vælger at støtte en klub eller forening via OK's app. OK dobler nemlig støtten op til 10 øre per liter, hvis en bilist betaler med OK-appen.

Billedtekst:

Scleroseforeningen er en ud af cirka 2.500 klubber og foreninger, der har en sponsoraftale med OK og dermed nyder godt af støtte fra OK. Foto: OK

Fakta om OK og OK's sponsorstøtte:

• OK a.m.b.a. er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til intelligent energiovervågning, grøn el og varmepumper.
  • OK er et dansk andelsselskab og ejet af cirka 11.300 kunder og forhandlere
  • OK støtter sammen med de lokale OK-forhandlere omkring 2.500 klubber og foreninger over hele landet.
  • Foruden sporten støtter OK bl.a. arbejdet i en række humanitære organisationer, herunder SOS Børnebyerne, Hospitalsklovnene, Kræftens Bekæmpelse mv.