Copenhagen Capacity

København vinder over Stockholm, når hollandske Flux Partners' skal spille en nøglerolle i arbejdet med grøn omstilling i Norden

Det hollandske konsulentfirma Flux Partners etablerer nordisk hovedkontor i København. Virksomheden arbejder især med grøn omstilling i byggeriet og energisektoren.

Ty Stange

Copenhagen Capacity har assisteret virksomheden med en række kontakter i København og været behjælpelige med at sikre, at det netop blev den danske hovedstad der blev centrum for det nordiske hovedkvarter.

Virksomheden tilbyder en række services såsom udbudsstyring, projektstyring og kontrol, integration af bæredygtighed og cirkularitet samt indkøb og kontraktoptimering og -styring. Konsulentvirksomheden arbejder med områder som infrastruktur, byggeri og energisektoren – områder, der alle er afgørende for den grønne omstilling. Virksomhedens kunder er typisk developers, entreprenører, offentlige myndigheder, transmissionsoperatører og teknologileverandører.

I Danmark vil Flux Partners fungere som et knudepunkt for koordinering af forretningsaktiviteterne på tværs af de nordiske markeder. Virksomheden forventer, at investeringen vil føre til oprettelsen af 35 jobs i de nærmeste år. Hovedstaden tilbyder en gunstig geografisk placering for yderligere ekspansion ind i de nordiske markeder i de kommende år.

Flux Partners har med assistance fra Copenhagen Capacity begyndt sin integration i det danske økosystem på området.  Gennem strategisk rådgivning samt facilitering af forbindelse til essentielle serviceudbydere m.fl. har Copenhagen Capacity spillet en afgørende rolle i virksomhedens proces vedrørende indtoget på det nordiske marked med udgangspunkt i København. Stockholm var den vigtigste konkurrent, som alternativ til den danske hovedstad, som til sidst endte som det rigtige valg for virksomheden.

Nordisk adm. direktør for Flux, Asbjørn Dalgaard, udtaler:

• "Copenhagen Capacitys proaktive og positive tilgang har været afgørende for at navigere gennem forskellige regulatoriske og operationelle udfordringer. Vi er taknemmelige for Copenhagen Capacity og deres urokkelige støtte gennem investeringsprocessen."

Copenhagen Capacity er også rigtig glade for samarbejdet og især Flux’ beslutning om at etablere deres nordiske hovedkvarter i København:

• ”Det er ingen tvivl om, at København er ved at være internationalt anerkendt som en grøn, innovativ metropol. Vi har store ambitioner her i byen og ved godt, at vi ikke har alle løsningerne selv, så vi byder hjertelig velkommen til stærke, internationale virksomheder, der vil bidrage til en fortsat udbygning af grønne og bæredygtige løsninger.  Jeg er derfor rigtig glad for, at Flux nu vælger at oprette deres nordiske hovedkontor her. De vil bidrage positivt til hovedstadens konkurrenceevne og til at løse nogle af samfundets vigtige udfordringer inden for klimaområdet”, udtaler Asbjørn Overgaard, adm. direktør i Copenhagen Capacity.

Om Copenhagen Capacity

Copenhagen Capacity tiltrækker internationale virksomheder og investeringer til Østdanmark og talenter til dansk erhvervsliv. Vi udnytter Københavns stærke internationale brand, Østdanmarks særlige erhvervsstyrker og Danmarks attraktive erhvervsklima til at tiltrække viden og ressourcer fra hele verden. Målet er at skabe bæredygtige forandringer, der understøtter landet i at håndtere de største samfundsmæssige udfordringer. Copenhagen Capacity er en not-for-profit erhvervsdrivende fond, der er finansieret af såvel offentlige aktører som private fonde og virksomheder.

Følg pressemeddelelser fra Copenhagen Capacity

Flere pressemeddelelser fra Copenhagen Capacity