airBaltic udvider i Billund Lufthavn med rute til Tallinn

airBaltic har i dag, den 2. maj, åbnet en ny rute fra Billund Lufthavn. Det lettiske selskab flyver nu to gange ugentligt til Estlands hovedstad, Tallinn.

Den nye ruteåbning vækker smil hos repræsentanter fra både airBaltic og Billund Lufthavn

Billund Lufthavn har i dag, den 2. maj, budt en ny rute velkommen fra airBaltic - turen går direkte til Tallinn. Det er tredje direkte rute, airBaltic opererer fra Billund Lufthavn, de to andre værende Gran Canaria og Riga.

–Det er med glæde, at vi nu i alt kan tilbyde fire ugentlige afgange til Tallinn. De resterende ruter airBaltic opererer fra Billund har stor succes, så det giver rigtig god mening både for dem og os at udvide vores samarbejde, siger adm. direktør for Billund Lufthavn, Jan Hessellund.

Åbningen blev fejret med et arrangement i gaten, hvor både repræsentanter fra airBaltic og Billund Lufthavn var til stede. De rejsende fik kage og sodavand, og der blev klippet en grøn snor.

SVP af Network Management hos airBaltic, Thomas Ramdahl er begejstret for udvidelsen i Billund:

–Vi er glade for at styrke vores tilstedeværelse i Billund og lancere denne nye rute til en af vores hjembyer på Baltikum - Tallinn. Vi er taknemmelige for vores samarbejde med Billund Lufthavn, og vi ser frem til at tilbyde de lokale rejsende muligheden for at besøge og opleve den livlige by Tallinn.

Billund-Tallinn er airBaltics tredje direkte rute fra Billund Lufthavn

Fra Estland til Vestdanmark

Den nye rute til Tallinn skal ikke kun bringe danskere til Estland, men den skal også få flere estere til at besøge Vestdanmark. I samarbejde med ruteudviklingsfonden West Denmark Connected og airBaltic investerer Billund Lufthavn sammenlagt 1,25 millioner kr. i at promovere Vestdanmark i Estland. VisitDenmark er kampagnekoordinator.

LEGOLAND Billund Resort er fyrtårnet i kampagnen. Attraktionen skal lokke flere til Vestdanmark og sætte fokus på airBaltics nye forbindelse fra Tallinn til Billund. På den måde bliver LEGOLAND en repræsentant for landsdelen som en attraktiv destination.

Fokus på at øge kendskabet til Vestdanmark, i dette tilfælde LEGOLAND Billund Resort, er relevant, da der de senere år været en stigning i antallet estiske overnatninger i Vestdanmark primært båret af Destination Trekantområdet.

Priserne starter fra

Economy: 595 kr. /oneway

Business class: 1935 kr. /oneway

Tider